امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دیدار مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با خانواده معظم شهید مدافع حرم

شنبه بیست و سوم اردیبهشت 1396 ساعت 10:5 ق ظ
دیدار مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با خانواده معظم شهید مدافع حرم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت اداره شاهد و ایثارگر و بسیج دانشجویی با خانواده معظم شهید سامانلو از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.
در این دیدار پدر شهید سامانلو ضمن ابراز خرسندی ازاین ملاقات به شیوه زندگی این شهید همیشه جاوید پرداخت.
وی گفت : سعید در رشته ریاضی  در دبیرستان امام صادق مشغول به تحصیل شد. بسیار باهوش و علاقه مند به تحصیل بود. فعالیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی او زبان زد همه بود. از همان دوران جوانی به اردوهای جهادی برای کمک های ویژه می رفت .
پدر شهید سامانلو افزود: مهمترین مشخصه این شهید بزرگوار، تزکیه نفس بود. او در  کلاسهای اخلاق علما شرکت  می کرد و در رابطه با تزکیه و اخلاق  بسیار مطالعه داشت.
او بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان در رشته حسابداری دانشگاه دلیجان پذیرفته شد و بعد به اصرار من و مادرش  با خانواده ای  مذهبی وصلت کرد که حاصل این ازدواج دو پسر به نام های علی و محمدحسین شد. بسیار خانواده دوست و پایبند به زن و بچه بود .
بعد از مدتی که مشغول تحصیل در دانشگاه بود، متوجه شد که دانشگاه امام حسین تهران فراخوان جذب دانشجو داده است و  به عنوان افسر پذیرفته شد . بنابراین تصمیم گرفت باقی مسیر زندگی اش را در این راه ادامه دهد و وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
پدر شهید سامانلو در ادامه گفت:  بعد از چند سال حال و هوای سوریه به سرش افتاد . رشادت های او در شمال غرب در برخورد با گروهک های مزدور ، فعالیت های او در خاموش کردن شورش های داخلی و رشادت هایش در سوریه و آزاد سازی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا  برای ما و همرزمانش تحسین برانگیز است.
بنا به گفته خود سعید کمک خانم فاطمه زهرا (س) باعث پیروزی شهرهای نبل و الزهرا شدو بعد از آن پیروزی، در ۱۶ بهمن سال ۹۴ سعید به همراه دوستانش شهید هاشمی و شهید زارع در شهر رتیان سوریه به  فیض شهادت رسید.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود