امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

دوشنبه بیستم اردیبهشت 1395 ساعت 2:27 ب ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه 94/2/20 دیدار و گفتگو کردند.
هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه 94/2/20 دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن بیان مختصری از وضعیت کنونی دانشگاه صنعتی قم افزود: با توجه به حضور دانشجویان از سراسر کشور در این دانشگاه ، بستر مناسبی جهت استفاده دانشجویان از فضای علمی و معنوی شهر مقدس قم ایجاد شده است .
آیت الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود:  شهر مقدس قم به یک مرکز علمی و دانشگاهی تبدیل شده است که این امر مایه خرسندی است و از گسترش دانشگاه و حوزه در قم باید مسرور باشیم چرا که قم حرم اهلبیت است و اهلبیت همواره مبلغ علم و دانش بوده اند.
وی اظهار داشت: گاهی تصور می شود در قم باید به یک سری علوم خاص دانشگاهی مثل علوم انسانی بها داده شود ، اما اگر قم را به عنوان شهری پیشرفته بخواهیم ،باید جوانان قم در کنار معنویت حرم اهلبیت در سایه حوزه مرجعیت در دانش های دیگری چون فنی و پزشکی آموزش دیده و سرآمد باشند.
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در قم انجام شده است. دانشگاه هایی که جنبه ملی دارند رو به گسترش هستند و حوزه و دانشگاه با وحدت بیشتر می توانند متخصصان متعهد و متدینی را به جامعه تحویل دهند.
عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: روحانی باید معتمد مردم باشد و مردم او را در همه مسائل محرم خود بدانند . در عملکرد حوزه های علمیه همین بس که شخصیت های شاخصی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در آن تحصیل نموده اند.
وی افزود: دانشگاه ها نیز شخصیت های تاثیرگذاری را برای کشور تربیت کرده اند و کسی که به عنوان دانشجو به قم می آید انتظار می رود که پس از تحصیل از فضای معنوی قم به شیوه مناسبی استفاده نماید.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: اگر برنامه ریزی ها درست باشد ،روسای دانشگاه ها دلسوزانه و با دغدغه کار کنند به طوری که مسائل فرهنگی و دینی دانشجویان رها نشود، اگر پذیرش دانشجو در این شهر بسیار زیاد هم که باشد فرصت مغتنمی برای تربیت نیروهای نخبه در امور دینی و دانشگاهی است . در این بین حوزه به سهم خود اعلام آمادگی می کند تا برنامه های مشترکی را با دانشگاه ها برگزار کند تا فضای دینی و فرهنگی مناسبی را برای دانشجویان ایجاد نماید.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود