امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

سه شنبه چهاردهم آبان 1398 ساعت 3:48 ب ظ
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود با حضور هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک به دانشجویان جهت قبولی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸، مهمترین ویژگی بارز دانشگاه صنعتی قم را حضور اساتید و کارکنان جوان دانست و افزود: به دلیل جوان بودن دانشگاه صنعتی قم صمیمیت، شور و نشاط خاصی در دانشگاه ایجاد شده است.
وی افزود: با توجه به حضور اساتید جوان که فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه ها هستند فرصت بسیار مناسبی برای رشد علمی و پژوهشی دانشجویان فراهم شده است. با توجه به اینکه ویژگی دانشگاه های نسل چهارم کارآفرینی است دانشجویان باید از ابتدا به فکر کارآفرینی و ایجاد شغل باشند. پس مهمترین نیاز دانشجویان در این زمینه مهارت آموزی است، دانشگاه صنعتی قم با تاسیس شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه، فعالیت مرکز آموزش آزاد و مجازی، باشگاه توانمندیهای استارتاپ ها(بتا) بستر مناسبی را جهت تحقیق و پژوهش ایجاد کرده است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه هدف نیست اما راهی برای رسیدن به هدف است. یکی از بزرگترین اهداف ما ایرانی ها، اعتلای کشورمان است. پس باید اول خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم آینده‌سازان خوبی برای کشور عزیزمان باشیم. بی شک در شرایط فعلی دانشجویان نباید یک بعدی باشند، باید چند بعدی باشند. یک دانشجوی تمام عیار باید از لحاظ علمی، فرهنگی، دینی، اعتقادی سرآمد باشد.
در ادامه دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی رسالت اصلی دانشجویان را علم آموزی دانست. وی همکاری، فعالیت و مشارکت دانشجویان در انجمن ها، کانون ها و تشکل ها، بسیج و... را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود : این گونه مشارکت ها علاوه بر ارتقای علمی و فرهنگی، مهارت های زندگی و روابط اجتماعی را هم  به دانشجویان می آموزد.
معاون دانشجوی فرهنگی دانشگاه صنعتی قم گفت: شورای صنفی چشم بینا و گوش شنوای دانشجویان در مسائل صنفی و رفاهی است، پس جهت بیان پیشنهادات و انتقادات با شورای صنفی دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشید.
پخش کلیپ،مسابقه و اهدای جوایز فرهنگی از دیگر بخش های این برنامه بوده است.







 
 
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود