امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
 نشست روسای دانشگاههای استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست روسای دانشگاههای استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. در این دیدار ضمن بازدید روسای دانشگاه های قم و حضرت معصومه (س)از دانشگاه صنعتی قم، طی نشستی در خصوص هم افزایی و پیشبرد اهداف آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد. دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت دانشگاههای استان می توانیم شاهد ارتقای برنامه های فرهنگی علمی و پژوهشی در دانشگاه های استان باشیم. حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفی رئیس دانشگاه قم گفت:این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان نیاز به کمک سایر دانشگاهها دارد تا بتواند وظایف خطیرش را به خوبی انجام دهد. بی شک مجموعه دانشگاهی استان قم باید به نحوی عمل کند که الگویی برای جهان اسلام باشد. دکتر بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س)گفت : دانشگاه‌های استان در اخذ مجوز رشته های جدید باید با هم هماهنگ عمل کنند و توسعه رشته ها باید بر اساس آینده‌پژوهی و آمایش سرزمین صورت گیرد. تبادل استاد، همکاری در تسریع روند رسیدگی به پرونده های مربوط به ارتقای اساتید هیات علمی، ایجاد صندوق قرض الحسنه دانشگاهیان از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.










 

 نشست روسای دانشگاههای استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1402 ساعت 2:8 ب ظ
تجلیل از اساتید مدعو دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، از اساتید مدعو دانشگاه صنعتی قم طی مراسمی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر وحدتی مدیر خدمات، پیشگیری، درمان، آسیب‌های اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور تقدیر شد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از زحمات اساتید مدعو گفت: دانشگاه صنعتی قم دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است. اساتید و دانشجویان دانشگاه های شهر مقدس قم باید شانیت این شهر را حفظ کنند. وی افزود: حجاب در دانشگاه صنعتی قم پوشش برتر یعنی چادر است. از اساتید عزیز تقاضا دارم که نقش اثرگذاری استاد بر شاگرد را جدی بگیرید و دانشجویان را به حفظ عفاف و حجاب تشویق و ترغیب کنید. رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به صنعتی شدن شهر مقدس قم و وجود هشت شهرک صنعتی در این شهر، نقش دانشگاه صنعتی قم بسیار پررنگ است. همه ما با هم باید به رشد و رونق صنعت استان کمک کنیم.
دکتر رضایی نور از اختصاص تسهیلات ویژه از جمله گرنت به اساتید مدعو خبر داد و افزود: انتشارات دانشگاه صنعتی قم جهت چاپ کتاب های شما عزیزان آماده هرگونه همکاری می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک روز استاد گفت :مقام استاد بسیار بالا است. تدریس یک فرصت است که خداوند در اختیار اساتید قرار داده تا نوری را که از کسب علم در قلب استاد نهفته است را در اختیار طالبان علم قرار دهد. وی افزود: وظیفه استاد این است که دانشجویان خود را مثل فرزندان خود بداند و تمام تلاشش را برای رشد و تربیت دانشجویان داشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد واقعاً دانشگاه به کارخانه آدم سازی تبدیل می شود. مدیران و فرماندهان ارشد کشور از همین دانشگاهها تربیت می شوند و به جامعه اسلامی خدمت می کنند.حجت الاسلام المسلمین دکتر وحدتی گفت :باید مسائل مربوط به جوانان آسیب شناسی شود، امروز هدف دشمن از بین بردن خانواده است. اگرجایگاه زن و مرد در خانواده تضعیف شود، خانواده های ما بی‌ثبات می شود. وی افزود: اساتید باید جایگاهشان را ارج نهند. اساتید نقش بسیار مهمی دارند چرا که باید هویت اسلامی و ایرانی جوانان را اساتیدبیدار کنند. امروز دشمن با جنگ ترکیبی می خواهد جوانان را از هویت اسلامی و ایرانی خود دور کند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر وحدتی افزود: دانشگاه صنعتی قم یک دانشگاه توانمند است و ما هم خادمان دانشجویان این دانشگاه هستیم. در انتهای مراسم نیز از خانم فاطمه حاجی رحیمی و آقایان مهدی برخوردار، حسین ابراهیمی و مهدی حاجی باقریان به عنوان اساتید برتر آموزشی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

















تجلیل از اساتید مدعو دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1402 ساعت 9:36 ق ظ
مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC)در دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بر اساس برنامه های راهبردی سازمان فنی و حرفه ای کشور در سال 1402 طرح آموزش هیبریدی دانشجویان موسوم به کهاد مهارتی، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC)در دانشگاه صنعتی قم اففتاح شد. مرکز TMC با هدف توانمند سازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیاز سنجی مهارتی،ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه بر ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد.این مرکز در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم مستقر می باشد.







جشن هفته خوابگاه ها در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشن هفته خوابگاه ها در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .در این جشن دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از اختصاص زمین ۵ هزار متری به این دانشگاه جهت ساخت خوابگاه دانشجویی خبر داد و افزود : کماکان بنده و سایرمسئولین دانشگاه به فکر هزینه خوابگاه ها هستیم و در جلسات متعدد از مسئولین بالا دستی در خواست کمک جهت کاهش هزینه خوابگاه ها را داشته ایم.البته که بخشی از هزینه را هم جهت رفاه شما عزیزان دانشگاه متقبل شده است ولی باز هم تمام سعی خودمان را می کنیم تا حد امکان هزینه ها را کاهش دهیم. تقدیر از مسئولین خوابگاه های دانشجویی، استندآپ کمدی و برگزاری مسابقه از جمله دیگر برنامه‌های این جشن بوده است.
















جشن هفته خوابگاه ها در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1402 ساعت 2:50 ب ظ
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه علم و فناوری و تاکید بر توسعه و تجاری سازی فناوری، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.از جمله مفاد این تفاهم نامه تاسیس مرکز رشد مشترک در دانشگاه صنعتی قم، توسعه و ترویج فرهنگ خلاقیت، فناوری و نوآوری در دانشگاه، معرفی و حمایت از توسعه خدمات و محصولات فناورانه جامعه دانشگاهی صنعتی قم، کمک به تجاری سازی خدمات و محصولات فناورانه جامعه دانشگاهی صنعتی قم، حمایت از کاربردی سازی علوم فنی و مهندسی به ویژه محتوای غنی موجود در دانشگاه می باشد.از جمله تعهدات مشترک این تفاهم نامه استفاده از امکانات علمی و تحقیقاتی یکدیگر در چارچوب مقررات داخلی هریک از طرفین، فراهم سازی بستر مناسب جهت دسترسی صاحبان ایده و طرح های نوآورانه به منابع کتابخانه ای و نرم افزاری طرفین، بهره مندی مشترک از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی هر دو مجموعه می باشد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی: دانشگاه صنعتی قم باید با حمایت مسئولین به یک دانشگاه سرآمد تبدیل شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه باید با حمایت مسئولین به یک دانشگاه سرآمد در کشور تبدیل شود.دکتر امیرآبادی در بازدید از فضاهای آموزشی، پژوهشی و ورزشی دانشگاه تاکید کرد که دانشگاه صنعتی قم از جمله دانشگاه های برتر کشور است و باید با حمایت مسئولین وزارتی و استانی فضای مناسبی را برای دانشجویان و اساتید فراهم کند.دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم یک دانشگاه بهره ور است. کسب رتبه دوم و نهم در اشتغال فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گواه انجام درست ماموریت های این دانشگاه است. وی افزود: به لطف خداوند متعال دانشگاه صنعتی قم با فعالیت های چشمگیر علمی و پژوهشی توانسته است از یک دانشگاه ملی به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شود.دکتر رضائی نور گفت: همچنین بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از جانب معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه ارتباط دانشگاه های کشور با صنایع، دانشگاه صنعتی قم در شاخص برگزاری دوره های مهارت افزایی در بین دانشگاه های کشور با برگزاری 143 دوره موثر موفق به کسب رتبه دهم می باشد. در سال گذشته دانشگاه صنعتی قم در این شاخص موفق به کسب رتبه سیزدهم کشوری بوده است که با فعالیت بیشتر انجمن های علمی این رتبه ارتقا یافته است. رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: در شاخص نسبت مبلغ مورد حمایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی توانسته است رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص دهد.در شاخص تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت، دانشگاه صنعتی قم با انعقاد 4 قرارداد مهم پژوهشی رتبه پانزدهم کشوری را کسب نموده است.همچنین اخذ مجوز جذب دانشجوی دکتری صنایع و مکانیک از جمله دیگر موفقیت های این دانشگاه می باشد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم کلیه فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه بر اساس مدل مدیریتی چرخه بهبود مستمر برنامه ریزی می شود. به همین دلیل برنامه های فرهنگی دانشگاه صنعتی قم بر جامعه هدفش بسیار تاثیر گذار است.وی افزود: دانشگاه صنعتی قم در زمینه عفاف و حجاب با اجرای طرح های ابتکاری و خاص بسیار موفق عمل کرده است. به عنوان مثال طرح حیا، طرحی بسیار کاربردی جهت تشویق دانشجویان به رعایت عفاف و حجاب است.برپایی موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم در کربلای معلی در زمان پیاده روی اربعین سید الشهدا(ع) در تقویت باورها و اعتقادات دانشجویان بسیار موثر و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است . در این بازدید دکتر امیرآبادی با مسئولان دانشگاه،دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی نشست داشته و از دغدغه هاو مطالبات آنها آگاه شد.











آغاز ثبت نام وام ضروری و ودیعه مسکن متاهلین
 ۱- مهلت ثبت درخواست وام تحصیلی تا ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.
۲- مهلت ثبت نام وام ضروری و ودیعه مسکن متاهلی از ۱۷ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه از طریق سامانه یکپارچه می باشد(غیرقابل تمدید)
تذکر مهم: ضروریست دانشجویان محترم هنگام ثبت درخواست هر یک از وامهای ضروری و ودیعه مسکن نسبت به الصاق مدارک مربوطه (از جمله: فاکتور خرید، تصویر عقدنامه یا اجاره نامه) در سامانه اقدام و اصل مدارک را جهت تایید نهایی به اداره رفاه دانشگاه تحویل نمایند.تذکر مهم: با توجه به محدودیت اعتبار وام‌های فوق خواهشمند است دانشجویان متقاضی در اسرع وقت نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.جهت اطلاع از زمانبندی، مدارک و مبالغ مربوط به هر یک از این وامها، جداول مربوطه به پیوست ارسال می گردد. شماره تماس اداره رفاه: ۰۲۵۳۶۱۶۹۴۱۱

آغاز ثبت نام وام ضروری و ودیعه مسکن متاهلین

یکشنبه هفدهم اردیبهشت 1402 ساعت 11:4 ق ظ
از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با سالگرد استاد شهید مطهری از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور هیات رئیسه، اساتید و خانواده های ایشان برگزار شد، از اساتید برتردر حوزه های آموزشی،پژوهشی،تالیف کتاب و....تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم دکتر رضایی نور گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی قم پیشرفت های چشمگیری داشته است که مرهون تلاش های بی وقفه و دلسوزانه شما اساتید عزیز است. با زحمات و حمایت های شما اساتید گرانقدر دانشگاه صنعتی قم در شاخص تعداد اعضای هیات علمی که در سال اخیر از فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت استفاده نموده اند، توانسته است رتبه سوم را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص دهد.
وی افزود: همچنین بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از جانب معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه ارتباط دانشگاه های کشور با صنایع، دانشگاه صنعتی قم در شاخص برگزاری دوره های مهارت افزایی در بین دانشگاه های کشور با برگزاری 143 دوره موثر موفق به کسب رتبه دهم می باشد. در سال گذشته دانشگاه صنعتی قم در این شاخص موفق به کسب رتبه سیزدهم کشوری بوده است که با فعالیت بیشتر انجمن های علمی این رتبه ارتقا یافته است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: در شاخص نسبت مبلغ مورد حمایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی توانسته است رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص دهد.در شاخص تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت، دانشگاه صنعتی قم با انعقاد 4 قرارداد مهم پژوهشی رتبه پانزدهم کشوری را کسب نموده است.
 
دکتر رضائی نور گفت: در چاپ مقالات نیز دکتر بیت الله بدرلو در مجله  cleaner production با ضریب تاثیر 11.072  و چاپ مقاله دکتر کوهستانی در مجله IEEE Internet of Things Journal با ضریب تأثیر IF=10.24، موفقیت های خوبی را برای دانشگاه کسب نموده اند. بی شک با همدلی و همکاری شما اساتید گرانقدر این موفقیت ها میسر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و عرض تبریک روز استاد گفت: نکته ای که در این روز باید مورد توجه قرار گیرد، نقش معنوی و تربیتی استاد است. در منابع حدیث از امام صادق (ع)حدیثی نقل شده که فرمودند: هركس براى خدا بياموزد و عمل کند و به ديگرى آموزش دهد، از او در ملكوت آسمان‌ها به عظمت یاد می شود و ندا می آید که او براى خدا آموخت و به كار بست و آموزش داد. لذا اگر هدف استاد از آموختن و آموزش دادن، کسب رضای الهی باشد وجودش برکت یافته و اثر تربیتی ماندگاری از خود باقی می گذارد و اثر خود را در تاریخ علم به ارمغان می آورد.  بدین ترتیب نه تنها در عرصه علمی دنیا نقش موثری را ایفا می نماید، بلکه در عرصه معنوی هم از او به بزرگی یاد خواهد شد. دانشجویان علاوه بر محتویات آموزشی و تخصصی از شخصیت و منش استاد خویش نیز الگو می گیرند بنابراین اگر استاد شرایط و آدابی را که برای کسب رضای الهی لازم است رعایت کند در نتیجه شخصیت معنوی دانشجویان خود را نیز به بهترین نحو شکل داده است.
در انتها اساتید برتر معرفی شدند و از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد. دکتر هادی زیانی به عنوان بالاترین ارجاعات غیر خودی به مقالات چاپ شده به نام دانشگاه صنعتی قم 2022 میلادی بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس معرفی شد. از دکتر علیرضا عزیزی به عنوان عضو دارای مقاله به نام دانشگاه صنعتی قم با بالاترین تعداد دریافت ارجاعات غیر خودی در سال 2022 میلادی بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس تقدیر شد.دکتر سعید حسن زاده به عنوان عضو دارای مقاله با بالاترین نسبت IF/MIF چاپ شده در سال گذشته 2022 میلادی معرفی شد.دکتر مصطفی باغ شیخی به عنوان عضو هیات علمی دارای برترین طرح پژوهشی ارتباط با صنعت خاتمه یافته مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت. دکتر مرتضی محجل به عنوان عضو دارای محصول تجاری سازی شده معرفی شد. دکتر شیوا اسدیان فام عضو مدعو دانشگاه صنعتی قم با چاپ مقاله علمی و پژوهشی با وابستگی سازمانی به این دانشگاه به عنوان استاد برتر معرفی شد. استاد شاخص آموزشی از  دانشکده مهندسی مکانیک دکتر راستی،  از دانشکده فنی و مهندسی دکتر اخوان، از دانشکده برق و کامپیوتر دکتر تسخیری و گروه های مستقل دکتر ربیعی معرفی و تقدیر شدند.


















 

از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

یکشنبه هفدهم اردیبهشت 1402 ساعت 10:29 ق ظ
همایش ابلاغ برنامه های سال 1402،بسیج ادارات و کارمندان استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین همایش ابلاغ برنامه های سال 1402بسیج، ویژه فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان با حضور سردار هاشمی فرمانده بسیج ادارات و کارکنان استان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.در این همایش دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خیر مقدم گفت: قشر دانشگاهی باید شانیت شهر مقدس قم را حفظ کنند. بنده از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم کمال تشکر را دارم که با نهایت همکاری ضمن حفظ حجاب، شئونات اسلامی را در دانشگاه رعایت می کنند.وی افزود: با افتخار تمامی دانشجویان دختر این دانشگاه،حجاب برتر یعنی چادر را انتخاب کرده اند و با همدلی ویژه با مسئولین دانشگاه همکاری های لازم را دارند.دکتر رضائی نور افزود: مسئولین دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح های ابتکاری در زمینه عفاف و حجاب، دانشجویان را به حفظ عفاف و حجاب ترغیب می کنند. یکی از برنامه های ابتکاری دانشگاه صنعتی قم در این حوزه که زمینه ایجابی دارد، اجرای طرح حیا است که بسیار هم موثر بوده است. در طرح حیا مسئولین دانشگاه با ایجاد رابطه ای صمیمی دانشجویان را به حفظ حجاب تشویق می کنند، به حدی که در برخی از دانشجویان حتی تغییر نگرش نیز صورت گرفته است و در برگزاری مراسمات مذهبی در دانشگاه و خوابگاه ها خودشان پیش قدم می شوند.سردار هاشمی در این همایش گفت: چون اعتقاد بسیجیان ما در جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب قرآن است، توطئه ها و فتنه های دشمنان بر این عزیزان تاثیری ندارد.وی افزود: امروز دشمن در مقابل ملت ما صف کشیده است تا با نفوذ، وحدت مردم ایران را خدشه دار کند و تنها راه مقابله با این دشمنان جهان خوار فقط و فقط پیروی از فرامین مقام معظم رهبری است.سردار هاشمی افزود: امروز دشمن به دنبال نقطه ضعفی از ایرانیان است. آنها می خواهند ما در فناوری های هسته ای، علمی و پژوهشی از سایر کشور ها عقب بمانیم تا به آنها وابسته باشیم.دشمنان ما پیشرفت های چشمگیر جوانان و خود کفایی کشور عزیزمان را نمیتوانند ببینند که دست به ترور دانشمندان جوان ما می زنند.فرمانده پایگاه های بسیج ادارات قم گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، دشمنان ما با 8 سال جنگ تحمیلی میخواستند در ایران فتنه گری کنند که خوشبختانه شکست سختی خوردند. سپس با جنگ نرم برای ما برنامه ها داشتند که بازهم به لطف خدا و پیروری از فرمایشات رهبری بازهم شکست خوردند. امروز دشمن جنگ ترکیبی را شروع کرده است که ترور، خرابکاری و نفوذ را به همراه دارد و به حمدالله ما ایرانیان با کمک شما بسیجیان غیور باز هم آنها را شکست خواهیم داد.

 






تبریک ارتقا مرتبه علمی به دانشیاری

استاد ارجمند سرکار خانم دکتر شمسی

ارتقای مرتبه علمی شما استاد ارجمند را از استادیاری به دانشیاری تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را مسالت می نمائیم. روابط عمومی دانشگاه، این موفقیت را به سرکارعالی و جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک عرض می نماید.

   

تبریک ارتقا مرتبه علمی به دانشیاری

شنبه شانزدهم اردیبهشت 1402 ساعت 11:27 ق ظ
افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در المپياد ورزشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در این المپیاد در رشته شطرنج توانستند با اقتدار ضمن کسب عنوان قهرمانی به المپياد کشوری که تیر ماه در دانشگاه اراک برگزار می شود، راه پیدا کنند.در رشته والیبال هم تیم والیبال پسران توانست در دیدار نهایی این مسابقات حضور پیدا کند و علی رغم شایستگی عنوان نائب قهرمانی را هم کسب کرد.در رشته بسکتبال ، تیم سه نفره دانشگاه صنعتی قم عنوان سوم این مسابقات را بدست آورد.








پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز استاد
 دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت روز استاد را به اساتید دانشگاه صنعتی قم تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
منْ وقر عالماً فقدْ وقر ربّه (هرکس دانشمندی را گرامی بدارد، بی‌گمان پروردگارش را گرامی داشته است.)  امام علی (ع)
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، نشانگر جایگاه والای علم و معرفت در تفکر دینی و ملی ما ایرانیان است.
در این روزها که دشمنان ما هجمه های فراوانی از جمله تحریم، تفرقه ، توطئه و... به کشور عزیزمان وارد کرده اند،رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.  بی ‌ تردید این آموزگاران و استادان هستند که در این برهه حساس می‌بایست با تربیت و پرورش دانش آموزان و دانشجویان انقلابی، مستعد و متدین رشد و بالندگی ایران عزیز را رقم بزنند.ایجاد روحیه خودباوری و خودکفایی در بین جوانانِ این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف اساتید گرانقدر است. این مهم میسر نمیشود مگر با اتکا به فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه‌ های اسلامی.
اینجانب ضمن گرامیداشت مقام شامخ استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک روز استاد، از زحمات بی وقفه اساتید ارجمند دانشگاه صنعتی قم که صادقانه و مخلصانه در پیشرفت همه جانبه این دانشگاه دخیل بوده اند، کمال تشکر و قدرانی را دارم و توفیق همگان را از درگاه احدیت در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) مسئلت می نمایم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز استاد

سه شنبه دوازدهم اردیبهشت 1402 ساعت 10:50 ق ظ
فراخوان انتخابات شورای صنفی – رفاهی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم اردیبهشت ماه 1402
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند نهمین دوره انتخابات شوراهای صنفی  - رفاهی واحد های دانشگاه صنعتی قم (دانشگاه و خوابگاه های برادران و خواهران)، طبق زمان بندی زیر انجام می شود.
مهلت ثبت نام اولیه داوطلبان 10 لغایت 12 اردیبهشت ماه
تایید نهایی صلاحیت داوطلبان توسط کمیته نظارت 13 اردیبهشت ماه
تبلیغات داوطلبان: 17 لغایت 19 اردیبهشت ماه
برگزاری انتخابات الکترونیکی: 20 اردیبهشت ماه
جهت اطلاع از شرایط داوطلبان به بخش اخبار تازه ها در وب سایت دانشگاه مراجعه نمایید.
جهت نام نویسی و تکمیل فرم کاندیداتوری به آقای دارابی( اداره امور خوابگاه برادران) مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است آیین نامه و شیوه نامه اجرایی شوراهای صنفی رفاهی در وب سایت دانشگاه در قسمت معاونت دانشجویی مدیریت دانشجویی قابل رویت می باشد. https://www.qut.ac.ir/fa/studentsdepartment/index
 
 
                                                                                                                                            با تشکر
                                                                                                                                 مدیریت دانشجویی   
 
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود