امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

حضور انتشارات دانشگاه صنعتی قم در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

سه شنبه سی ام دی 1399 ساعت 8:46 ق ظ
حضور انتشارات دانشگاه صنعتی قم در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نشست خبری گفت: قرار بود از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود؛ اما شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر بخش‌های مختلف کشور گذاشت، شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی را بر آن داشت، که اعلام کنند نمایشگاه سی و سوم کتاب برگزار نمی شود.

وی افزود: پس از آن، قرار شد فرآیند‌های حمایتی از صنعت نشر کشور ادامه داشته باشد. برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران یکی از آیتم‌های حمایتی بود که در دستور کار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفت؛ اما میسر نشد. لذا برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب را پیش گرفتیم.

جزئیات حضور ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: تعداد هزار و ۷۳۲ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کردند. از این میان هزار و ۱۳۵ ناشر عضو سامانه پست شدند و هزار و ۱۵۲ ناشر فرآیند ویرایش اطلاعات خود را انجام دادند. افرادی که تاکنون این اقدام‌ را انجام نداده اند، در این یکی دو روز در سامانه پست کتاب عضو شوند و فرآیند ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند. بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی به نمایش درمی آید. ۱۸۰ ناشر خارجی با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه مجازی شرکت کرده اند. کتاب‌های بخش خارجی به زبان‌های لاتین و عربی در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. در بخش بین الملل ۱۴۲ نهاد فرهنگی شرکت کرده اند قرار است از حدود هزار و ۸۴۵ عنوان کتاب رونمایی شود و ۲۵ نشست فرهنگی داخلی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می‌شود.

دهقانکار بیان کرد: ۸۱ هزار و ۴۲۸ بن کارت در اختیار دانشجویان و طلاب قرار گرفت و اعتبارش روی کدملی آن‌ها شارژ شد. بالغ بر هشت هزار عضو هیئت علمی و هشت هزار طلبه حوزه علمیه از این بن کارت استفاده می‌کنند. تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب انجام شد. باتوجه به اینکه این رویداد اولین تجربه ماست، قطعاً نقایص خود را دارد.

او اظهار کرد: اطلاعات کتاب‌ها در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهارن با اولویت سال نشر به صورت رندوم نمایش داده می‌شود. اپراتور‌های تلفن همراه پیامک برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به مردم ارسال می‌کنند. این رویداد فرهنگی در پلتفرم ما تحت وب برگزار می‌شود و بیش از ۱۵۹ هزار نفر برای دریافت یارانه کتاب ثبت نام کرده اند. در صورت خرید همین افراد در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۵۰۰ هزار بسته کتاب از طریق پست ارسال می‌شود.
لازم به ذکر است، انتشارات دانشگاه صنعتی قم دو کتاب؛ برندسازی و مدیریت برند و کتاب گودبرداری‌های عمیق را در این نمایشگاه ارائه نموده است.

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود