امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری 1401
دانشگاه صنعتی قم در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضـوابط وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری از میان دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور ،در مقطـع دکتری، رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی از اول سال تحصیلی1402 -1401 به صورت بدون آزمون دانشجو  می‌پذیرد.
شرایط عمومی برای ارسال درخواست:
1- بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.
2- داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط،با معدل حداقل 16
3-داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ 1401/06/31 برای دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با معدل حداقل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه)
4-کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی،پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه استعداد درخشان
5-کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان(MCHE)یا معادل آن در سایر آزمون ها،قبل از آزمون جامع دکتری(مطابق با آیین نامه مقطع دکتری مصوب وزارت)
مدارک لازم
1- تصویر شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر مدرک و کارنامه مقطع کارشناسی
3- تصویر مدرک و کارنامه مقطع کارشناسی ارشد
4- تصویر گواهی های افتخارات علمی،سوابق پژوهشی معتبر و ..
متقاضیان حائز شرایط مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1401/02/30 به آدرس ایمیل  talent@qut.ac.ir    استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نموده و اصل مدارک را در زمان مصاحبه تحویل نمایند.
 

فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری 1401

چهارشنبه بیست و پنجم اسفند 1400 ساعت 10:13 ق ظ
پیام تسلیت رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی ارتحال عالم وارسته جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم وارسته جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی بسیار دردناک بود.
اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی صنعتی قم درگذشت ایشان را به ملت شریف ایران به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیت مکرم ایشان و جامعه معزز روحانیت تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان صبر جزیل و سلامتی خواستارم.
از برگزیدگان سوگواره بین المللی حریم فاطمی تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، مراسم اختتامیه سوگواره بین المللی حریم فاطمی به همت دانشگاه صنعتی با حضور دکتر جعفر پور قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در این مراسم دکتر جعفر پور قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی علوم ، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان بیان کرد: ما باید در زمینه شناخت آموزه های دینی اهل بیت فعالیت های بیشتری انجام دهیم تا سبک زندگی اهل بیت بیشتر برای نسل جوان و دانشجویان شناخته شود.
وی ادامه داد: جشنواره های دینی و قرآنی هرچه قدر زیرساخت مناسب تری داشته باشد دانشجویان با انگیزه ی بیشتری در این جشنواره ها شرکت میکنند.
دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سوگواره بین المللی حریم فاطمی پرداخت و بیان کرد: این سوگواره با محوریت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت زهرا سلام الله علیها در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهش و رسانه‌های دیجیتال برگزار شده است.
وی افزود: این سوگواره با مشارکت دانشگاه ها نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی برگزار شد و امسال با دریافت ۳۰۰ اثر مطلوب کار خود را به پایان رساند.
حجت‌الاسلام والمسملین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم هم ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوانان را نیروهای ارزشمند این کشور دانست و افزود:جوانان باید ائمه اطهار را الگوی زندگیشان قرار دهند.
وی بیان کرد:وجود مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بسیار پرخیر و برکت است و این سوگواره بهانه ای شد تا جوانان بیشتر با شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آشنا شوند.
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر قربانی مبین افزود:آثار ارسالی به سوگواره بسیار با کیفیت بوده است و انتظار می رود با زیرساخت های مناسب این سوگواره در بخش بین المللی به نتایج مطلوبی برسد.
سوگواره بین المللی حریم فاطمی با تقدیر از ۲۰ فرد برگزیده در بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی و رسانه‌های دیجیتال و شعر خوانی احمد علوی شاعر آئینی به کار خود پایان داد.













از برگزیدگان سوگواره بین المللی حریم فاطمی تقدیر شد

سه شنبه بیست و چهارم اسفند 1400 ساعت 8:47 ق ظ
دومین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و رسانه‌های توزیع شده در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به‌ گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه: دومین کنفرانس بین‌المللی محاسبات و سامانه‌های توزیع شده به‌صورت مجازی در دانشگاه صنعتی قم با همکاری انجمن انفورماتیک ایران طی دو روز برگزار شد .
در این کنفرانس بین‌المللی ۴۱ مقاله شامل ۱۸ مقاله انگلیسی در سطح IEEE و۱۵ مقاله انگلیسی در سطح ISCو ۸ مقاله به زبان فارسی وهمچنین ۵ کارگاه و ۴ سخنرانی کلیدی ارائه شد.
گفتنی است این کنفرانس یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه IT است که با هدف افزایش آگاهی در زمینه علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .
شایان ذکر است در این کنفرانس بین المللی ۵۰ عضو کمیته علمی در سطح ملی و بین المللی همکاری صمیمانه  داشته اند.



قابل توجه دانشجویان متقاضی کار دانشجویی در نیم سال تحصیلی 14001
بدین وسیله به اطلاع  کلیه دانشجویانی که در نیم سال تحصیلی 14002 متقاضی همیار دانشجویی (کار دانشجویی) هستند می رساند، زمان تکمیل  و ارسال فرم شماره 1 (درخواست و اعلام نیاز کار دانشجویی) از طریق پورتال دانشجویی تا تاریخ 1400/12/25 میباشد؛ لذا ضروریست فرم مذکور نهایتا تا تاریخ قید شده ارسال شود. لازم به ذکر است فرم های ارسالی بعد از زمان مقرر، مورد رسیدگی قرار نمی گیرد و مسئولیت عدم پرداخت هزینه های مربوطه بر عهده ی دانشجو می باشد. همچنین فرم شماره 2(گزارش عملکرد همیار دانشجویی) نیز در پایان ترم جاری تکمیل و ارسال گردد.
(امور دانشجویی دانشگاه صنعتی )
 
حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم در  برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز نور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز نور به تشریح برنامه های این دانشگاه پرداخت.
وی  با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قم با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی مختلف در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است بیان کرد: این دانشگاه حدود ۲ هزار دانشجو دارد که ۳۰ درصد آن بومی و ۷۰ درصد غیربومی هستند.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای ۵۰ آزمایشگاه تخصصی 10 کارگاه و مرکز نوآوری است افزود: تمام تجهیزات دانشگاه مثال بازنگری شده و همواره با اهتمام مسئولان و اساتید در حال تغییر است.
دکتر رضائی نور با بیان اینکه دانشگاه صنعتی‌قم جذب دانشجویان بین المللی را در سال های گذشته آغاز کرده است افزود: این برنامه در افق پیشرو موجب توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و کیفیت دانشجویان بین الملل خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی در پایان یادآور شد: دانشگاه صنعتی در سال گذشته در رتبه های اول و دوم اشتغال در بین فارغ التحصیلان قرار داشته است ادامه داد: در طرح همیار صنعت تبادل علم و تجربه بین اساتید و دانشجویان با مراکز صنعتی انجام می گیرد.
گفت‌وگوی ماه به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه :گفتگوی ماه با موضوع جهاد تبیین و ادبیات تهاجمی به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام‌معظم رهبری و گروه معارف دانشگاه صنعتی قم با حضور اساتید گروه انقلاب اسلامی دانشگاه‌های استان قم با تدریس حجت الاسلام والمسلمین دکتر یعقوب توکلی از اساتید مجرب تاریخ معاصر انقلاب اسلامی به‌صورت مجازی برگزار شد.
در این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین توکلی گفت : جهاد تبیین یکی از دغدغه‌های مقام رهبری (مدظله‌العالی) است ، به‌همین دلیل به ادبیات تهاجمی علیه انقلاب اسلامی می‌پردازیم .
وی افزود در خارج از کشور بعضی از مخالفین و ناآگاهان هستند که به انقلاب شکوه‌مند اسلامی دیدی طلبکاران دارند و به نوعی دستاوردهای چهل و چندساله انقلاب را نادیده می‌گیرند .

گفت‌وگوی ماه به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

شنبه چهاردهم اسفند 1400 ساعت 12:47 ق ظ
معرفی نفرات برتر مسابقات ورزشی دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر مسابقات ورزشی کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم به همت بسیج کارکنان دانشگاه برگزار شد.
این مسابقه در 4 رشته ورزشی دارت، تیراندازی، ضربات پنالتی و تنیس روی میز و در دو بخش خواهران و برادران در سالن ورزشی شهید شهریاری دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
نفرات برتر این مسابقات به شرح ذیل می باشد:

















معرفی نفرات برتر مسابقات ورزشی دهه مبارک فجر

شنبه چهاردهم اسفند 1400 ساعت 10:11 ق ظ
معاون اداری، مالی وزارت علوم در بازدید از سایپا: باید ضریب‌ نفوذ دانش در صنایع را افزایش دهیم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه اول ایران در منطقه از نظر تولید علم گفت: در راستای استفاده مطلوب از علم و دانش کشور باید ضریب نفوذ دانش در صنایع از جمله صنایع خودروسازی را افزایش دهیم.
 
دکتر علی خطیبی در جلسه گروه خودروسازی سایپا که با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و  روسای چند دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی قم  و مسئولین گروه خودروسازی سایپا که به منظور توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه و بررسی راهکارهای تسهیل این ارتباط برگزار شد، گفت: استقبال صنایع و شرکت‌های بین‌المللی از دانش‌آموختگان ایرانی نشان می‌دهد که سطح سواد و دانش کیفیت علم در دانشگاه‌های ما بالاست و باید از این دانش در صنایع داخل از جمله خودروسازی استفاده کنیم و فاصله صنعت خودروسازی را با دانش دنیا کم کنیم.
وی افزود: ما دانشگاهیان به عنوان ارکان آموزش عالی کشور در خصوص مسائلی که در جامعه وجود دارد احساس مسئولیت می‌کنیم و وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت ارتقاء کیفیت صنعت خودرو تأکید کردند؛ ما دانشگاهیان نیز خود را مسئول می‌دانیم در کنار خودروسازان کشور باشیم و با اتکا به علم و دانش‌آموختگان به افزایش کیفیت محصولات کمک کنیم.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که اقتصاد باید نسبت به تکانه‌های بین‌المللی مقاوم باشد. ایشان پایه اقتصاد مقاومتی را دانش‌بنیان می‌دانند. لذا همه باید در راستای تحقق این اندیشه تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه علت موفقیت ایران در صنایع دفاعی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حرکت در مرز دانش روز جهان است گفت: در سایر صنایع نیز باید این الگو را ادامه دهیم.
دکتر خطیبی با اشاره به اینکه از نظر نمایه‌های معتبر جهانی، ما در تولید علم رتبه ۱۶ را در دنیا و رتبه اول را در منطقه داریم گفت: در استفاده از توان علمی و مصرف علم خوب عمل نکردیم تا رضایت عمومی حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه تحریم برخی محصولات مانند ماسک باعث شد از توان دانشگاه‌ها استفاده شود و امروز صادرکننده ماسک هستیم افزود: باید فرهنگ استفاده از دانش داخلی و مقاومت در مقابل واردات محصولات خارجی در کشور نهادینه شود.
معاون وزیر علوم خطاب به مدیران سایپا گفت: به دانشگاه‌ها اعتماد کنید و قطعاً از این اعتماد پشیمان نخواهید شد.
دکتر خطیبی راه اندازی پارک علم و فناوری صنعت خودرو در راستای استقرار شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنایع خودرو و اعطای گرنت پژوهشی و فناوری توسط خودروسازان به محققان دانشگاهی را از جمله راهکارهای عملی ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع خودروسازی مانند سایپا ذکر کرد.
آمادگی سایپا برای همکاری با دانشگاه‌ها
محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز در این نشست گفت: در صنعت خودرو بویژه در بخش قطعات الکترونیک نیازمند همکاری دانشگاه‌ها هستیم و آمادگی قرارداد بسته و طبق پیشرفت طرح هزینه را پرداخت کنیم تا هم صنعت خودرو ما رشد کند، هم رضایت مردم بیشتر شود و هم دانش فنی در دانشگاه‌ها مسیر رشد طبیعی خود را طی کند.
در ادامه این نشست، رؤسای دانشگاه‌های کشور حاضر در نشست با اعلام اینکه دانشکده‌های مکانیک، برق و مؤسسات تحقیقاتی خودرو زیادی در کشور وجود دارد و دانش فنی مرتبط با صنعت خودرو در دانشگاه‌ها در حد بالایی است گفتند آماده همکاری نزدیک با شرکت سایپا هستیم و ایجاد دفاتری از شرکت سایپا در دانشگاه‌ها می‌تواند به تحقق این همکاری کمک کند.
در پایان این نشست، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌های حاضر، از بخش‌های مختلف شرکت سایپا از جمله خط تولید خودرو شاهین بازدید کردند.










 
مراسم روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: مراسم روز مهندس با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشجویان، به همت مدیریت فرهنگی و تشکل جامعه اسلامی در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک روز مهندس و تسلیت به‌مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام گفت: این لحظه را مغتنم می‌شمارم و از دانشجویان، اساتید و کارکنان تشکر ویژه می‌کنم که با تلاش شبانه‌روزی و همت مضاعف، پیشرفت های چشمگیری را برای دانشگاه رقم زدند.
وی افزود: رشد ده پله‌ای دانشگاه صنعتی قم، کسب مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل، کسب رتبه دوم و نهم اشتغال فارغ‌التحصیلان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بخشی از موفقیت های اخیر دانشگاه صنعتی قم بوده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: تک تک مسئولین دانشگاه، هر آنچه را که شما دانشجویان گرامی در زمینه آموزشی و پژوهشی بخواهید، در حد بضاعت فراهم می‌کنند تا شاهد ارتقای شما عزیزان باشند. ان‌شاءالله مهندسانی با مهارت و با تجربه از دانشگاه صنعتی قم فارغ‌التحصیل و جذب بازار کار شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک پیشاپیش مبعث پیامبر اکرم (ص)، فرارسیدن شهادت امام کاظم علیه‌السلام را تسلیت گفت.
وی افزود: امام کاظم علیه‌السلام می‌فرمایند: مشورت با عاقل خیرخواه زمینه‌ساز برکت، رشد و توفیقی از سوی خدا می‌باشد. پس مهندسین متعهد و متدین می‌توانند در مقام مشاورانی خیرخواه، زمینه‌ساز برکت ،رشد و توفیق برای خود و جامعه باشند.
سخنرانی کارآفرین برتر کشور مهندس عموزاده، اجرای شعبده‌بازی و استند آپ کمدی از دیگر بخش‌های این مراسم بوده‌ است.
در پایان نیز کارگاه رصد آسمان شب با حضور دکتر نائیه برگزار شد.












مراسم روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

یکشنبه هشتم اسفند 1400 ساعت 1:20 ب ظ
فراخوان شصتمین سال جایزه البرز ویژه نخبگان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای (جایزه بنیاد البرز)به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سالهای اخیر در قالب همایشهای ملی با همکاری مراجع ذیربط از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق شده است.

جهت اطلاع از نحوه ی برگزاری این همایش به آدرس: alborzprize.ir  مراجعه فرمائید.

فراخوان شصتمین سال جایزه البرز ویژه نخبگان

چهارشنبه چهارم اسفند 1400 ساعت 9:36 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی زاد روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت. متن کامل پیام به شرح زیر است:
پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی که نویسنده‌، منجم، ریاضی‌دان و پدر مهندسی ایران است، مناسبتی ارزشمند برای بزرگداشت جایگاه مهندسین ایران عزیزمان است.
جای بسی افتخار است که در کشور خود دانشمندانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، ابوریحان بیرونی، ابو علی سینا و ... را داریم که نام و یادشان هنوز در دنیا مطرح است. جامعه علمی کشور پتانسیل این را دارد که با الگو پذیری از این دانشمندان بزرگ و با اخلاق، رشد و شکوفایی ایران اسلامی را به ارمغان آورد و عزت و سربلندی کشور عزیزمان را بیش از پیش رقم زند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 1400 شهید مهندس، این روز را به تمامی مهندسان متخصص و متعهد، به ویژه مهندسین پرتلاش دانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم با تلاش و همت مضاعف بتوانیم شاهد توسعه علم و فناوری در ایران اسلامی باشیم.
اردوی زیارتی مناطق عملیاتی جنوب کشور

بسم رب الشهدا و الصدیقین

زمان:

خواهران : پانزدهم اسفند ماه

بـــرادران : بـیستـم اسفند ماه

هزینه اردو : ۱۵۰ هزار تومان

جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bsoqut.ir/Vd58i

جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در پیام‌رسان بله و تلگرام در ارتباط باشید:

خواهران👇

rahianqut1

بــرادران👇

rahianqut2

مهلت ثبت نام:

چهارشنبه چهارم اسفند ماه

ظرفیت محدود

اردوی زیارتی مناطق عملیاتی جنوب کشور

یکشنبه یکم اسفند 1400 ساعت 1:11 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود