امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

نشست مشترک رؤسای دانشگاه های صنعتی قم و پردیس فارابی در زمینه اجرای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه های استان قم

چهارشنبه بیست و ششم مهر 1396 ساعت 1:53 ب ظ
نشست مشترک رؤسای دانشگاه های صنعتی قم و پردیس فارابی در زمینه اجرای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه های استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رؤسای دانشگاه های صنعتی قم و پردیس فارابی طی نشست مشترکی در زمینه اجرای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه های استان قم به رایزنی های اولیه پرداختند.
در ابتدا دکتر راستی مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم به اهمیت کارآفرینی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امروز تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین است.
سپس دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، کارآفرین شدن دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بستر سازی کارآفرینی به صورت علمی و عملی از دانشگاه ها آغاز شود.
وی خاطر نشان ساخت: در زمینه کارآفرینی، یکی از کلیدی ترین مسائل، حضور اساتید خلاق و باتجربه است. اساتید با مطرح نمودن طرح های پژوهشی می توانند دانشجویان را با کارآفرینی و نیازهای جامعه و بازار آشنا کنند.
در ادامه دکتر زارعی متین رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه پردیس فارابی کارآفرین شدن دانشگاه را مهم ترین رسالت دانشگاه ها در حال حاظر دانست و گفت: با ارائه راهکارهای مناسب، برنامه ریزی های منسجم، همکاری دانشگاه صنعتی قم و پردیس فارابی و استفاده از پتانسیل های استان می توان کارآفرینی را در دانشگاه های استان ترویج و گسترش داد.
همچنین دکتر یزدی نژاد مدیر عامل شرکت تاپ تک به عنوان یکی از فعالین حوزه کارآفرینی، در خصوص وضعیت کارآفرینی در کشورمواردی را بیان نمود.
دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم نیز در مورد همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه پردیس فارابی راهکارهایی را مطرح نمود. وی اظهار داشت: اولین قدم مشترک دو دانشگاه در زمینه کارآفرینی می تواند استفاده از طرح های پژوهشی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم باشد. به این ترتیب که طرح های ارائه شده مرکز نوآوری را با کمک و مشاوره اساتید دانشگاه پردیس فارابی و دانشگاه صنعتی قم می توان کاربردی و به مرحله تجاری سازی رساند.
در پایان نیز دکتر جندقی رئیس دانشگاه پردیس فارابی ضمن تشکر از میزبانی مسئولین دانشگاه صنعتی قم، برخی مقررات وآیین نامه ها را در زمینه کارآفرینی مشکل زا دانست و افزود: باید دانشگاه ها در زمینه کارآفرینی آن قدر قوی و مقتدر باشند که صنعت و حتی بخش خصوصی کلیه مشکلات و معظلات پیش رو را در دانشگاه ها حل کنند.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود