امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری نشست خبری در دانشگاه صنعتی قم

پنجشنبه بیست و نهم مهر 1395 ساعت 4:18 ب ظ
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : نشست خبری دانشگاه صنعتی قم با حضور هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در سالن كنفرانس این دانشگاه برگزار شد.
برگزاری نشست خبری در  دانشگاه صنعتی قم
به گزارش  روابط عمومی دانشگاه : نشست خبری دانشگاه صنعتی قم با حضور هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در سالن كنفرانس این دانشگاه برگزار شد.
دكتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم  اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان متولی رشته‌های فنی و مهندسی توانسته  است توان صنعتی استان را به جایگاه  نسبتا مطلوبی برساند.
وی از آغاز فعالیت دانشگاه صنعتی قم در سال 87 یاد کرد و افزود: ساختمان دانشگاه صنعتی قم برای یک مجموعه دانشگاهی مطلوب نیست به همین علت امیدواریم با حمایت مستمر دولت بتوانیم طی 6 سال آینده سایتی را مطابق با معیارهای دانشگاهی در زمین جدید این دانشگاه ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه در 12 رشته کارشناسی و 10 رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 2 هزار و 300 دانشجو در این مجموعه در حال فعالیت هستند و با رتبه های خوبی در این  دانشگاه پذیرش شده اند.
وی به فعالیت 53 هیأت علمی در دانشگاه صنعتی قم اشاره كرد وگفت : 30 درصد خروجی‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند و ایجاد دو رشته در  مقطع تحصیلی دکتری و  همچنین رشته‌های میان رشته‌ای جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار این دانشگاه  قرار گرفته است.
 دكتر خوشنویسان با بیان اینکه سال گذشته این دانشگاه رتبه یک پژوهش را به خود اختصاص داده است، افزود: این دانشگاه به عنوان مروج صنعت سبز و فناوری زیست سازگار معرفی شده است و به همین جهت تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با سازمان  های مربوطه به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست منعقد کرده است.
وی از توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه فناوری‌های زیست سازگار یاد کرد و ادامه داد: دبیری کارگروه راهبردی نانو فناوری از دو هفته گذشته در استان به دانشگاه صنعتی قم واگذار شده است تا این دانشگاه ترویج و توسعه مباحث مرتبط با نانوفناوری را دنبال نماید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم، برگزاری کنفرانس ملی عمران را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز آزمایشگاه‌ها،در حال حاضر اقدامات اولیه جهت احداث مرکز نوآوری در دانشگاه انجام شده است تا بتوانیم ارتباط خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی افزایش دهیم.
 دكتر خوشنویسان با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی انرژی یکی از برنامه‌های محوری دانشگاه صنعتی قم است، افزود: صنعت قم به سمت کارگاه‌های کوچک حرکت کرده است و به همین علت نسبت به سرمایه‌گذاری بلندمدت که مباحث علمی خاص را به خود اختصاص می‌دهد، بی‌توجه است.
وی یادآور شد: شخصیت‌های برجسته حوزوی استان قم تاکنون در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهندسی حمایت  مطلوبی داشته‌اند اما این تشویق‌ها  و حمایت ها نباید جایگاه اصلی قم در بعد فرهنگی و مذهبی را در حاشیه قرار دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان اجرایی استان قم برای پیشبرد اهداف این دانشگاه تقدیر کرد و گفت: کمیسیون 215 هیأت دولت باید نسبت به احداث ساختمان جدید دانشگاه صنعتی قم نگاه ویژه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نخستین کنفرانس فیزیک ریاضی به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کنفرانس ملی با حضور جمعی از دانشمندان برجسته جهانی رشته فیزیک از كشور فرانسه و ایتالیا در تاریخ 95/8/13 در هتل پارسیای قم  برگزارخواهد شد. همچنین از مقاله های ارسالی از سراسركشور تنها 150 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است كه نشان از بالا بودن سطح علمی این كنفرانس است.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود