امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همایش فلسفه قیام عاشورا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

دوشنبه بیست و چهارم مهر 1396 ساعت 6:34 ب ظ
همایش فلسفه قیام عاشورا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش فلسفه قیام عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همت انجمن اسلامی دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین مازنی، از زحمات بی دریغ این نماینده مردمی در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد . وی همچنین از دانشجویان خواست تا با همکاری و همیاری بیشتر با تشکل های دانشجویی شور و نشاط بیشتری را درفضای دانشگاه ایجاد نمایند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره  به برگزاری این همایش که در مورد فلسفه قیام عاشورا است گفت: با توجه به شور و شعور دانشجویان امیدوارم که بیشتر برنامه ها و همایش های دانشجویی به سمت محتوا گرایی سوق پیدا کند .در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مازنی به فلسفه قیام عاشورا پرداخت. وی اصلی ترین فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در تاکیدات دینی نیز امر به معروف و نهی از منکر نیز از جایگاه ویژه تری برخوردار است و امام حسین (ع) می فرمایند : به وسیله امر به معروف است که مردم با اصل و اصول دین آشنا می شوند.همچنین امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود ثروت های عمومی جامعه در جایگاه اصلی خود صرف شود. در واقع امر به معروف یک ابزار برای مخالفت با ظالمان است.امر به معروف عاملی است جهت ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی در قانون اساسی ایران نیز امر به معروف جایگاه ویژه ای دارد. اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافته است و این مهم به عنوان یک وظیفه همگانی مورد تبیین قرار گرفته است.
در پایان نیز با اهدای هدیه ای به رسم یادبود از حجت الاسلام والمسلمین مازنی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود