امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1399 ساعت 11:41 ب ظ
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتی قم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و ضمن تشکر از همراهی و مشارکت اساتيد گرامی و دانشجویان عزیز در تداوم فعالیت‌های آموزشی، پیرو اطلاعیه‌های قبلی درباره وضعیت ویژه نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99، توجه کلیه دانشجویان عزیز و اساتید گرامی را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

1- در راستای ارتقاء کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی، سرور اختصاصی دانشگاه خریداری شده است و به زودی کلیه دروس به این سرور انتقال خواهد یافت. لازم به ذکر است سامانه مدیریت آموزش مجازی نیز که شامل امکانات متعدد آموزش‌های غیر حضوری مانند ایجاد و مشاهده محتوای آفلاین، برگزاری آزمون غیر حضوری و کانال‌های اطلاع‌رسانی می‌باشد بر روی این سرور نصب شده است.

2- دروس نظری بر مبنای 15 هفته آموزشی همچنان بصورت مجازی برگزار می‌گردد و پس از بازگشایی دانشگاه، معادل یک هفته بصورت حضوری جهت رفع اشکال برگزار خواهد شد.

3- تمام دروس عملی به جز تربیت بدنی تا سقف 70 درصد به تشخیص دانشکده بصورت مجازی تشکیل خواهد شد. مابقی جلسات (به همراه آزمون‌های مربوطه) پس از بازگشایی بصورت فشرده در یک یا دو روز (با توجه به میزان ارائه مجازی) برگزار می‌گردد. به زودی برنامه برگزاری دروس عملی بصورت مجازی و حضوری از سوی دانشکده‌ها منتشر خواهد شد. تصمیم گیری در مورد دروس تربیت بدنی متعاقباً اعلام می‌شود.

4- امتحانات مطابق برنامه قبلی طی دو هفته بصورت حضوری برگزار خواهد شد. جلسات امتحان حداکثر یک ساعت و سی دقیقه با زمان شروع 8:30، 11:00 و 14:00 می‌باشد. نظر به کاهش زمان جلسات امتحان، از اساتید گرامی درخواست می‌شود در طراحی امتحان این نکته را در نظر بگیرند.

5- در صورت صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازگشایی دانشگاه، زمان برگزاری کلاس‌های رفع اشکال کلیه دروس و جلسات حضوری دروس عملی از تاریخ 17 خرداد تا 5 تیر خواهد بود. همچنین امتحانات از تاریخ 7 تیر تا 19 تیر برگزار می‌گردد. در صورتی‌که در تاریخ‌های مذکور بازگشایی دانشگاه ممکن نباشد، زمان‌بندی جدید متعاقباً اعلام می‌شود.

6- مصوبه قبلی دانشگاه در مورد حذف اضطراری دو درس نظری به کلیه دروس چه نظری و چه عملی تعمیم داده شد. به هر حال لازم است پس از حذف دروس برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب حداقل 9 و 6 واحد باقی بماند. مهلت حذف اضطراری نیز تا تاریخ 7 خرداد می‌باشد.

7- با توجه به مشکلات برخی از دانشجویان جهت حضور در کلاس‌های مجازی، حذف آموزشی به دلیل غیبت بیش از سه شانزدهم توسط آموزش انجام نخواهد شد. با این وجود استاد درس می‌تواند میزان حضور دانشجو در کلاس‌های مجازی و حضوری را در ارزیابی خود لحاظ کند.

8- در مورد دیگر موارد آموزشی مانند معرفی به استاد، حذف ترم، افزایش سنوات، و برگزاری جلسات دفاع، تسهیلات اعلام شده در اطلاعیه‌های قبلی همچنان پابرجاست. بطور خاص امکان اخذ ۳ درس تا سقف ۹ واحد بصورت معرفی به استاد وجود دارد.

9- با توجه به مشکلات مربوط به رعایت فاصله‌گذاری، نیمسال تابستان برگزار نخواهد شد. با این وجود دانشجویان فارغ‌التحصیل می توانند نسبت به اخذ کارآموزی و پروژه اقدام نمایند.

10- جهت طرح مسائل درس و رفع اشکال، ساعاتی از سوی اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه برای مراجعه غیر حضوری دانشجویان اعلام شده است که زمان و آدرس جلسات مجازی مذکور در سایت دانشگاه قابل دستیابی است.

با آرزوی موفقیت و بهروزی
معاونت آموزشی و پژوهشی
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود