امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در دانشگاه صنعتی قم
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها درنمازخانه  دانشگاه صنعتی قم باحضور جمعی از کارکنان واساتید و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکترقربانی مبین مسئول نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به حدیث:إِنَّ ابْنَتِي فَاطِمَةَ(س) مَلَأَ اللَّهُ قَلْبَهَا وَ جَوَارِحَهَا إِيمَاناً إِلَى مُشَاشِهَا، فَتَفَرَّغَتْ‏ لِطَاعَةِ اللَّهِ‏.
خداوند قلب دخترم فاطمه(س) و سراپاى وجود او را سرشار از ايمان نموده است، پس فاطمه وجود خویش را در اطاعت خدا محض نموده است، از پیامبر اکرم(ص)گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای ما علی الخصوص جوانان است وباید برای داشتن زندگی خدا پسندانه راه و مسیرشان را انتخاب کنیم تا مورد رضایت خداوند قرار بگیریم.
وی ادامه داد:تمسک به آیات قرآن و احادیث به عوامل تقویت ایمان از جمله توکل، عمل به احکام الهی، انس با قرآن، دعا و دفاع از حق بهترین راه برای رسیدن به زندگی اسلامی است.
این مراسم با مرثیه سرایی و عزاداری عاشقان و دلداگان حضرت صدیقه کبری (س) یایان یافت.
حضور انتشارات دانشگاه صنعتی قم در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نشست خبری گفت: قرار بود از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود؛ اما شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر بخش‌های مختلف کشور گذاشت، شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی را بر آن داشت، که اعلام کنند نمایشگاه سی و سوم کتاب برگزار نمی شود.

وی افزود: پس از آن، قرار شد فرآیند‌های حمایتی از صنعت نشر کشور ادامه داشته باشد. برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران یکی از آیتم‌های حمایتی بود که در دستور کار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفت؛ اما میسر نشد. لذا برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب را پیش گرفتیم.

جزئیات حضور ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: تعداد هزار و ۷۳۲ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کردند. از این میان هزار و ۱۳۵ ناشر عضو سامانه پست شدند و هزار و ۱۵۲ ناشر فرآیند ویرایش اطلاعات خود را انجام دادند. افرادی که تاکنون این اقدام‌ را انجام نداده اند، در این یکی دو روز در سامانه پست کتاب عضو شوند و فرآیند ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند. بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی به نمایش درمی آید. ۱۸۰ ناشر خارجی با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه مجازی شرکت کرده اند. کتاب‌های بخش خارجی به زبان‌های لاتین و عربی در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. در بخش بین الملل ۱۴۲ نهاد فرهنگی شرکت کرده اند قرار است از حدود هزار و ۸۴۵ عنوان کتاب رونمایی شود و ۲۵ نشست فرهنگی داخلی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می‌شود.

دهقانکار بیان کرد: ۸۱ هزار و ۴۲۸ بن کارت در اختیار دانشجویان و طلاب قرار گرفت و اعتبارش روی کدملی آن‌ها شارژ شد. بالغ بر هشت هزار عضو هیئت علمی و هشت هزار طلبه حوزه علمیه از این بن کارت استفاده می‌کنند. تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب انجام شد. باتوجه به اینکه این رویداد اولین تجربه ماست، قطعاً نقایص خود را دارد.

او اظهار کرد: اطلاعات کتاب‌ها در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهارن با اولویت سال نشر به صورت رندوم نمایش داده می‌شود. اپراتور‌های تلفن همراه پیامک برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به مردم ارسال می‌کنند. این رویداد فرهنگی در پلتفرم ما تحت وب برگزار می‌شود و بیش از ۱۵۹ هزار نفر برای دریافت یارانه کتاب ثبت نام کرده اند. در صورت خرید همین افراد در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۵۰۰ هزار بسته کتاب از طریق پست ارسال می‌شود.
لازم به ذکر است، انتشارات دانشگاه صنعتی قم دو کتاب؛ برندسازی و مدیریت برند و کتاب گودبرداری‌های عمیق را در این نمایشگاه ارائه نموده است.

 

معارفه مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی قم
جلسه معارفه مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی قم  با حضور هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم، سرهنگ شفیعی رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم، آقای رفعت نژاد مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی و حجت الاسلام و المسلمین عظیمی نماینده ولی فقیه در بسیج اقشاروجمعی از کارکنان و اساتید دانشگاه، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر شهید آخوندی برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتررضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و خوشآمدگویی به مدعوین جلسه، گفت: انتظار می رود بسیج اساتید شاکله هماهنگ کننده اقدامات مختلف بسیج از طریق  بسیج کارمندی و  بسیج دانشجویی باشد تا بتواند گام های مفید و موثری را برای رشد و اعتلای دانشجویان و تربیت دانشجوی انقلابی بردارند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب گفت: بسیج اساتید باید بتواند دانشجوهارا فعال کند و با پرداختن به جلساتی در خصوص گام دوم انقلاب رشد و جهش علمی را در دانشگاه تحقق بخشد.
در ادامه دکتر قربانی مبین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اساتید مهم ترین رکن دانشگاه هستند که باید به دنبال ارزش های اسلام باشند.
وی ادامه داد: اساتید باید روحیه ی بسیجی را در دانشجویان تقویت کنند و بستر مناسب را برای فعالیت های دانشجویی فراهم کنند.
سرهنگ شفیعی رئیس سازمان بسیج اساتید استان در ادامه جلسه معارفه فرمانده بسیج دانشگاه، به تبیین انتظارات از بسیج اساتید پرداخت. ایشان اساس این انتظارات را مطابق با چهار رکن وظایف اساتید در دانشگاه برشمردند که عمل به آنها در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است. 
در پایان این مراسم حکم مسئولیت مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی قم ابلاغ شد. 
همچنین شایان ذکر است در این برنامه آقای حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی بعنوان رابط نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشگاه معرفی گردید.













اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹
با آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان عزیز در امتحانات پایانی، برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات، توجه دانشجویان گرامی به نکات زیر جلب می‌شود:
  1. امتحانات پایانی بصورت غیر حضوری و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه طبق برنامه زمانی اعلام شده در فرم تثبیت واحد دانشجویان برگزار می‌شود.
  2. ضمن احترام به خواسته دانشجویان نو ورود در خصوص تعویق زمان امتحانات این دانشجویان، با توجه به شرکت دانشجویان ورودی‌های قبل در کلاس‌های این عزیزان و امکان تداخل امتحانات آنان، امکان تغییر در زمانبندی امتحانات میسر نیست. همچنین نظر به اینکه در برنامه ریزی آموزشی نیمسال جاری، نهایت تاخیر در شروع امتحانات لحاظ شده است و به جهت برنامه ریزی مناسب زمانبندی نیمسال آینده، امکان تغییر زمان کل امتحانات نیز وجود ندارد. 
  3. با توجه به اینکه سهم نمره امتحان پایانی در تعیین نمره نهایی دانشجویان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط اساتید محترم در راستای کاهش اضطراب شرایط فعلی و تقسیم‌بندی مناسب سهم ارزشیابی از دانشجویان در آزمون‌های مختلف، دلیلی برای نگرانی دانشجویان وجود ندارد. 
  4. اساتید محترم می‌توانند علاوه بر آزمون کتبی مبتنی بر سامانه آموزش مجازی که در تاریخ مقرر برگزار می‌گردد، در صورت صلاحدید از آزمون شفاهی نیز به عنوان بخشی از ارزشیابی خود استفاده نمایند. این آزمون و زمان آن توسط استاد درس اعلام و در محیط‌ کلاس‌های مجازی Adobe Connect یا BigBlueButton برگزار می‌شود. لذا ضروری است دانشجویان از صحت کارکرد میکروفون و وبکم خود اطمینان حاصل نمایند.
  5. برگه‌های سفید کافی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی به همراه داشته باشید. برای ایجاد فایل مناسب برای بارگذاری در سامانه، از برنامک‌های اسکنر استفاده کنید. این برنامک‌ها تنظیمات تصاویر را برای خوانا شدن متن انجام می دهند و فایل نهایی را در قالب PDF آماده می‌کنند. برخی از این برنامک‌ها را با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید از نشانی‌های زیر دریافت نمایید:
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens

      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehubrow

      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android

      https://apps.apple.com/us/app/id1199564834

      https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id97592505

  6. از دانشجویان عزیز درخواست می شود برای جلوگیری از وقفه در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر اینترنت خانگی، از بسته‌های اینترنت همراه نیز به عنوان پشتیبان در موارد قطعی احتمالی اینترنت خانگی استفاده نمایند. 
  7. توصیه بر این است که پیش بینی لازم اعم از اطمینان از داشتن شارژ باتری رایانه همراه و فعال بودن بسته اینترنت همراه را داشته باشید تا در صورت قطعی احتمالی برق، مشکلی در روند آزمون ایجاد نشود. 
  8. نحوه تعریف سوالات بسته استاد درس متفاوت است اما در حالت کلی فرض بر این است که سوالاتی که برای شما نمایش داده می شود بصورت تصادفی از بانک سوال تعریف شده توسط استاد انتخاب می‌شود. در این صورت برای جلوگیری از اختلال در سوالها، تنها یکبار می‌توانید وارد آزمون شوید. بنابراین حتماً دقت نمایید به هیچ وجه صفحه مرورگر خود را نبندید و بروزرسانی نکنید. چراکه با توجه به محدودیت یکبار ورود، اجازه ورود و بارگذاری پاسخ‌های خود را نخواهید داشت. 
  9. اکیداً توصیه می‌شود از گوشی همراه خود برای ورود به آزمون استفاده نکنید. سیستم عامل گوشی معمولاً برای مدیریت حافظه گوشی، برنامه‌ها و صفحات مرورگر را می‌بندد. با توجه به نکته فوق، ممکن است امکان بارگذاری پاسخ را از دست بدهید.
  10. کلیه آزمون‌ها زمان دار هستند و پس از اتمام زمان تعریف شده توسط استاد بسته شده و امکان بارگذاری پاسخ از بین می‌رود. لذا اکیداً توصیه می‌شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پایان زمان آزمون، پاسخ خود را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید. 
  11. مجدداً توصیه می‌شود بارگذاری پاسخ خود را به دقایق آخر موکول نکنید. چراکه به علت تقاضاهای زیاد و هجوم همه دانشجویان به بارگذاری فایل، سرور ممکن است دچار اشکال شود و موفق به ثبت فایل شما نشود. 
  12. پس از پایان آزمون، حتما دکمه «ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون» را کلیک نمایید تا امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط استاد فراهم شود. 
  13. از کلیه دانشجویان عزیز درخواست می‌شود اخلاق دانشجویی را در پاسخگویی به سوالات رعایت کنند که مواردی از آن به شرح زیر است:
    1. به دیگران کمک نکنید و از دیگران کمک دریافت نکنید.
    2. پاسخ خود را محرمانه نگاه دارید و اختیار دیگران قرار ندهید.
    3. سوالات یا پاسخ‌های آن را در گروه‌های مجازی منتشر نکنید. 
    4. از نرم‌افزارهایی که در امتحان صریحا مجاز دانسته نشده استفاده نکنید.
  14. لازم به ذکر است در صورت احراز تخطی از موارد فوق، موضوع به شورای انضباطی دانشجویان به عنوان مصادیق تقلب در آزمون ارجاع خواهد شد.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان
معاونت آموزشی و پژوهشی
اطلاعیه خرید بن کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ ماه از طریق  سایت  tehranbookfair.ir  برگزار خواهد شد.
کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌ نام به سایت bon.tibf.ir مراجعه کنند.
یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان تا سقف ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار، ۱۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و ۸۰ هزار تومان نیز توسط  معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران تامین خواهد شد .
شایان ذکر است یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیات علمی از ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰۰هزار تومان رسیده است.

اطلاعیه خرید بن کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران

پنجشنبه بیست و پنجم دی 1399 ساعت 0:9 ق ظ
جلسه کارگروه ویژه بسیج کارمندی دانشگاه‌های استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه کارگروه ویژه بسیج کارمندی دانشگاه‌های استان قم با حضور فرماندهان پایگاه های بسیج کارمندی به میزبانی دانشگاه صنعتی قم در روز دوشنبه مورخ 1399/10/22 در سالن جلسات دفتر ریاست این دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه که با حضور جانشین فرماندهی بسیج کارمندی استان جناب آقای سرگرد شعبانیان برگزار گردید، دکتر رضائی نور  رئیس دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد رهبری دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به اعضا، ومدعوین با تشریح  اهمیت فعالیت‌های بسیج در دانشگاه‌ها و نفش آفرینی آن در تمام لحطات حساس کشور بر استمرار برنامه های هم افزایی بسیجیان در استان تاکید نمودند.
لازم به ذکر است جلسات این کارگروه به صورت دوره‌ای هر بار به میزبانی یکی از دانشگاه های  استان با هدف هم افزایی و هماهنگی فعالیت های پایگاه های بسیج دانشگاه ها برگزار می گردد.





جلسه کارگروه ویژه بسیج کارمندی دانشگاه‌های استان قم

سه شنبه بیست و سوم دی 1399 ساعت 10:29 ق ظ
اطلاعیه سهام عدالت

اطلاعیه سهام عدالت

سه شنبه بیست و سوم دی 1399 ساعت 9:24 ق ظ
مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (ره) ویژه دانشگاهیان استان قم
با احترام و عرض تسلیت ایام سوگواری صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به اطلاع می رساند مراسم ویژه دانشگاهیان استان قم جهت بزرگداشت اسوه علم اخلاص و بصیرت ، حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی(ره) با حضور بیت شریف ایشان در روز یکشنبه 1399/10/21 بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه قم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.
دانشگاه قم بعنوان میزبان این مراسم، از کلیه همکاران و دانشگاهیان ارجمند جهت شرکت در این مراسم دعوت می نماید.
علامه آیت الله مصباح یزدی(ره)، بنیانگذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری،عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمه جهانی اهلبیت(ع)، روز دوازدهم دی ماه در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تشییع پیکر آیت الله مصباح یزدی در 15 دی ماه 1399 از مصلی شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برگزار و پیکر مطهر ایشان پس از عمری مجاهدت در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب،در مجاورت مضجع نورانی کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه(س)، و درجوار قبر آیت الله بهجت، در آغوش خاک آرام گرفت.در این مراسم هیات رئیسه دانشگاه و تعدادی از مدیران و کارکنان دانشگاه صنعتی قم، خیل عظیم سوگواران وشاگردان این استاد فرزانه را همراهی نمودند.








اطلاعیه ارزشیابی دانشجویان از اساتید
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند زمان ارزشیابی دانشجویان از اساتید از مورخ 99/10/16 الی 99/10/26 است. از کلیه دانشجویان تقاضا می شود با مراجعه به پرتال خود نسبت به تکمیل فرمهای ارزشیابی اساتید اقدام نمایند.
دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه توجه دانشجویان محترم را به نکات زیر جلب می نماید:
* دقت در پاسخگویی به سوالات، در بهبود کیفیت آموزش و امر تدریس بسیار موثر می باشد. لذا خواهشمند است فرم ها را با دقت و حوصله، منصفانه و صادقانه تکمیل نمایید.
* توجه داشته باشید نظرات دانشجویان به صورت کاملا محرمانه و بدون ثبت اطلاعات فردی دانشجو مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
* ارزیابی کلیه دروس ثبت نامی جهت شرکت در امتحانات و همچنین انتخاب واحد ترم آینده برای تمامی دانشجویان الزامی می باشد.
* معدل ارزشیابی دروس پس از اعلام نمرات برای اساتید قابل رویت می باشد.

اطلاعیه ارزشیابی دانشجویان از اساتید

پنجشنبه هجدهم دی 1399 ساعت 10:22 ب ظ
ارتقا مرتبه علمی


آقای دکتر هادی زیانی عضو محترم هیات علمی گروه مهندسی برق مخابرات و الکترونیک

با کمال مسرت ارتقاء مرتبه جنابعالی به دانشیاری را که مرهون زحمات و تلاش های مستعدانه شماست، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را در کسب درجات علمی و معنوی بالاتر خواستاریم.

ارتقا مرتبه علمی

چهارشنبه هفدهم دی 1399 ساعت 9:51 ق ظ
تمدید مهلت وام دانشجویی
 در حال حاضر نظر به پایداری شرایط خاص بیماری کرونا و به منظور رعایت حال تمام دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود و عدم محدودیت بهره‌مندی ایشان از دریافت وامها،‌ مهلت تشکیل پرونده و ثبت درخواستهای وام دانشجویی تا تاریخ 99/10/22 تمدید شد. مقتضی است دانشجویان محترم جهت اطلاع از مدارک و شرایط ضامن یا ضامنین و چگونگی تشکیل پرونده به اطلاعیه های قبلی در قسمت "اخبار اموردانشجویی در وبسایت دانشگاه" مراجعه نمایند. 
راههای ارتباطی با کارشناس اداره رفاه:
شماره تلفن: 02536641603 داخلی 170
پست الکترونیکی: nsohaniyan@yahoo.com

تمدید مهلت وام دانشجویی

سه شنبه شانزدهم دی 1399 ساعت 9:45 ق ظ
اطلاعیه مهم مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی قم
 به استحضار دانشجویان دانشگاه می رساند پیروابلاغ سازمان امور دانشجویان در خصوص اجرای طرح پایش سلامت توسط تمامی دانشجویان در همه مقاطع در سال1399 خواهشمند است، کارنامه سلامت جسم و روان را تکمیل بفرمائید.
باتوجه به الزام دانشجویان گرامی جهت تکمیل فرم های مربوطه،شرکت در امتحانات پایان ترم منوط به شرکت در این طرح می باشد.
 لینک آدرس ثبت نام و تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان:
https://portal.saorg.ir/mentalhealth

اطلاعیه مهم مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه شانزدهم دی 1399 ساعت 8:39 ق ظ
فراخوان عضویت در انجمن علمی رباتیک
📢 فراخوان ثبت نام و عضو گیری از دانشجویان علاقه مند به حوزه علوم؛ رباتیک و مکاترونیک

بدینوسیله از کلیه دانشجویان علاقه مندان به عضویت در انجمن علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک دانشگاه دعوت به عمل می آید مشخصات خود شامل:

1- نام و نام خانوادگی
2- رشته و مقطع تحصیلی
3- شماره دانشجویی

را به آیدی زیر در تلگرام یا بله جهت عضویت ارسال نمایند:
@IDHAM_Q

🚨 عضویت در انجمن علمی رباتیک برای عموم دانشجویان آزاد است(بدون محدودیت رشته،مقطع و گرایش).

جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع رسانی انجمن علمی رباتیک و مکاترونیک دانشگاه صنعتی قم در تلگرام و بله مراجعه نمایید.
📡 @robot_qut

فراخوان عضویت در انجمن علمی رباتیک

یکشنبه چهاردهم دی 1399 ساعت 1:57 ب ظ
انتشار کتاب
کتاب" مواد و دستگاه پیزو الکتریکی،کاربردهای مهندسی و علوم پزشکی " ترجمه دکتر جعفر قنبری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم و مهندس امیر قلی ها توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ کتاب مواد و دستگاه های پیزو الکتریکی در 224 صفحه و 6 فصل نگارش شده‌است که کاربرد آن برای رشته های مهندسی و علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته شده است.
این کتاب جهت آشنایی اولیه و البته همراه با اندکی فرمول بندی جهت فهم بهتر مواد پیزو الکتریک می باشد.
مواد پیزو الکتریک،با تبدیل عامل مکانیکی به الکتریکی کاربرد فراوانی در حسگرها و عملگرها به وجود آورده است که با ارائه مبانی تئوری و مورد نیاز به تشریح عملکرد و کاربردهای متنوع این مواد پرداخته شده است.
از جمله فصول این کتاب مقدمه ای بردسته بندی مواد دی الکتریک، خواص مواد پیزو الکتریک، مواد پیزو الکتریک، کاربردهای مهندسی مواد پیزو الکتریک،کاربردهای پزشکی مواد پیزو الکتریک،مدل سازی دستگاه های پیزو الکتریکی با استفاده از نرم افزارهای اجرا محدود می باشد.
علاقمندان جهت تهیه "کتاب مواد و دستگاه های پیزو الکتریکی " می توانند با پست الکترونیکی press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند.

انتشار کتاب

یکشنبه چهاردهم دی 1399 ساعت 9:51 ق ظ
درگذشت آیت الله مصباح یزدی،عمار انقلاب
علامه آیت الله مصباح یزدی (ره) بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت ، شب گذشته 12 دی ماه 99 در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم درگذشت این عالم ربانی و فیلسوف مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (اروحنا فداه) ونایب برحقش امام خامنه ای (مدظله العالی) و جامعه علمی و انقلابی کشور تسلیت عرض می نماید.
 

درگذشت آیت الله مصباح یزدی،عمار انقلاب

شنبه سیزدهم دی 1399 ساعت 11:48 ق ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 21
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود