امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دیدار مسئولین دانشگاه با خانواده سروان شهید علیدوست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه به همراه حجت الاسلام والمسلمین  عظیمی نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج دانشجویی استان  و سایر مسئولین دانشگاه جهت عرض تسلیت به دیدار خانواده داغدار سروان شهید علیدوست رفتند.
 حجت الاسلام والمسلمین عظیمی بیان داشت: شهید علیدوست یكی از سرداران رشید اسلام است . وی درمقابله با گروهك تروریستی پژاك یكی از تكاوران زبان زد بود و شهادت وی در چنین ایامی نشان از سعادت وصف ناشدنی او می باشد.
در این دیدار دكتر خوشنویسان ضمن ابراز همدری با خانواده شهید، جوانان مدافع حرم حضرت زینب (س) را مایه افتخار انقلاب دانست و افزود: با عنایت حضرت حجت(عج) ، رهنمودهای مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و حضور چنین جوانان غیوری، هیچ كس جرات جسارت به حرم آل الله را نخواهد داشت.


دیدار مسئولین دانشگاه با خانواده سروان شهید علیدوست

چهارشنبه بیست و نهم مهر 1394 ساعت 9:30 ب ظ
محرم در دانشگاه صنعتی قم

محرم در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و نهم مهر 1394 ساعت 3:14 ب ظ
پیام دکتر خوشنویسان در گرامی داشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)

( بسم رب شهدا و الصدیقین)

 تقارن شهادت پاسدار رشید اسلام سروان مهدی علیدوست از مدافعان حرم آل الله با تاسوعا و عاشورای حسینی بیانگر تاسی خالصانه شهدا به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است.
شهدایی که نشان دادند وحدت و همدلی مسلمانان در خط و خطوط مرزها محصور ناپذیر است. امروز تک تک کشورهای اسلامی با بصیرت و آگاهی از کیانشان دفاع می کنند و اقتدار اسلام و مسلمین را در همه جای این کره خاکی طنین انداز می نمایند تا پرچم انقلاب را به دست حضرت حجت (عج) برسانند.
 
( رهروی منزل عشقیم و زسر حد عدم                      تا به اقلیم وجود این همه راه آمده ایم)
همایش من انقلابی ام
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش ( من انقلابی ام) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم و با همکاری دفتر جامعه اسلامی دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ، دکتر محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان و علی مسعودی روز یکشنبه 94/7/19 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در این همایش طی سخنانی مهمترین راه رسیدن به اهداف و موفقیت انسان را اعتماد به خداوند متعال دانست و اظهار کرد: از مهمترین نشانه ی یک مومن واقعی در آیات قران کریم توکل قلبی به خداوند است.
وی دوست با تقوا، با ایمان و دانا را دومین راه موفقیت انسان معرفی کرد و بیان نمود: انتخاب یک دوست خوب از واجبات و نیازهای اساسی انسان است و ارتباط با یک دوست ناباب از هر بلایی خطرناک تر است.
دکتر محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان نیز در این همایش به اهمیت دوره جوانی در زندگی اشاره کرد و ابراز نمود: آینده نگری نسبت به مسائل از ویژگی های مهم دوره جوانی است.
وی شرط تعالی یک جوان و یک جامعه موفق را مهم دانستن دوره جوانی دانست و از جوانان به عنوان نسل روشنفکر جامعه خواست تا با یک تحلیل درست نسبت به چهره ی تماما تزویر و حقه کار دشمن، فردای ایران اسلامی را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند.
شایان ذکر است اجرای برنامه طنز توسط علی مسعودی، پخش کلیپ از فعالیت های بسیج دانشجوئی، اهدای هدیه به دانشجویان جدیدالورود نیز از دیگر برنامه های این همایش بوده است .
 

 

همایش من انقلابی ام

دوشنبه بیست و هفتم مهر 1394 ساعت 11:48 ق ظ
مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع)
مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) از روز شنبه 94/07/25 الی 94/07/29 ، بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه دانشگاه 
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سرافراز
مداحان: آقایان فرزانه موحد، خلیلیان و امامی 
نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه

مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع)

یکشنبه بیست و ششم مهر 1394 ساعت 9:17 ق ظ
بزرگترین کنفرانس ژئو تکنیک ایران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: بزرگترین کنفرانس ژئو تکنیک ایران در قالب دومین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی به میزبانی دانشگاه صنعتی قم در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 22 و 94/7/23 در مجتمع یاوران مهدی با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاه های سراسر ایران از جمله پروفسور هاتف از اساتید برجسته دانشگاه شیراز و دکتر قلندرزاده از اساتید به نام دانشگاه تهران از برگزارشد.

دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی و رئیس كنفرانس از ارسال بیش از هزار مقاله از سراسر کشور و حتی خارج از ایران جهت شرکت در این کنفرانس و پذیرش ششصد و پنجاه مقاله توسط داوران كنفرانس خبر داد. وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه با حضور اساتید هیات علمی مجرب و دانشجویان خلاق ، این دانشگاه در زمینه های پژوهشی فعالیت های مناسبی خواهد داشت.


شایان ذكر است ارائه شفاهی مقالات و به صورت پوسترو تشكیل 4 كارگاه تخصصی از جمله برنامه های این كنفرانس بوده است.همچنین در مراسم اختتامیه ، طبق نظر داوران از مقالات برتر تجلیل به عمل آمد.

 

 

بزرگترین کنفرانس ژئو تکنیک ایران

پنجشنبه بیست و سوم مهر 1394 ساعت 6:8 ب ظ
محفل اشک
مراسم پرفیض زیارت عاشورا دهه اول محرم الحرام همراه با سفره صبحانه در نمازخانه دانشگاه ساعت 7:45 برگزار میگردد.

محفل اشک

چهارشنبه بیست و دوم مهر 1394 ساعت 2:32 ب ظ
جلسه توجیهی و معارفه  دانشکده برق و کامپیوتر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه توجیهی و معارفه  دانشجویان جدیدالورود دانشکده برق و کامپیوتر روز دوشنبه 94/7/20  با حضور دکتر کریمی معاون آموزشی و پژوهشی  دانشگاه ، اساتید هیات علمی و دانشجویان این دانشکده  در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این مراسم دکتر کریمی ضمن بیان کلیاتی از وضعیت  فعلی دانشگاه افزود:  با حضور اساتید هیات علمی مجرب و دانشجویان  فعال  مقطع کارشناسی این دانشگاه که هم اینک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر در حال تحصیل هستند؛ دانشگاه صنعتی قم در رتبه علمی مناسبی قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش بیان داشت: باید برنامه ریزی های شما دانشجویان به قدری دقیق و منسجم باشد که از همین ابتدا علاوه بر آموزش به پژوهش نیز بپردازید.
دکتر کریمی به اختصاص استاد راهنما جهت ارائه مشاوره تحصیلی به  هر یک  از دانشجویان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: مسئولیت آموزشی هر دانشجو در اصل با خود فرد می باشد و برای موفقیت بیشتر باید دانشجویان میزان آگاهی و شناختشان را نسبت به مسائل آموزشی ارتقا دهند.
در ادامه دکتر دهقان سرپرست دانشکده  برق و کامپیوتر به بیان توضیحاتی راجع به رشته های دانشکده، بازار کار هر رشته ، معرفی اساتید این دانشکده و ... پرداخت.

جلسه توجیهی و معارفه دانشکده برق و کامپیوتر برگزار شد

سه شنبه بیست و یکم مهر 1394 ساعت 12:59 ق ظ
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان با حضور سرهنگ قنبری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم به همت اداره حراست روز چهارشنبه 1394/7/15 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این همایش آقای رضایی پویا مدیر حراست ضمن خیر مقدم به مدعوین وتبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت کشور وخصوصا میهمانان حاضرازنیروی انتظامی ، آموزش جنبه های مختلف مسائل امنیتی در حوزه کاری کارکنان ودانشجویان را یکی از وظایف حراست دانست و افزود: با توجه به احساس نیاز جامعه جهت آشنایی با این موارد، ان شاء الله این همایش ها به صورت مداوم برگزار خواهد شد.
در ادامه سرهنگ قنبری به تشریح موضوعاتی چون دشمن شناسی، یهود ، پروتکل های 24 گانه یهود و... پرداخت.
در انتها نیز به دو نفر از حاضرین که به سوالات حضوری سخنران پاسخ صحیح دادند، به رسم یادبود ازطرف رئیس پلیس اطلاعات وامنیت استان جوایزی اهدا گردید.

 

اولین جلسه دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین جلسه دفاع 5 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 مهر ماه با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه، پروفسور حسینی هاشمی از اساتید دانشگاه علم و صنعت و دکتر ارغوانی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
شایان ذکر استرساله این دانشجویان موفق به کسب نمره عالی گردید و همچنین درج 5 مقاله در نشریات ISI ، 2 مقاله در نشریات ISC و 5 مقاله چاپ شده در کنفرانس های داخلی از نتایج پژوهش های این دانشجویان می باشد.
جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم پایه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم پایه با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه واساتید هیات علمی دانشکده علوم پایه روز دوشنبه 94/7/13 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدا دکتر قربانی سرپرست دانشکده علوم پایه به معرفی شهر مقدس قم و دانشگاه صنعتی قم پرداخت . وی در مورد ضرورت تاسیس دانشگاه صنعتی در استان قم افزود: شهر مقدس قم علاوه بر اینکه پایتخت اسلام است ، به لحاظ اینکه در مسیر شهرهایی چون اصفهان، اراک و تهران قرار دارد و همچنین وجود شهرک های صنعتی به یکی از قطب های صنعتی ایران تبدیل شده است و تاسیس چنین دانشگاهی رونق بیشتر صنعت را به همراه خواهد داشت.
در ادامه دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود، اصلی ترین وظیفه هر دانشجو را مطالعه و تحقیق دانست. وی با اشاره به تازه تاسیس بودن دانشگاه بیان داشت: رتبه های پذیرش شده در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های مطرح نسبتا در سطح مطلوبی قرار دارد. دانشجویان ما با درس خواندن و قبولی در مقاطع بالاتر در دانشگاه های معتبر می توانند رتبه علمی دانشگاه را ارتقا دهند.
وی افزود: جهت رسیدگی به مشکلات و دریافت نقطه نظرات دانشجویان زمانی متعاقبا اعلام می گردد تا با تعیین وقت قبلی بتوانید به بنده مراجعه نمایید.
حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان و تسلیت جهت حوادث اخیر در منا، به سنت حسنه ازدواج اشاره کرد . وی افزود: علاوه بر درس خواندن ، ازدواج کردن و یک همسر نمونه بودن نیز از وظایف شما دانشجویان است. دفتر نهاد مقام معظم رهبری فضای امنی جهت هر گونه راهنمایی در این زمینه می باشد که ان شاء الله بتوانید با یک انتخاب صحیح ، خانواده موفقی را تشکیل دهید.
در پایان نیز هر یک از اساتید به توضیحاتی راجع به رشته ، بازارکار و سایر مسائل علمی و آموزشی پرداختند.
 
معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: معارفه دانشجویان جدیدالورود دختر و پسر دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی و با حضور هیات رئیسه دانشگاه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 8و 7/ 94/7 در اردوگاه ملاصدرا واقع در بخش کهک برگزار شد.
در این اردو دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود، اساتید، کارکنان و دانشجویان را اعضای خانواده دانشگاه صنعتی قم دانست و افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) اصلی ترین وظیفه دانشجویان جهاد علمی است و بعد نشاط سیاسی و فرهنگی. پس با حضور اساتید مجربی که بیش از 95 درصد آنها فارغ التحصیل از دانشگاه های مطرح ایران هستند بستر مناسبی جهت تحقق مطالبات رهبر عزیزمان فراهم می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پس از تبریک جهت حضور دانشجویان در مقطع علمی بالاتر از آنها خواست تا از فضای علمی و معنوی شهر مقدس قم بیشتر استفاده نمایند. وی آشنایی و نحوه صحیح انتخاب همسر را برای دختر خانم های جوان در سنت حسنه ازدواج ، امری مهم و ضروری قلمداد کرد و افزود: دفتر نهاد مقام معظم رهبری فضای امنی جهت هر گونه راهنمایی در این زمینه است.
دکتر فدایی معاون دانشجویی نیز ضمن بیان توضیحاتی راجع به این معاونت گفت: تغذیه روح مانند تغذیه جسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.با توجه به حضور شما در محیط جدید و دوری از خانواده به طور حتم دچار دغدغه های ذهنی زیادی خواهید شد که مرکز مشاوره بهترین همراه برای رفع مشکلات و دغدغه های ذهنی شما می باشد.
برگزاری نماز جماعت، مسابقه دارت و طناب کشی با اعلام سه نفر برنده همراه با جایزه از دیگر برنامه های این اردوی فرهنگی، تفریحی بوده است.
در پایان نیز به دانشجویان از طرف مدیریت فرهنگی هدیه ای به رسم یادبود اهدا گردید.



معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه هشتم مهر 1394 ساعت 11:33 ق ظ
سفره نذری در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به همت اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به مناسبت عید سعید قربان  دو راس گوسفند قربانی شد .
با همکاری و هماهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بخشی از قربانی بین فقرا و نیازمندان توزیع و بخشی از آن  روز دوشنبه 94/7/6 با طبخ آبگوشت نذری برای ناهار از اساتید، کارمندان و دانشجویان پذیرایی به عمل آمد.
حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت جهت حادثه غمناک منا، انجام شعائر الهی را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: انجام این شعائر اگر به قصد قربت انجام شود، برکات دنیوی و اخروی زیادی را به همراه خواهد داشت.
وی در مورد ذبح قربانی در دانشگاه گفت: این سنت حسنه برای دومین بار در دانشگاه صنعتی قم به همت اساتید، کارکنان و دانشجویان انجام می شود که بسیار هم مورد استقبال عزیزان قرار گرفته است. همچنین طبق درخواست های مکرر، ان شاء الله برای سایر مناسبت ها  از جمله عزاداری های محرم و صفر، شهادت پیامبر اکرم( ص) و میلاد امام علی (ع) چنین برنامه هایی را در دانشگاه داشته باشیم.
نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خاطر نشان ساخت: فضاهای این گونه علاوه بر ایجاد فضای معنوی باعث انس و الفت بیشتر بین همکاران و دانشجویان می شود . به طور مثال بخش اعظم هزینه ها را به صورت خود جوش اساتید، کارمندان و دانشجویان پرداخت نمودند و البته دانشگاه هم هزینه هایی را متقبل شد. در کل به نوعی همه در تهیه، پخت و توزیع این نذری  دست اندر کار بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.
    

سفره نذری در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هفتم مهر 1394 ساعت 10:38 ق ظ
دکتر فدایی معاون دانشجویی از کاهش 22 درصدی هزینه خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر فدایی معاون دانشجویی دانشگاه ضمن تبریک سال تحصیلی جدید از برنامه های ویژه معاونت دانشجویی خبر داد.
دکتر فدایی با اشاره به تغییر مکان خوابگاه دانشجویی پسران از مجتمع اقامتی شاهد واقع در کیلومتر 5 جاده اراک به جنب میدان امام (ره) گفت: طی تلاش های گسترده، جهت ارتقاء کیفیت زندگی، کاهش هزینه ها و سهولت رفت و آمد دانشجویان،خوابگاه ها به مرکز شهر انتقال داده شده است که سبب بهبود سرانه فضای فیزیکی و بهسازی وسایل موجود در خوابگاه برادران، در عین کاهش 22 درصدی هزینه خوابگاه برادران گردیده است. همچنین با وجود استقرار دانشجویان دختر در همان خوابگاه قبلی و افزایش 10 درصدی اجاره بهاء خوابگاه، مبلغ شهریه آنها افزایشی نداشته است.
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی قم افزود: از جمله برنامه  های معاونت دانشجویی در سال جدید، ارتقای برنامه های فرهنگی، دینی و بهداشت جسم و روان می باشد. برای اولین بار در دانشگاه، برنامه راهبردی 4 ساله مرکز مشاوره در حال تنظیم است و ان شاء الله با تاسیس اتاق مشاوره در خوابگاه ها و حضور مشاورین مجرب، مرکز مشاوره قوی تری خواهیم داشت. در مورد برنامه های دینی و فرهنگی، با توجه به قرارگیری مکان خوابگاه¬ها در مرکز شهر و همکاری تنگاتنگ با نهاد مقام معظم رهبری و مدیریت فرهنگی دانشگاه، با حضور مبلغان دینی، اقامه نماز جماعت و برنامه های ویژه فرهنگی در خوابگاه خواهران و برادران، به این مهم دست خواهیم یافت.
وی خاطر نشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، کیفیت تغذیه دانشجویان بهبود یافته است و دانشگاه صنعتی قم جز معدود دانشگاه هایی می باشد که در سال تحصیلی جدید از برنج ایرانی برای طبخ غذای دانشجویان استفاده می کند.  همچنین جهت رفاه حال دانشجویان، سرویس های ایاب و ذهاب از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است.
دکتر فدایی افزود: با رایزنی های صورت گرفته، هزینه کپی و سایر خدمات انتشارات کاهش یافته و تمهیدات ویژه ای را برای دانشجویان ارشد مد نظر داریم.
در پایان، دکتر فدایی بیان کرد: اجرایی شدن این برنامه  ها با پشتیبانی و همکاری واحدهای مختلف دانشگاه از جمله معاونت اداری و مالی، معاونت آموزشی و پژوهشی، مدیریت فرهنگی، مدیریت حراست و به ویژه حمایت های بی دریغ دکتر خوشنویسان رئیس محترم دانشگاه میسر شده است.
همزمان با هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی قم انجام شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاهی به همت مدیریت فرهنگی و همکاری و همراهی دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه در مساحتی بالغ بر 50 متر مربع در محوطه دانشگاه بر پا شد.
این نمایشگاه شامل بخش هایی چون فروش کتاب ، عکس و پوستر شهدای دفاع مقدس، اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی ، آثار به جامانده از شهدای اطلاعات لشکر علی ابن ابی طالب (ع) و پخش نما هنگ و کلیپ های مرتبط با هشت سال دفاع مقدس می باشد.
دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز ضمن بازدید از نمایشگاه و مرور خاطرات حضورش درجبهه های حق علیه باطل از عوامل برپایی این نمایشگاه تقدیر کرد.
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 19
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود