امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری دوره آموزش مجازی کمک های اولیه روانشناختی در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه پانزدهم اردیبهشت 1399 ساعت 0:3 ق ظ
برگزاری دوره آموزش مجازی کمک های اولیه روانشناختی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اولین جلسه از دوره آموزش مجازی کمک های اولیه روانشناختی باموضوع قرنطینه و مشکلات بین فردی، عادتهای جدید زندگی تازه ، قدرت سازگاری با شرایط جدید و... به همت واحدمشاوره وبهداشت دانشگاه برگزار گردید.
خانم دکتر برقراری مدرس این دوره در اولین جلسه با تشریح نظریه انتخاب، به واقع‌بینانه دیدن مشکلات در ایام کرونا اشاره نمودند و افزودند وجود مقداری احساس افسردگی در این شرایط کاملاً عادی است ما حق داریم به خاطر یک سری از مسائل به هم ریختگی درزندگی روزمره داشته باشیم. نگرانی در مشکلات مالی مناسبات ، حتی خورد و خوراک طبیعی است و نشانه افسردگی بیمارگونه نیست بلکه این احساس افسردگی و احساس نگرانی کاملاً طبیعی است .احساس افسردگی بیمارگونه معمولاً دو هفته حداقل طول می کشد و ماباید نسبت به اینگونه افسردگی ها تفاوت قائل شویم . ایشان در ادامه علائم افسردگی بیمارگونه را برشمردند و تاکید نمودند این علائم حداقل دو هفته باید درشخص مشهود باشد. در ادامه نیز دربیان مهارت تاب آوری گفتند تجربه کردن هیجان بصورت یک موج است . در واقع نوعی ذهن آگاهی، به هیجان فعلی است. هیجان ها محصور به زمان هستند و تا ابد ادامه پیدا نمی کنند سعی نکنید این هیجان ها را مهار کنید . حتی به بچه ها اجازه بدهید درباره این هیجان ها صحبت کنند هیجان ها باید سیر طبیعی خود را طی کنند و...

لازم به ذکر است ادامه این جلسات در روزهای چهارشنبه 99/2/17ساعت 21:30 و جمعه 99/2/19ساعت 17 برگزار می گردد وکلیه اساتید وکارکنان محترم می توانند در این جلسات مجازی شرکت کنند. درپایان این دوره به کلیه شرکت کنندگان از طرف واحد مشاوره گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود