امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

یکشنبه هفدهم اردیبهشت 1402 ساعت 10:29 ق ظ
از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با سالگرد استاد شهید مطهری از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور هیات رئیسه، اساتید و خانواده های ایشان برگزار شد، از اساتید برتردر حوزه های آموزشی،پژوهشی،تالیف کتاب و....تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم دکتر رضایی نور گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی قم پیشرفت های چشمگیری داشته است که مرهون تلاش های بی وقفه و دلسوزانه شما اساتید عزیز است. با زحمات و حمایت های شما اساتید گرانقدر دانشگاه صنعتی قم در شاخص تعداد اعضای هیات علمی که در سال اخیر از فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت استفاده نموده اند، توانسته است رتبه سوم را در بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص دهد.
وی افزود: همچنین بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از جانب معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه ارتباط دانشگاه های کشور با صنایع، دانشگاه صنعتی قم در شاخص برگزاری دوره های مهارت افزایی در بین دانشگاه های کشور با برگزاری 143 دوره موثر موفق به کسب رتبه دهم می باشد. در سال گذشته دانشگاه صنعتی قم در این شاخص موفق به کسب رتبه سیزدهم کشوری بوده است که با فعالیت بیشتر انجمن های علمی این رتبه ارتقا یافته است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: در شاخص نسبت مبلغ مورد حمایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی توانسته است رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص دهد.در شاخص تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت، دانشگاه صنعتی قم با انعقاد 4 قرارداد مهم پژوهشی رتبه پانزدهم کشوری را کسب نموده است.
 
دکتر رضائی نور گفت: در چاپ مقالات نیز دکتر بیت الله بدرلو در مجله  cleaner production با ضریب تاثیر 11.072  و چاپ مقاله دکتر کوهستانی در مجله IEEE Internet of Things Journal با ضریب تأثیر IF=10.24، موفقیت های خوبی را برای دانشگاه کسب نموده اند. بی شک با همدلی و همکاری شما اساتید گرانقدر این موفقیت ها میسر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و عرض تبریک روز استاد گفت: نکته ای که در این روز باید مورد توجه قرار گیرد، نقش معنوی و تربیتی استاد است. در منابع حدیث از امام صادق (ع)حدیثی نقل شده که فرمودند: هركس براى خدا بياموزد و عمل کند و به ديگرى آموزش دهد، از او در ملكوت آسمان‌ها به عظمت یاد می شود و ندا می آید که او براى خدا آموخت و به كار بست و آموزش داد. لذا اگر هدف استاد از آموختن و آموزش دادن، کسب رضای الهی باشد وجودش برکت یافته و اثر تربیتی ماندگاری از خود باقی می گذارد و اثر خود را در تاریخ علم به ارمغان می آورد.  بدین ترتیب نه تنها در عرصه علمی دنیا نقش موثری را ایفا می نماید، بلکه در عرصه معنوی هم از او به بزرگی یاد خواهد شد. دانشجویان علاوه بر محتویات آموزشی و تخصصی از شخصیت و منش استاد خویش نیز الگو می گیرند بنابراین اگر استاد شرایط و آدابی را که برای کسب رضای الهی لازم است رعایت کند در نتیجه شخصیت معنوی دانشجویان خود را نیز به بهترین نحو شکل داده است.
در انتها اساتید برتر معرفی شدند و از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد. دکتر هادی زیانی به عنوان بالاترین ارجاعات غیر خودی به مقالات چاپ شده به نام دانشگاه صنعتی قم 2022 میلادی بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس معرفی شد. از دکتر علیرضا عزیزی به عنوان عضو دارای مقاله به نام دانشگاه صنعتی قم با بالاترین تعداد دریافت ارجاعات غیر خودی در سال 2022 میلادی بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس تقدیر شد.دکتر سعید حسن زاده به عنوان عضو دارای مقاله با بالاترین نسبت IF/MIF چاپ شده در سال گذشته 2022 میلادی معرفی شد.دکتر مصطفی باغ شیخی به عنوان عضو هیات علمی دارای برترین طرح پژوهشی ارتباط با صنعت خاتمه یافته مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت. دکتر مرتضی محجل به عنوان عضو دارای محصول تجاری سازی شده معرفی شد. دکتر شیوا اسدیان فام عضو مدعو دانشگاه صنعتی قم با چاپ مقاله علمی و پژوهشی با وابستگی سازمانی به این دانشگاه به عنوان استاد برتر معرفی شد. استاد شاخص آموزشی از  دانشکده مهندسی مکانیک دکتر راستی،  از دانشکده فنی و مهندسی دکتر اخوان، از دانشکده برق و کامپیوتر دکتر تسخیری و گروه های مستقل دکتر ربیعی معرفی و تقدیر شدند.


















 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود