امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

حال و هواي روزهاي پاياني سال دانشگاه صنعتي قم اززبان رياست دانشگاه

دوشنبه دوازدهم اسفند 1398 ساعت 12:33 ق ظ
حال و هواي روزهاي پاياني سال دانشگاه صنعتي قم اززبان رياست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر رضائی نور درمصاحبه ای وضعیت حال وهوای این روزهای دانشگاه راتشریح نمودند:
بسمه تعالي
بر اساس خط مشی های ابلاغی از سوی مقام عالي وزارت و استاندار محترم فعاليتهاي دانشگاه در بازه زماني 10 تا 28 اسفندماه به گونه ای برنامه ریزی شده است که فعالیت های جاري دانشگاه به بهترين شكل ممكن تداوم یافته و از راهکارهای جایگزین نظير آموزشهاي مجازي و دوركاري بمنظور جبران زمان از دست رفته به شرح زير استفاده شود:
1- الکترونیکی نمودن فرایندهای دانشگاه: از سال گذشته برنامه ریزی برای الکترونیکی شده فرایندهای دانشگاه آغاز شده و مدتي است فرایندهای اداری و ستادي دانشگاه کاملا الکترونیکی شده است. با تعریف فرایندها در بستر وب نیاز به حضور ارباب رجوع حداقل شده است. پس از شیوع ويروس کرونا اطلاع رسانی برای پیگیری الکترونیکی و عدم مراجعه به دانشگاه به نحو مناسب در وبسايت و كانالهاي خبري دانشگاه انجام شده است و هر يك از دانشجويان و يا ارباب رجوعان محترم مي توانند از طريق ميز خدمت الكترونيكي يعني از بستر وبسايت دانشگاه كليه درخواست هاي خود را بصورت الكترونيكي ارسال نمايند و به درخواست هاي ايشان در اسرع وقت رسيدگي و پاسخ داده مي شود.
2- برگزاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي: كليه هماهنگي هاي لازم براي برگزاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي در زمان كوتاهي انجام پذيرفت و از روز شنبه هفته جاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي در حال اجراست. ميزان همكاري و استقبال دانشجويان عزيز و اساتيد محترم در اين طرح مطلوب و شايسته تقدير است.
3- برگزاری جلسات كاري بصورت مجازی: با اقدامات صورت گرفته توسط حوزه انفورماتیک دانشگاه، از هشتم اسفندماه امکان برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم و جلسه هیات رییسه بصورت مجازی برگزار شد. به این ترتیب تا عادی شدن شرایط امکان برگزاری کلیه جلسات بصورت مجازی وجود دارد.
4- تقلیل ساعت حضور کارکنان: با هدف حفظ سلامت کارکنان دانشگاه و کاهش مدت حضور در دانشگاه، به استناد تبصره 2 ماده 28 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و همسو با بخشنامه ارسالی از سوی استانداری قم، با توجه به شرایط خاص پیش آمده، ساعت کار اداری دانشگاه تا پایان اسفندماه (مگر در شرایط تغییر وضعیت و بازگشت به حالت عادی) از ساعت 9 لغایت 12 تعیین و ابلاغ شد.
5- امکان بهره مندی حداکثری از مرخصی استحقاقی: مقرر شد با برنامه ریزی وظایف و فعالیت های باقیمانده در انتهای سال و با توجه به عدم حضور دانشجویان امکان استفاده حداکثری کارکنان از مرخصی استحقاقی فراهم شود. همچنین برای همکارانی که تا پایان سال مانده مرخصی استحقاقی کافی ندارند (بر اساس تبصره 4 ماده 55 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی که تقویم سالیانه دانشگاه از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد می باشد) نیز امکان استفاده از پانزده روز مرخصی استحقاقی متعلق به شش ماه اول سال 1399 فراهم شده است
6- ضدعفونی نمودن فضای دانشگاه: فضای عمومی دانشگاه در روز جمعه به صورت کامل ضدعفونی شده و در خلال ساعت کاری نیز چند نوبت تمامی دستگیره ها، کلیدهای های روشنایی و آسانسور و سایر نقاط پرکاربرد ضدعفونی مي شوند. فرایند ضدعفونی محیطی دانشگاه در طول هفته نیز ادامه خواهد داشت
7- الزام همكاران به رعايت اصول بهداشتي: به همکاران دانشگاه توصيه اکید شده است که با ماسک و دستکش در محیط کار حاضر شوند و به همكاراني رعايت اصول بهداشتي نميكنند تذكر داده مي شود.
8- قطع موقت سيستم كنترل حضور اثر انگشتي: سیستم اثر انگشت حضور و غیاب قطع، و حضور غیاب بصورت دستی انجام می شود
9- توقف فعاليتهاي سلف سرويس و آبدارخانه ها: با هدف حفظ سلامت کارکنان و با اطلاع قبلی (ضمن کاهش ساعت کاری کارکنان)، ارائه خدمات در آبدارخانه ها، سلف سرویس، بوفه و غذاخوری دانشگاه متوقف شده است. همکاران دانشگاه در صورت ضرورت می توانند صرفا با رعایت کامل مسائل بهداشتی وسائل شخصی و پذیرایی به همراه داشته باشند.
در انتها لازم ميدانم از زحمات همكاران بخشهاي مختلف خصوصا همكاران حوزه هاي فناوري اطلاعات، اداري و پشتيباني و آموزش دانشگاه كه كمك شاياني در انجام تمهيدات فوق الذكر داشتند تقدير و تشكر ويژه نمايم. انشالله بتوانيم اين ايام پايان سال را با حداقل آسيب ها و حداكثر بهره وري ممكن به پايان برسانيم و براي شروع سال آينده آماده شويم.
من الله التوفيق

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود