امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
پیام ریاست دانشگاه به دانشجویان جدیدالورود
“یرفع الله الذین آمنوا منكم و الذین اوتوا العلم درجات” سوره مجادله آیه ۱۱
خداوند كسانی از شما را كه ایمان آورده اند بالا می برد و به كسانی كه بهره ای از علم دارند درجات بزرگی می بخشد
 
ضمن تبریک سال تحصیلی جدید،حضورتان به صحنه گسترده تری ازعلم و دانش با نام مقدس دانشگاه را گرامی می داریم.امید است تمامی اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم با تلاش و تکاپو در کنار هم ،سازنده دانشگاهی باشند که علاوه بر توسعه صنعت و حرکت چرخ های صنعتی ،انسان سازی مهندسانی متعهد و متدین را به ارمغان آورد.همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا درجمع نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند: سه عنصر کلیدی علم و فناوری، اقتصاد و نهایتاً فرهنگ عوامل اصلی ارتقای اقتدار می باشد،می کوشیم تا با مدیریت جهادی و عزم ملی همه شما عزیزان شاهد و ناظر شکوفایی اقتصاد و اعتلای فرهنگ ایران اسلامیان باشیم.
 
با آرزوی سربلندی همه شما عزیزان
 
                               محمد صادق آخوندی
                              سرپرست دانشگاه
 

پیام ریاست دانشگاه به دانشجویان جدیدالورود

دوشنبه بیست و چهارم شهریور 1393 ساعت 3:49 ب ظ
دیدار هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله صافی گلپایگانی
آیت الله صافی گلپایگانی:تعلیم و تربیت بر پایه علوم دینی اساس پیشرفت است.
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:همزمان با شروع سال تحصیلی جدید هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله صافی گلپایگانی دیدارکردند.
هیئت رئسیه دانشگاه صنعتی قم عصر روز شنبه 93/6/22 با آیت الله صافی گلپایگانی در دفتر ایشان دیدار کردند.در ابتدای این دیدار دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه ،افزود: دانشگاه صنعتی قم به عنوان تنها دانشگاه صنعتی استان مفتخر به پذیزش بیش از دوهزار دانشجو در یازده رشته فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی و نه رشته در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. دکتر آخوندی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد،با حضور اساتید جوان و مجرب،همچنین دانشجویان خلاق و پویا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مستحکم تر نماید که تحقق این امر باعث افزایش تولیدات داخلی،توسعه بازار کار برای جوانان و پیشرفت اقتصاد می شود.
 
در ادامه آیت الله صافی گلپایگانی به اهمیت علم اشاره کردند.ایشان افرودند:اساتید دانشگاه ها و کلیه کسانی که در ترویج علم ،دین و آگاهی جوانان سهیم هستند،وظیفه بسیار بزرگی را برعهده دارند و باید مواظب باشند که این مقاصد مهم را به خوبی تامین نمایند.
آیت الله صافی گلپایگانی علم و دین را باهم مایه رستگاری دنیا و آخرت دانستند و افزودند:به حمد الله جوانان ما در عرصه های مختلف،جهاد علمی بسیار خوبی داشته اند.آنها چه داخل کشور و چه در خارج توانسته اند با علم و دستاوردهای علمیشان باعث افتخار کشورمان باشند.
مرجع عالی قدر تقلید با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت بر پایه علوم دینی اساس پیشرفت است،خاطر نشان کردند:در کشورهای اسلامی پیشرفت های علمی بسیار مهم است،چرا که یک مسلمان واقعی باید در همه زمینه ها ،علم ،عمل و تقوا پیشتاز باشد.با توجه به صحبت های شما عزیزان مشخص است که این دانشگاه پیشرفت خوبی داشته است.
در پایان نیز حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر فرهنگی دانشگاه به ارائه گزارشی از این واحد پرداخت.
 
اطلاعیه شماره 2 خوابگاه شاهد
1-  اسکان از روز شنبه 93/6/29 در ساختمان شماره 2 شاهد به صورت موقت می باشد و تاریخ تحویل اتاق هاروز دوشنبه 93/6/31 خواهد بود.
2-  واریز مبلغ شهریه خوابگاه از تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور امکان پذیر می باشد.
3-  جهت صدور کارت خوابگاهی در زمان ثبت نام ارائه یک قطعه عکس 4*3 الزامیست.
4- اداره امور خوابگاهها از دریافت فیش های واریزی ناقص و پشت نویسی نشده معذور است، توصیه می شود قبل از مراجعه به اداره خوابگاهها نسبت به پشت نویسی فیش های واریزی اقدام نمایید.
5-  پشت نویسی فیش واریزی: 1- بابت شهریه خوابگاه نیمسال اول 94-93 2-نام و نام خانوادگی 3- شماره دانشجویی 4- شماره فیش واریزی 5-تاریخ واریز 6-مبلغ واریز 7-رشته تحصیلی 8-روزانه یا شبانه 9-تلفن همراه 10-آدرس
6-  شماره حساب واریز شهریه خوابگاه: 2178983501000 بانک ملی ایران به نام دانشگاه صنعتی قم
7-  دانشجویانی که موفق به تحویل فرم هم اتاقی نشده اند می توانند فرم هم اتاقی را از سایت دانشگاه دانلود نموده و روز ثبت نام تحویل اداره امور خوابگاهها نمایند.
8-   جهت اطلاع از شماره اتاق وتحویل کلید نماینده هر اتاق روز دوشنبه مورخ93/6/31 به اداره امور خوابگاهها مراجعه نماید.
9-تحویل اتاقها به تفکیک سال ورود خواهد بود :
ورودی های91 و 90 از اتاق 201 تا 214 و اتاق 102 تا 109 ورودی 93-92: اتاق 110 تا 117 و خوابگاه 1تا 7
10- ثبت نام از دانشجویان خوابگاهی (دانشجویانی که ترم گذشته در خوابگاه اسکان دائم داشتند) از روز شنبه 93/6/22 و دانشجویان سنوات غیر مجاز، ورودی جدید و دانشجویان میهمان از روز شنبه 93/6/29 خواهد بود.

اطلاعیه شماره 2 خوابگاه شاهد

سه شنبه هجدهم شهریور 1393 ساعت 9:22 ب ظ
جشن میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)
به نقل از مدیریت فرهنگی دانشگاه؛ همزمان با میلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جشن باشکوهی به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه با حضور کارکنان، اساتید و اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه برگزار گردید.
به همین مناسبت پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مراسم مولودی خوانی با حضور مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و ضمن پذیرایی از مدعوین محترم، به جهت گرامیداشت این میلاد مسعود به تعداد 13 نفر از کارکنان دانشگاه که صاحب نام مقدس رضا (ع) بودند تقدیر بعمل آمد و هدایایی به جهت یادبود به دست ریاست محترم و مدیر محترم فرهنگی دانشگاه از طرف مدیریت فرهنگی به ایشان اهدا گردید.


 

جشن میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)

سه شنبه هجدهم شهریور 1393 ساعت 9:19 ب ظ
 دانشگاه صنعتی قم غرفه برتر سومین نمایشگاه آموزش و دستاوردهای آموزشی
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:سومین نمایشگاه آموزش و دستاوردهای آموزشی استان با حضور دانشگاه های صنعتی قم، شهاب دانش،قم،حضرت معصومه(س)،پیام نور،پارک علم و فناوری و سایر موسسات آموزشی استان از 93/6/10 الی 93/6/14 در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار شد.
غرفه دانشگاه صنعتی قم به همت روابط عمومی و انجمن نخبگان با آموزش دوره های کارگاهی نظیر plc، اینورتر ،HMI و... توسط محمد سهیل باقریان دبیر انجمن نخبگان دانشگاه و سرپرست ستاد نمایشگاهی و دستاوردهایی چون دستگاه CNC ساخته یوسف شه نهاد، هواپیمای بدون سرنشین ساخته حمید رضا باباخانی ، رباط تعدلی دو چرخ ساخته صادق محرابی، دستگاه RFID و نرم افزار کتابخانه ای ساخته پوریا کشفی،محمد رضا سیف و مجید گودرزی ، تابلوهای نمایشگر LED روان و پنل های خورشیدی ساخته محمد و حامد حمیدی منفرد، سید محمد آخوندی و علی اصغر رجبی، برنامه نویس رباتیک محسن بهمن پور و کواتروتر ساخته جمعی از اعضای انجمن نخبگان عنوان غرفه برتر نمایشگاه را به خود اختصاص داد.
شایان ذکر است این اولین تجربه نمایشگاهی دانشگاه صنعتی قم می باشد که با حمایت دکتر آخوندی ریاست محترم دانشگاه، دکتر محسنی معاون اداری و مالی، جناب آقای نیک پور مدیر اداری، دکتر اردستانی، دکتر نصرتی، دکتر مهتدی و دکتر ملاتقی در این نمایشگاه خوش درخشید.



آیین شکرگزاری سلامتی مقام معظم رهبری
پس از انتشار خبر موفقیت آمیز بودن جراحی مقام معظم رهبری آیین شکرگزاری سلامتی ایشان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، به همت این دانشگاه پس از انتشار خبر موفقیت آمیز بودن جراحی مقام معظم رهبری، ظهر امروز پس از برگزاری نماز جماعت در نمازخانه دانشگاه آیین شکرگزاری سلامتی رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای)مدظله العالی )برگزار شد.
در این برنامه بعد از نماز ظهر، مراسم قرائت قرآن برای سلامتی رهبری با حضور ریاست دانشگاه، اساتید،کارمندان و تعدادی از دانشجویان برگزار گردید و در ادامه مراسم حجت الاسلام سعید امیدیان مدیر فرهنگی دانشگاه، اظهارداشت: عزت و امنیت امروز ما مرهون رهبری معظم انقلاب است. خداوند ایشان را حفظ کرد تا با رهبری خود مسیر رشد جامعه را فراهم کنند.
وی بهبودی و سلامتی کامل رهبر انقلاب را از خداوند متعال مسألت داشت و خاطرنشان کرد: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند

آیین شکرگزاری سلامتی مقام معظم رهبری

سه شنبه هجدهم شهریور 1393 ساعت 1:20 ب ظ
خطبه خوانی حرم مطهر کریمه اهل بیت
صحنی که از بهشت برین با صفا تر است     صحن و سرای دختر موسی بن جعفر است
ای خوش به حال آنکه به دوران زندگی         خدمتگزار و خادم و دربان این در است

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه: همزمان با دهه کرامت به همت حجت السلام والمسلمین آخوندزاده معاون استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، هیئت رئیسه،اساتید و کارمندان دانشگاه صنعتی قم در مراسم خطبه خوانی حرم مطهر کریمه اهل بیت شرکت کردند.
این مراسم روز دوشنبه 93/6/10با حضور خادمین حرم حضرت معصومه(س)، اساتید و کارمندان دانشگاه صنعتی قم،کارکنان ومسئولین اداره اوقاف و امورخیریه،مسئولین و دست اندر کاران بقاع متبرکه و طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه در صحن امام رضا(ع) از ساعت 7 الی 8/30 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سخنرانی باموضوع قداست شهر مقدس قم،به همراه برنامه خطبه خوانی و مدیحه سرایی بانوی کرامت،تقدیم گل به بارگاه حرم کریمه اهل بیت و صبحانه تبرکی حضرت برگزار شد.
شایان ذکر است مراسم خطبه خوانی نمادی از تجدید میثاق خادمین با کریمه اهل بیت می باشد.



خطبه خوانی حرم مطهر کریمه اهل بیت

دوشنبه هفدهم شهریور 1393 ساعت 1:42 ب ظ
اطلاعیه ثبت نام خوابگاههای دانشجویی
قابل توجه دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه در نیمسال اول 94-93
       دانشجوی عزیز توصیه می شود اطلاعیه ذیل با دقت مطالعه شود:
1- زمان ثبت نام از دانشجویان خوابگاهی از روز شنبه مورخ 93/6/22 لغایت 93/6/26 می باشد.
2-  زمان ثبت نام از متقاضیان جدید از روز شنبه مورخ 93/6/29 لغایت 93/7/2 می باشد.
3- شهریه خوابگاه برای دانشجویان روزانه 4/500/000 ریال و شبانه و سنوات غیرمجاز 6/000/000 ریال مصوب شده است.
4- با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاه، عدم مراجعه در تاریخ اعلام شده به منزله انصراف از خوابگاه خواهد بود.
5- توصیه می شود جهت سهولت در ثبت نام خوابگاه، نماینده هر اتاق جهت ثبت نام ساکنین اتاق مراجعه نماید.
6- دانشجویانی که اقدام به تکمیل فرم هم اتاقی ننموده اند توسط اداره خوابگاهها اسکان داده خواهند شد.
7-   دانشجویان متقاضی جدید (دانشجویان ورودی جدید ودانشجویان فاقدخوابگاه) می توانند در زمان اعلام شده (بند2) جهت ثبت نام همراه با فرم های مورد نیاز(درج شده در سایت دانشگاه قسمت امور خوابگاهها) وکپی شناسنامه و کارت ملی و 2 قطعه عکس 4*3 به اداره خوابگاهها مراجعه نمایند و اداره خوابگاهها در صورت داشتن ظرفیت از آنها ثبت نام خواهد نمود.
8-     با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاه، ثبت نام فقط بصورت اسکان دائم خواهد بود.
9-     بنا بر ابلاغ معاونت اداری و مالی تقسیط شهریه خوابگاه در سال جاری امکان پذیر نخواهد بود.
10- اداره امور خوابگاهها از دریافت فیش های واریزی ناقص و پشت نویسی نشده معذور است.
11- پشت نویسی فیش واریزی: 1- بابت شهریه خوابگاه نیمسال اول 94-93 2-نام و نام خانوادگی 3- شماره دانشجویی 4- شماره فیش واریزی 5-تاریخ واریز 6-مبلغ واریز 7-رشته تحصیلی 8-روزانه یا شبانه 9-تلفن همراه 10-آدرس
12- اسکان از روز شنبه 93/6/29 در ساختمان شماره 2 مجتمع شاهد به صورت موقت می باشد و تحویل اتاق ها روز دوشنبه 93/6/31 خواهد بود.
13- نماینده هر اتاق می تواند روز شنبه مورخ 93/7/5 جهت تعیین اتاق و تحویل کلید به اداره امور خوابگاهها مراجعه نماید.
14- تحویل اتاقها به تفکیک سال ورود خواهد بود :
ورودی های 91و90 از اتاق 201 تا 214 و اتاق 102 تا 109            ورودی 93-92: اتاق 110 تا 117 و خوابگاه 1تا 7
15- به اطلاع دانشجویان متقاضی اسکان موقت میرساند بعد از اتمام ثبت نام خوابگاه در صورت وجود ظرفیت خالی ثبت نام از متقاضیان اسکان موقت انجام خواهد شد.

اطلاعیه ثبت نام خوابگاههای دانشجویی

یکشنبه شانزدهم شهریور 1393 ساعت 8:6 ق ظ
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم
ضمن عرض تبریک پذیرش در دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم و آرزوی موفقیت به اطلاع می‌رساند ثبت نام بصورت اینترنتی به شرح زیر انجام می‌شود:
1- ثبت نام اینترنتی در روزهای دوشنبه 10 شهریور 93 و سه شنبه 11 شهریور 93 از طریق آدرس http://erp.qut.ac.ir/ قسمت ورود به سامانه انجام می‌شود.
2- نام کاربری: کد ملی پذیرفته شده و رمز عبور: شماره شناسنامه می‌باشد.
تبصره: کد ملی را بصورت کامل(10رقمی) بدون خط فاصله و با در نظر گرفتن صفرهای ابتدایی آن وارد نمایید.
3- مدارک ضروری قسمت ثبت نام اینترنتی شامل:
الف) اسکن مدرک کارشناسی
ب) اسکن تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
ج) اسکن عکس 4*3 تمام رخ با کیفیت
د) اسکن مدرک وضعیت نظام وظیفه
ه) فرم تعهد آموزش رایگان برای دانشجویان روزانه
به شرح دستورالعمل ثبت نام پذیرفته شدگان(فایل پیوست) در قسمت اسکن مدارک بارگذاری می‌شود.
تبصره: در صورتی که پذیرفته شده دارای پذیرش شرایط خاص می‌باشد اسکن فرم‌های مربوطه را در قسمت الصاق فایل اضافه نماید.
4- پس از ثبت نام اینترنتی اصل مدارک جهت تطبیق و تایید نهایی ثبت نام در ابتدای سال تحصیلی به اداره‌ی تحصیلات تکمیلی ارائه گردد.
توجه : پس از ثبت نام اینترنتی و تایید نهایی از طرف آموزش وارد پرتال شوید و در قسمت  اتوماسیون اداری  و  در منوی فرم های درخواست و  بعد روی سایر درخواستها كلیك كرده و فرم های مربوطه را به شرح ذیل تکمیل نمایید.
دانشجویان ارشد پسر که درخواست معافیت تحصیلی دارند ضمن مراجعه به قسمت درخواست الکترونیکی، فرم درخواست معافیت تحصیلی را کامل کرده و جهت بررسی در مدارک ثبت نامی خود قرار دهند.
دانشجویانی که معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت دارند اصل مدرک را اسکن و در مدارک ثبت نامی قرار می دهند.
دانشجویانی که در حال خدمت می باشند پس از ثبت نام اینترنتی به همراه اصل مدارک ثبت نامی به نظام وظیفه دانشگاه مراجعه تا معرفی نامه به یگان خدمتی جهت ترخیص را دریافت نمایند.
تبصره: دانشجویان متقاضی خوابگاه به تکمیل فرم پیش ثبت نام خوابگاه اقدام نمایند. اداره امور خوابگاهها بعد از بررسی فرم درخواست در صورت داشتن ظرفیت اقدام به تآیید ثبت نام خواهد نمود. لذا دانشجویانی که با درخواست آنها موافقت گردیده موظف اند حداکثر تا روز 3 شنبه مورخ 93/6/18 نسبت به واریز شهریه خوابگاه اقدام نمایند و فیش واریزی را همراه با فرم معرفی به خوابگاه (درج شده در سایت دانشگاه قسمت امور خوابگاهها) تحویل اداره امور خوابگاهها نمایند. در غیر اینصورت بعد از تاریخ مذکور اداره امور خوابگاهها مسئولیتی در خصوص ارائه خوابگاه نخواهد داشت.
تذکر: دانشجویانی مجاز به واریز شهریه خوابگاه می باشند که با درخواست آنها موافقت شده است لذا قبل از واریز شهریه نسبت به تایید و یا رد درخواست خود اطمینان حاصل نمایید. ضمناً میزان شهریه خوابگاه در ترم جاری از طریق اطلاعیه در سایت دانشگاه درج خواهد شد.
  با آرزوی موفقیت 
 

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد

چهارشنبه پنجم شهریور 1393 ساعت 7:7 ب ظ
 ارتقای امور پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم
پیگیری امور پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم در راس برنامه های اساتید قرار خواهد گرفت
همراه با برگزاری جلسه ای با حضور دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه ، حجت السلام والمسلمین آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اساتید هیئت علمی، طی حكمی دكتر جعفر قنبری به عنوان سرپرست دانشكده فنی و مهندسی منصوب شد.
در این جلسه دكتر آخوندی پیگیری امور پژوهشی را یكی از مهم ترین وظایف اساتید قلمداد كرد . وی افزود: جهت اعتلای دانشگاه اساتید باید در زمینه پژوهش و ارائه مقالات فعالیت بیشتری داشته باشند. همچنین جذب اعتبار،انعقاد قراردادهای پژوهشی همدلی و همكاری یكایك اساتید را می طلبد.
در این نشست دكتر آخوندی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده از مستقل شدن دانشكده ها و انتقال دانشكده برق و كامپیوتر به خارج از دانشگاه خبر داد.
شایان ذکر است از زحمات دکتر کلایی سرپرست سابق دانشکده فنی و مهندسی نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد


ارتقای امور پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه پنجم شهریور 1393 ساعت 1:46 ب ظ
در روز کارمند از کلیه کارمندان دانشگاه صنعتی قم تقدیربه عمل آمد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: مراسم تقدیر از کارمندان دانشگاه صنعتی قم در روز سه شنبه 93/6/4 با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه،حجت السلام والمسلمین آخوندزاده نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان به همت واحد روابط عمومی و مدیریت فرهنگی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین آخوند زاده ضمن گرامی داشت هفته دولت و روز کارمند به شیوه زندگی شهید رجایی اشاره کردند.وی برنامه کاری و زندگی شهید رجایی را برگرفته از قرآن و آموزه های دینی دانست.به عنوان مثال شهید رجایی فرمددند:به کار بگویید نماز دارم،به نماز نگویید کار دارم.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: شهید رجایی در وفای به عهد،امانتداری و خدمتگذار بودن به نظام منحصر به فرد بوده است.همچنین امید است با الگو گیری از ایشان و همت خانواده دانشگاه صنعتی قم این دانشگاه را به یک دانشگاه نمونه در کشور بدل کنیم.
در ادامه دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت روز کارمند و تقدیر از کارمندان افزود:محور اصلی برنامه های دانشگاه صنعتی قم نظم است.همچنین به منظور داشتن دانشگاهی نمونه به فرهنگ سازمانی غنی نیازمندیم که با آموزش اخلاق سازمانی و همت تمامی شما عزیزان به این جایگاه خواهیم رسید. همچنین با حضور دانشجویان جدید الورود و شروع سال تحصیلی جدید در تمامی بخش های دانشگاه به دنبال شور ونشاط ،همدلی وهماهنگی مضاعفی هستیم.
دکتر آخوندی تصریح کرد:به منظور سرعت بخشیدن در انجام امور محوله به کارمندان باید بر اساس سلسله مراتب اداری عمل کنیم زیرا برنامه های زیادی را پیش رو داریم،از جمله این برنامه ها اخذ زمین دانشگاه، تاسیس دانشکده های مستقل و تبدیل وضعیت کارمندان و اساتید می باشد که با همکاری هم به این اهداف دست خواهیم یافت.
این مراسم در ساعت 15/30 با صندلی داغ با حضور دکتر آخوندی،اهدای جوایز مسابقه دارت تیمی کارمندان و اساتید و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.




دیدار نخبگان با وزیر کشور
عصر دیروز جمعی از اساتید هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم در نشست هم اندیشی وزیر کشور با ائمه جمعه وجماعات و نیز نخبگان استان در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم حضور داشتند.
وزیر کشور قدردانی و حمایت از دولت را حمایت و تشکر از ملت دانست و تصریح کرد: ملت‌ است که دولت‌ را تعیین می‌کند و به همین دلیل انتظارات بجایی هم از مسئولان و دولتمردان خود دارند.
وی پیوستگی میان مسئولان و مردم در ایران را جزء ویژگی‌های منحصر به فرد جمهوری اسلامی دانست و گفت: همین نقطه قوت است که در کنار اخلاق، اعتقادات و پایبندی به تعهدات بین‌المللی، در نهایت نظام اسلامی را در میان همه فرقه‌های دینی و اعتقادی برتری می‌بخشد
وی با اشاره به ضرورت حفظ تقدس ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: اقتدار و هیبت ما مدیون ولایت فقیه است؛ امام راحل با توجه به تجربیات چندین ساله خود در مبارزه و مطالعات عمیقی که داشتند، تئوری ولایت فقیه را به عنوان محور حکومت دینی مطرح و ایران را از خطرات مهمی خارج کردند.
رحمانی فضلی عنوان کرد: مردم در نظام اسلامی دارای اهمیت فراوانی هستند و مردم ایران در مراحل مختلف ثابت کرده‌اند که پیرو واقعی ولایت فقیه هستند.
وزیر کشور به هفته دولت و وظیفه پاسخگویی دولت به مردم گفت: ملت باید خواسته‌های خود را با پیگیری و مطالبه‌گری از دولتمردان درخواست کنند و وظیفه مسئولان هم جوابگویی و دوری از سیاسی‌کاری است..
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته ی دولت بر استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و ائمه ی جماعات تاکید کرد.
استاندار قم حوزه و دانشگاه را دارای جایگاه بسیار خوب در استان عنوان و خاطرنشان کرد: افتخار قم این است که حوزه و دانشگاه در مسیر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارند و حامی و پشتیبان دولت هستند.

دیدار نخبگان با وزیر کشور

چهارشنبه پنجم شهریور 1393 ساعت 1:35 ب ظ
قابل توجه اعضاء محترم هیأت علمی دانشگاه

خواهشمند است برای اخذ مرخصی به مدیر محترم گروه یا رئیس محترم دانشکده مربوطه و یا در نبود این افراد به معاون محترم  آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراجعه فرمایید. لازم به ذکر است که مدت مرخصی برای اعضای هیأت علمی پیمانی یک ماه و برای اعضای هیأت علمی رسمی دو ماه در سال می باشد.

قابل توجه اعضاء محترم هیأت علمی دانشگاه

سه شنبه چهارم شهریور 1393 ساعت 1:50 ب ظ
پیام دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم به مناسبت هفته دولت

با سلام و صلوات بر محمد مصطفی و خاندان پاكش، و درود بر روان امام و شهدا، هم اكنون زمان درنگ نیست؛زمان حركت است. حركت به سوی آینده ای درخشان .آینده ای در شان سرزمینی به نام ایران.همه با هم، استاد، دانشجو و كارمند دست در دست هم و به یاری هم می كوشیم تا سرامدی باشیم در علم و عمل و دانشگاه صنعتی قم را   در زمره بهترین ها قرار دهیم .مسیری پر فراز و نشیب اما روشن در راه است.

بیانیه دانشگاه صنعتی قم در هفته دولت
ضمن سلام و درود به روان دو شهید والا مقام رجایی و باهنر،هفته دولت بهانه ای است كه همه دولت مردان ما شوند و با نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بر خود ببالیم كه انقلاب عزیزمان ،این گونه در حال رشد و بالندگی است.حركت چرخ دنده های صنعت و افزایش تولید ملی،دستاوردهای هسته ای،پیشرفت در سلول های بنیادین،كسب مقام های جهانی ورزشی،اختراعات و اكتشافات جوانان غیور ایران زمین این است عزم ملی ایرانی.
شایسته است كه در این هفته فرصت را غنیمت شماریم ،ضمن تقدیر از دولت و دولت مردان،هم پیمان شویم كه با پیروی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با تمام قوا آرمان های انقلاب،امام و شهدا را زنده نگاه داریم و با مدیریت جهادی و عملكردی چشمگیر خدمت به هم وطن و اعتلای ایران اسلامی را در سر لوحه وظایفمان قرار دهیم.
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم نیز می كوشد تا با تربیت نیروهای متخصص و متعهد در پیشبرد علم،اقتصاد و فرهنگ پیشتاز باشد و خالصانه و مخلصانه در شهر كریمه اهل بیت به دانشگاهی الگو بدل شود.امید است با یاری و همكاری كلیه مسئولین كشوری،استانی ،اساتید و دانشجویان هر روز شاهد و ناظر پیشرفتی دیگر در ایران عزیزمان باشیم.

بیانیه دانشگاه صنعتی قم در هفته دولت

دوشنبه سوم شهریور 1393 ساعت 2:42 ب ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 17
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود