امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر

شنبه هفدهم اسفند 1398 ساعت 10:39 ب ظ
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر

دکتررضایی نور در پیامی، ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت:
به گزارش روابط عمومی متن پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

حقُّ عليٍّ على هذهِ الاُمّةِ كحَقِّ الوالِدِ على وَلَدِهِ.
حقّ على بر اين امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش.(پیامبر بزرگ اسلام(ص))

سیزدهم رجب خجسته‌ زادروز بزرگ‌‌مردی است که به تأسی از آن انسان والا و پدر نمونه، به شایستگی روز پدر نام گرفته است.

زندگی سراسر برکت حضرت علی (ع) الگویی تمام‌عیار برای هر انسان روشن‌ضمیر است و منش ایشان راهنمایی نامحصور در زمان برای سعادت دنیوی و اخروی پیروانشان است.

درواقع ، پیرو امیر المؤمنان بودن به معنای گام برداشتن در مسیر الهی اوست ؛ هرگاه همراهی عزت مندانه ایشان با حضرت محمد(ص) را به یاد می آوریم، آنگاه که ترویج دین خطرات و مخاطرات خود را داشت و نیز آن هنگام که اندیشه های متعالی ایشان در تبیین راهبردهای اساسی حکومت داری در نامه تاریخی ایشان به مالک اشتر را می خوانیم، رهبر و امیری را تصویر می کنیم که به راستی کائنات در برابر عظمت و شکوه بی مانندشان تعظیم کرده و به راستی هر فصل از زندگی پربارشان از شکل گیری دین، کانون خانواده، شجاعتشان در نبرد با دشمن، سکوتشان آنگاه که باید لب فرو می بست ، قضاوتشان و راهبری امت و ... سرشار از پند وحکمت و معرفت است و امید است توفیق آن را داشته باشیم رهرو راستین آن حضرت باشیم.

اینجانب  سالروزآسمانی میلاد با سعادت اولیــن اختر تابناک آسمان امـــــامت و ولایت، مولی الموحدین حضرت امام علی( ع)و روز پدر را به تمام شیعیان و رهروان راهش ، پدران معظم شهداء و به ویژه آن دسته از همکاران ودانشجویان دانشگاه صنعتی قم  که در جایگاه پر مسئولیت و رفیع پدر قرار دارند ،صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود