امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

کارگاه اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی برگزار شد

شنبه بیست و پنجم آبان 1398 ساعت 10:25 ق ظ
کارگاه اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اصول حفاظت از فرزندان در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد روحانی نژاد،کارشناس فضای مجازی و رسانه به همت اداره حراست در سالن شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در خصوص فضای مجازی گفت: امروزه علاوه بر تربيت شهروندي براي يک جامعه، تربیت و سواد رسانه ای لازم و ضروری است.
 وی افزود: اگر در گذشته خانواده ‌ها با صدای زنگ ساعت ازخواب بیدار می‌شدند امروز با صدای رسانه روز خود را آغاز می‌کنند و این مسئله نشان از اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها دارد.
 این کارشناس فضای مجازی و رسانه ای با اشاره به اینکه نفوذ رسانه در تمامی لایه‌ های خانواده یک امر اجتناب ناپذیر است و باید خود را با رسانه به روز کنیم، گفت: امروزه از یک کودک سه تا چهار ساله تا یک فرد سالمند با رسانه درگیر است. بنابراین باید موازی با پیشرفت رسانه در خانواده‌ها، سواد رسانه را نیز به والدین و فرزندان آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و ارتقاء سواد رسانه‌ای تاثیر مستقیمی بر سلامت خانواده‌ها دارد، اظهار کرد: اگر والدین در فضای مجازی با فرزندان خود همراه باشند و از تمام لایه های فضای مجازی آگاه باشند، می توانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد گفت: برای  تربیت  بهتر کودکان و نوجوان بهترین وسیله رسانه ای، رسانه های غیر دیجیتال از جمله کتاب هستند. رسانه های دیجیتال مثل تبلت و موبایل قبل از 16 سالگی نباید در اختیار نوجوانان قرار گیرد.
وی بازی های محله باصفا، دختران بهشتی و دلاور و خاک را به عنوان بازی های مناسب کودکان و نوجوانان ایرانی معرفی کرد و افزود: یکی از مزیت های این بازی ها این است که به صورت خانوادگی قابل استفاده هستند. همچنین نرم افزار پرسمان تربیتی می تواند در تربیت کودکان به والدین کمک شایانی نمایند.
شایان ذکر است این کارگاه ویژه اساتید و کارکنان برگزار شد.







   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود