امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
نشست صمیمانه مسئولین دانشگاه با دانشجویان خوابگاه مفید پسران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای تعامل دوسویه مسئولین دانشگاه با دانشجویان، هیات رئیسه دانشگاه ضمن بازدید از خوابگاه دانشجویی پسرانه مفید در جریان نظرات، پیشنهادات وانتقادات دانشجویان قرار گرفتند.
در این نشست دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم پیشرفت های یکسال اخیر دانشگاه را مرهون زحمات مسئولین، اساتید و کارکنان دانشگاه و همچنین حمایت های بی دریغ دانشجویان دانست.
وی گفت: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاهی در حال توسعه در یک سال اخیر با توسعه و بهسازی فضاهای فیزیکی دانشگاه از جمله بهسازی مسیرهای دسترسی، ساخت دانشکده برق و کامپیوتر، توسعه کتابخانه دانشگاه، ساخت حوزه های ستادی معاونت های آموزشی و پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی و اداری و مالی، ساخت حوزه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ساخت مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی به مساحت 2650 متر مربع، ساخت مرکز محاسبات سریع و... رفاه دانشجویان، اساتید و کارکنان را به ارمغان آورده است.
وی افزود : جذب 9 هیات علمی جدید،  بهبود فعالیت های مرکز آموزش های آزاد و مجازی، انعقاد تفاهم نامه های علمی و پژوهشی، افزایش حضور اساتید در کنفرانس های ملی و بین المللی، انجام 12 طرح نوآورانه اساتید در مرکز نوآوری دانشگاه، راه اندازی اولین باشگاه توانمند سازی استارت آپ ها و... از جمله پیشرفت های چشمگیر دانشگاه در حوزه های علمی و پژوهشی است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه دوره جوانی را بهترین دوره جهت علم آموزی و کسب تجربه دانست و افزود: برای داشتن دانشگاهی بهتر از لحاظ علمی و فرهنگی باید همه با هم یک دل و یک مسیر باشند.
در پایان دانشجویان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی مسئولین دانشگاه به ویژه دکتر رضایی نور جهت ایجاد تغییرات چشمگیر در دانشگاه،درخواست های خود را در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی را مطرح کردند و خواستار پیگیری آن شدند.


رئیس دانشگاه صنعتی قم : حجاب در دانشگاه صنعتی قم باید به الگویی شاخص برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : جلسه حجاب و عفاف با رویکرد تدوین برنامه جامع برای دانشگاه های سراسر کشور برگزارشد. در این جلسه دکتر رضایی نور مبحث حجاب و عفاف را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: درحالی که دشمنان انقلاب جنگ نرم را در پیش گرفته اند، ما باید بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهیم.
وی افزود: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم، باید وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه های استان بسیار متفاوت تر باشد به حدی که برنامه های دانشگاه های استان در این زمینه الگویی برای دانشگاه های کشور باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: اکثر دانشجویان این دانشگاه بسیار متدین و متعهد هستند و چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده اند . بی شک این مهم یکی دیگر از نقاط قوت دانشگاه صنعتی قم است .
در ادامه حجت الاسلام دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت : از جمله بهترین شیوه های ترویج حجاب و عفاف برای نسل جوان تذکرلسانی و برنامه های ادراکی است.
وی افزود: اساتید و کارکنان دانشگاه الگوی تمام عیار دانشجویان هستند. وقتی ایشان به حجاب و عفاف نگاه ویژه ای داشته باشند، دانشجویان نیز از آنها الگو برداری می کنند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: فرهنگ سازی حجاب ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری دوره های تربیت مربیان امر به معروف و نهی از منکر ، تدوین آیین نامه حجاب و عفاف از جمله برنامه های ویژه ای است که باید جهت ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه ها دنبال شود.
شایان ذکراست طی برنامه ریزی های صورت گرفته این جلسات به صورت دائمی تا تدوین برنامه ای راهبردی جهت ارتقای حجاب و عفاف در دانشگاه های کشور ادامه خواهد داشت.





 بازدید هیات نظارت و ارزیابی استان ازدانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هیات نظارت و ارزیابی استان جهت بازدید و برگزاری جلسه در دانشگاه صنعتی قم حضور پیدا کردند و از نزدیک از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید به عمل آوردند.
طی جلسه ای با حضور هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم  و اعضای هیات نظارت و ارزیابی استان، دکتررضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به بیان دستاوردهای مهم دانشگاه پرداخت. وی  بهره برداری از میز خدمت الکترونیک، راه اندازی اولین باشگاه توانمند سازی استارت آپ ها در استان، راه اندازی اولین فضای کاراشتراکی استان، اجرای 12طرح نوآورانه توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در اولین مرکز نوآوری منطقه 4کشور واقع در دانشگاه صنعتی قم، انتخاب دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه ستاد نانو در استان راه اندازی مرکز محاسبات سریع  را از مهم ترین دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم  دانست.
دکتر رضایی نور درخصوص دستاوردهای فرهنگی دانشگاه گفت: انتخاب پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به عنوان موفق ترین پایگاه بسیج دانشجویی سپاه علی بن ابی طالب (ع) در نهمین جشنواره مالک الشتر، تشکیل هیات اساتید و کارکنان و برگزاری دوره های معرفت افزایی ویژه اساتید و کارکنان همراه با خانواده از جمله دستاوردهای فرهنگی این دانشگاه است.
درپایان هیات نظارت و بازرسی استان از قسمت های مختلف دانشگاه بازدید کردند.





بازدید هیات نظارت و ارزیابی استان ازدانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و ششم آبان 1398 ساعت 1:58 ب ظ
کارگاه اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد روحانی نژاد،کارشناس فضای مجازی و رسانه به همت اداره حراست در سالن شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در خصوص فضای مجازی گفت: امروزه علاوه بر تربيت شهروندي براي يک جامعه، تربیت و سواد رسانه ای لازم و ضروری است.
 وی افزود: اگر در گذشته خانواده ‌ها با صدای زنگ ساعت ازخواب بیدار می‌شدند امروز با صدای رسانه روز خود را آغاز می‌کنند و این مسئله نشان از اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها دارد.
 این کارشناس فضای مجازی و رسانه ای با اشاره به اینکه نفوذ رسانه در تمامی لایه‌ های خانواده یک امر اجتناب ناپذیر است و باید خود را با رسانه به روز کنیم، گفت: امروزه از یک کودک سه تا چهار ساله تا یک فرد سالمند با رسانه درگیر است. بنابراین باید موازی با پیشرفت رسانه در خانواده‌ها، سواد رسانه را نیز به والدین و فرزندان آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و ارتقاء سواد رسانه‌ای تاثیر مستقیمی بر سلامت خانواده‌ها دارد، اظهار کرد: اگر والدین در فضای مجازی با فرزندان خود همراه باشند و از تمام لایه های فضای مجازی آگاه باشند، می توانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد گفت: برای  تربیت  بهتر کودکان و نوجوان بهترین وسیله رسانه ای، رسانه های غیر دیجیتال از جمله کتاب هستند. رسانه های دیجیتال مثل تبلت و موبایل قبل از 16 سالگی نباید در اختیار نوجوانان قرار گیرد.
وی بازی های محله باصفا، دختران بهشتی و دلاور و خاک را به عنوان بازی های مناسب کودکان و نوجوانان ایرانی معرفی کرد و افزود: یکی از مزیت های این بازی ها این است که به صورت خانوادگی قابل استفاده هستند. همچنین نرم افزار پرسمان تربیتی می تواند در تربیت کودکان به والدین کمک شایانی نمایند.
شایان ذکر است این کارگاه ویژه اساتید و کارکنان برگزار شد.







کارگاه اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی برگزار شد

شنبه بیست و پنجم آبان 1398 ساعت 10:25 ق ظ
بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هیات رئیسه دانشگاه به منظور ارتباط تنگاتگ با دانشجویان و دریافت پیشنهادات، انتقادات، بهبود و اصلاح روندها و رویه های موجود از خوابگاه خواهران بازدید کردند.
 در ابتدا دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم تحولات و پیشرفت های اخیر دانشگاه را مرهون زحمات ، همکاری و همیاری خانواده صمیمی دانشگاه صنعتی قم دانست و افزود: اگرمسئولین، اساتید،کارکنان و دانشجویان با هم همدل و هم مسیر نبودند ایجاد چنین تحولاتی در این بازه زمانی کوتاه میسر نمی شد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جوان بودن دانشگاه صنعتی قم را یک مزیت دانست و گفت: با حضور رئیس جوان و پرانرژی، اساتید جوان و نخبه، کارکنان جوان، هدفمند و با انگیزه رشد و پیشرفت این دانشگاه سریع تر صورت می گیرد. در این بین دانشجویان نیز باید به مسئولین کمک کنند تا با سرعت بیشتری به شرایط مطلوب برسیم.
در ادامه دانشجویان ضمن تقدیر و تشکر از دکتر رضایی نور جهت ایجاد تحولات چشمگیر در دانشگاه از جمله بهبود فضای کلاس ها، آزمایشگاه ها،کارگاه ها و ساختمان ستادی دانشگاه؛ تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها، افزایش اساتید رشته کامپیوتر،بهبود کیفیت غذا،رفع مشکلات اینترنت در خوابگاه را خواستار شدند.
در پایان دکتر رضایی نور ضمن تشکر از قدرشناسی دانشجویان؛ پیگیری و رفع نیازها و خواسته های دانشجویان را در دستور کار قرار داد و گفت: تلاش شبانه روزی مسئولین دانشگاه این است که محیطی آرام، شاد و پویایی را در دانشگاه ایجاد کنند.



بازدید هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه خواهران

سه شنبه بیست و یکم آبان 1398 ساعت 1:30 ب ظ
وزیر علوم تحقیقات و فناوری: ماموریت گرایی وآینده پژوهی از اولویت های آموزش عالی در کشور است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکترغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: ماموریت گرایی و آینده پژوهی باید در اولویت کار آموزش‌عالی قرار گیرد تا فناوری های کشور متحول شود.
دکترغلامی ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: با افزایش تعداد دانشگاه ها و مجتمع های آموزشی باید به کیفیت آموزش نگاه ویژه ای داشته باشیم. البته با توجه به شرایط کنونی کشور باید از منابع مالی دولت بهینه استفاده کرد که با درآمد زایی دانشگاه ها و حمایت های دولت می توان کیفیت آموزشی و پژوهشی را ارتقا داد.
وزیر علوم در جمع مسئولین و اساتید دانشگاه صنعتی قم گفت: در دنیا تحول فناوری به سرعت انجام می شود به حدی که از امروز می بایست افق ۱۰ ساله علم و فناوری را رصد کنیم. به عنوان مثال رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی و مدیریت هوشمند آینده را تحت سلطه می گیرند. دانشگاه‌های ما نباید از این موضوع غافل شوند.
وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید کارآفرین یا شاغل باشند. در این خصوص وزارت علوم با کارآموزی دانشجویان در صنعت، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید جوان درصنایع مختلف بستر را برای جذب دانشگاهیان در بازار کار مهیا کرده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توسعه آموزش عالی در کشور گفت: با توجه به مد نظر قرار دادن کیفیت آموزش، جذب دانشجویان خارجی یکی از برنامه‌های وزارت علوم می باشد. دانشگاه هایی که معیارهای لازم جهت پذیرش دانشجویان خارجی را داشته باشند با حمایت های وزارت علوم به سمت و سوی بین المللی شدن خواهند رفت.
وی با اشاره به جوان بودن رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: جوان گرایی در مجموعه وزارت علوم بسیار مد نظر قرار گرفته است به حدی که در چند سال اخیر میانگین سن رؤسای دانشگاه ها تا 11 سال کاهش داشته است.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ،آموزش عالی در دولت تدبیر و امید را متمایز قلمداد کرد و افزود: در این دوره شاهد اصلاح ساختارها، توسعه فرهنگ ماموریت گرایی و کارآفرینی در بین دانشگاهیان و ایجاد فضایی آرام برای فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها بوده ایم.
وی در خصوص دانشگاه در حال توسعه صنعتی قم گفت: اساتید جوان و نخبه و کارکنان جوان و با انگیزه وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه ها است.
وی استقرار دانشگاه صنعتی قم را در بین ۷ شهرک صنعتی در استان بسیار استراتژیک دانست و گفت: با ایجاد فضای کار اشتراکی و باشگاه استارتاپ ها برای اولین بار در استان از ایده های نوآورانه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حمایت می کنیم.
 وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه با مراکز مختلف گفت: 80 درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با مهارت آموزی در دوران تحصیل توانسته اند جذب بازار کار شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به افزایش چشمگیر آمار مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: هدف ما در دانشگاه صنعتی قم این است که با ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنایع مختلف فاصله صنعت و دانشگاه را به حداقل برسانیم.











 
 
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود با حضور هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک به دانشجویان جهت قبولی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸، مهمترین ویژگی بارز دانشگاه صنعتی قم را حضور اساتید و کارکنان جوان دانست و افزود: به دلیل جوان بودن دانشگاه صنعتی قم صمیمیت، شور و نشاط خاصی در دانشگاه ایجاد شده است.
وی افزود: با توجه به حضور اساتید جوان که فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه ها هستند فرصت بسیار مناسبی برای رشد علمی و پژوهشی دانشجویان فراهم شده است. با توجه به اینکه ویژگی دانشگاه های نسل چهارم کارآفرینی است دانشجویان باید از ابتدا به فکر کارآفرینی و ایجاد شغل باشند. پس مهمترین نیاز دانشجویان در این زمینه مهارت آموزی است، دانشگاه صنعتی قم با تاسیس شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه، فعالیت مرکز آموزش آزاد و مجازی، باشگاه توانمندیهای استارتاپ ها(بتا) بستر مناسبی را جهت تحقیق و پژوهش ایجاد کرده است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه هدف نیست اما راهی برای رسیدن به هدف است. یکی از بزرگترین اهداف ما ایرانی ها، اعتلای کشورمان است. پس باید اول خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم آینده‌سازان خوبی برای کشور عزیزمان باشیم. بی شک در شرایط فعلی دانشجویان نباید یک بعدی باشند، باید چند بعدی باشند. یک دانشجوی تمام عیار باید از لحاظ علمی، فرهنگی، دینی، اعتقادی سرآمد باشد.
در ادامه دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی رسالت اصلی دانشجویان را علم آموزی دانست. وی همکاری، فعالیت و مشارکت دانشجویان در انجمن ها، کانون ها و تشکل ها، بسیج و... را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود : این گونه مشارکت ها علاوه بر ارتقای علمی و فرهنگی، مهارت های زندگی و روابط اجتماعی را هم  به دانشجویان می آموزد.
معاون دانشجوی فرهنگی دانشگاه صنعتی قم گفت: شورای صنفی چشم بینا و گوش شنوای دانشجویان در مسائل صنفی و رفاهی است، پس جهت بیان پیشنهادات و انتقادات با شورای صنفی دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشید.
پخش کلیپ،مسابقه و اهدای جوایز فرهنگی از دیگر بخش های این برنامه بوده است.







 
 
 
 

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

سه شنبه چهاردهم آبان 1398 ساعت 3:48 ب ظ
حضور پرشور دانشگاهیان صنعتی قم در راهپیمایی 13 آبان
 استکبار ستیزی دانشگاهیان صنعتی قم با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و به آتش کشیدن پرچم آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب












حضور پرشور دانشگاهیان صنعتی قم در راهپیمایی 13 آبان

دوشنبه سیزدهم آبان 1398 ساعت 3:27 ب ظ
تفاهم نامه همکاری در راستای ارتقای علمی و پژوهشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای توسعه پایدار علمی و رفع نیازهای داخلی کشور در سال رونق تولید، تفاهم نامه همکاری بین مرکز دولتی نخبه پرور شهید فهمیده و دانشگاه صنعتی قم منعقد شد.
در سال رونق تولید جهت استفاده از ظرفیت نخبگان، توسعه علمی و رفع نیازهای داخلی کشور، تفاهم نامه همکاری بین دفتر شهید فهمیده استان و دانشگاه صنعتی قم منعقد شد.
طبق این تفاهم نامه دو طرف متعهد می شوند از توانمندی های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، ارتباط بین المللی و... بهره مند شوند.
در این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی قم با ایجاد فضای مناسب و مستقل برای دفتر شهید فهمیده زمینه تقویت و تعامل هر چه بیشتر این مرکز با اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی را فراهم می سازد. همچنین دانشگاه با معرفی ایده ها و طرح های علمی و فناورانه پژوهشگران و اعضای هیات علمی به مرکز شهید فهمیده به تحقق امور پژوهشی آن کمک می نماید.
‌معرفی دانشجویان متقاضی پژوهانه، همکاری تحقیقاتی جهت کسر خدمت سربازی و طرح کار آموزی به دفتر شهید فهمیده از دیگر تعهدات دانشگاه صنعتی قم در این تفاهم است.
دفترشهیدفهمیده نیز ملزم به حمایت از ایده‌ها و طرح های نوآورانه و فناورانه معرفی شده از طرف دانشگاه می باشد.همکاری در زمینه هدایت طرح های محصول محورنخبگان دانشگاه به سازمان های مرتبط نیز بر عهده این مرکز می باشد.
مرکز شهید فهمیده با تسهیل و حمایت از اجرای آیین نامه‌ فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی بر ارتقای علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم کمک شایانی خواهد کرد.
مشاوره و هدایت نخبگان دانشگاهی جهت ثبت اختراعات از طریق دبیرخانه کمیسیون عالی ثبت اختراعات نظامی، سازمان ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی از دیگر تعهدات مرکز شهید فهمیده می باشد.

تفاهم نامه همکاری در راستای ارتقای علمی و پژوهشی

دوشنبه سیزدهم آبان 1398 ساعت 10:4 ق ظ
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13آبان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم طی پیامی یوم الله 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
یوم الله 13 آبان در تاریخ  شکوهمند انقلاب اسلامی ایران روز جاودانه ای است. در این روز دانشجویان پیرو خط امام  که با تأسی از آموزه های امام راحل از دخالت های آمریکا در کشورها و دشمنی سردمداران آن با ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جوش و خروش آمده بودند، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
 این فداکاری و از خود گذشتگی جوانان و نوجوانان  آن قدر حائز اهمیت بود که حضرت امام خمینی (ره) آن را به‌ عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند و برای همیشه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد.
اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، فرارسیدن سالروز سیزده آبان این روز بزرگ که نشانگر بینش، آگاهی و از خودگذشتگی دانش آموزان و دانشجویان  در عرصه مبارزه با استکبار و بیدادگری است را  به جامعه دانشگاهی کشور به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می نمایم.  
شایان ذکر است دانشگاهیان ولایت مدار صنعتی قم همچون گذشته، همگام با اقشار مختلف مردم در مراسم راهپیمایی 13 آبان، حضوری پرشور خواهند داشت و خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می کنند.

 

آیت الله جوادی آملی: امروز ایران اسلامی پایگاه اصلی اهل بیت عصمت و طهارت است
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه صنعتی قم  و مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری این دانشگاه با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار آیت الله جوادی آملی گفت : ایرانیان فرهنگ حماسی عمیقی دارند که همین فرهنگ آنها را به عاشقان و ارادتمندان اهل بیت تبدیل کرده است. به همین دلیل امروز ایران اسلامی پایگاه اصلی اهل بیت عصمت و طهارت در کل دنیا محسوب می شود.
 مرجع عظیم الشأن جهان اسلام بیان داشت: جریان علوی درکشورمان فراگیر شده است، به گونه ای که الگو و نمونه ای برای سایر کشورها  می باشد. پیاده روی بزرگ اربعین نمونه ی بارزی از ترویج فرهنگ علوی است.
 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت: لحظه به لحظه انقلاب شکوهمند اسلامی‌ سرشاراز رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم است، به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی مردم ایران حماسه ای آفریدند که ‌تا ابد در تاریخ ماندگار شده است.
 همچنین دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم پیوند حوزه و دانشگاه را ناگسستنی قلمداد کرد و افزود: تمام تلاش مسئولین دانشگاه صنعتی قم این است که دانشجویان در مسیری درست علاوه بر رشد علمی، رشد دینی و معنوی هم داشته باشند و در این زمینه فعالیت های مثبتی نیز صورت گرفته است که می تواند الگویی برای سایر دانشگاههای کشور باشد.
 در پایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به استفاده از کتاب های آیت الله جوادی آملی در دوره های معرفت افزایی اساتید و کارکنان  این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حمایت های بی دریغ مراجع معظم تقلید می تواند پیوند حوزه و دانشگاه را عمیق تر نماید  که بی شک تحقق این مهم خیرات و برکات زیادی را  برای جامعه دانشگاهی به ارمغان خواهد آورد.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود