امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
 تجلیل از دانشگاه صنعتی قم جهت اتصال به  پنجره خدمات دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با تصویب کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سامانه ای تحت عنوان پنجره واحد خدمات دانشگاهی ایجاد شده است تا تمامی دانشگاه‌ ها، پژوهشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی خدمات الکترونیکی خود را از طریق اتصال به این پنجره به متقاضیان ارائه نمایند.از این  رو از دانشگاه صنعتی قم که به همت مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این دانشگاه به پنجره خدمات دانشگاهی متصل شده است، تقدیر شد. این سامانه شامل کلیه سامانه های آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی ، دانشجویی وفرهنگی می باشد.شایان ذکر است در اولین همایش مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپای دانشگاههای کشور، از 40 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی که به پنچره خدمات دانشگاهی متصل شده اند با حضور وزیر علوم، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تجلیل شد. گفتنی است، برای مشاهده این پنجره واحد، به درگاه خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه نمائید.

دانشگاه صنعتی قم رشد صنعت استان را رقم زده است
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم گفت:بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از ماموریتهای اصلی مسئولین، دغدغه مندان،  دلسوزان و آحاد امت انقلابی جهاد تبیین است.
وی افزود: جهت گیری اقتصاد کشور از سالهای قبل از انقلاب تا حوالی سال ۱۳۹۲ بر مبنای  اقتصاد وارداتی و اقتصاد مبتنی بر واردات و نظام توزیع بوده است. لیکن بواسطه تهدید حاصل از تحریمهای بین المللی، از حوالی سال ۱۳۹۰ فرصت خوبی برای جهت گیری به سمت اقتصاد تولیدی و به ویژه اقتصاد مبتنی بر تولید دانش بنیان شکل گرفت.
 وی گفت: گرایش کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان به حدی است که شاهد تدوین و ابلاغ قانون بی نظیر جهش تولید دانش بنیان در ابتدای سال ۱۴۰۱ هستیم. بر اساس ماده ۳ این قانون، کلیه هزینه هایی که شرکتها و سازمانها صرف تحقیق و توسعه محصولات و خدمات خود میکنند از مبلغ مالیات قطعی آن کسر می شود.
 بر همین اساس در انتهای سال ۱۴۰۱ و همزمان با شروع بکار دولت جدید، شاهد رشد ۸۷ درصدی شرکت های دانش بنیان بوده ایم و هم اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد.
  استان قم جایگاه استراتژیکی در سطح کشور دارد و در شاهراه مواصلاتی کشور، جایی   است که از شمال ،جنوب ،شرق و غرب در مسیر دسترسی قرار میگیرد.
وی گفت: نزدیکی به پایتخت و شهرهای مهم صنعتی کشور نظیر تهران، اراک، ساوه، اصفهان، کاشان و همچنین تعدد شهرکها و نواحی صنعتی حوالی شهر قم موقعیت ژئوپلتیکی ویژه ای برای استان قم به همراه داشته است.  همچنین با وجود معادن غنی کانی و معدنی نظیر معادن روی، منگنز، کائولن، استرانسیوم ،نمک و سنگ های قیمتی و فعال بودن صنایع چوبی، لوازم خانگی، مواد غذایی و صنایع پایین دستی خودرو و صنایع فلزی و صنایع کفش و دمپایی و غیره دیگر نمیتوان قم را صرفا پایگاه نشر الهیات و علوم دینی و مذهبی در سطح کشور و دنیا تصور کرد، بلکه استان ما با سرعت زیادی در حال صنعتی شدن است و بافت جمعیت و فرهنگ استانی به سرعت در حال تغییر است.
 جلال رضائی نور گفت: با توجه به نیاز رو به رشد استان به مهندسین و نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص، همزمان با سفر ریاست جمهور آقای دکتر احمدی نژاد، دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در سال ۱۳۸۷ با دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر شروع بکار کرد و هم اکنون حدود ۲۰۰۰ دانشجو دارد و با حدود ۷۰ عضو هیات علمی مشغول بکار است.
  رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود:این دانشگاه ۲۷ رشته متنوع آموزشی از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری را دارد و تمامی رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی را برای علاقمندان به علم و فناوری ارائه می دهیم.
 وی گفت: دانشگاه صنعتی قم بواسطه اقدامات ابتکاری و برگزاری دوره های مهارت محور در امر اشتغال در سراسر کشور صاحب نام است. ما رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ و رتبه دوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۴۰۰ را در سطح کشور کسب کردیم.
 جلال رضائی نور گفت: بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در سال گذشته موفق شدیم با برگزاری بالغ بر ۱۴۳ عنوان دوره آموزشی حرفه ای با کمک ۱۴ انجمن علمی فعال ،جهاد دانشگاهی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور نمونه باشیم.
وی گفت:  تفاهمنامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان داریم که تا پایان سال میتوانیم تا  ۲۰۰ نفردانشجو را به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای برای گذراندن دوره های مهارتی معرفی کنیم و تاکنون بالغ بر ۲۱۰۰ ساعت آموزش حرفه ای با سازمان مزبور برگزار شده است.
 وی گفت:دانشگاه صنعتی قم این افتخار را دارد که برای اولین بار در کشور مبتکر طرح ابتکاری همیار صنعت است. بر اساس این طرح، دانشجویان فنی و مهندسی که قصد گذراندن دوره کارآموزی را دارند در قالب تیم های تخصصی ۴ نفره به همراه یک نفر استاد راهنما (که این تیم ۵ نفره تیم همیار صنعت شناخته میشود) در محیط شرکتها و سازمانهایی که درخواست آسیب شناسی داشته اند، حضور پیدا  میکنند و با بررسی میدانی مشکل و سپس تحقیق و بررسی و همفکری نسبت به ارائه راه حل اقدام می کنند. این تیم تخصصی که نقش کلینیک صنعتی را دارد با همکاری سازمان صمت و بسیج مهندسین استان دستاوردهای مهمی در حل مسائل واحدهای صنعتی با نگاه مساله محور داشته است و بسیاری از دانشجویان مشغول بکار در این تیم ها در صنعت مربوطه مشغول بکار می شوند.
 وی گفت: ارتباط نزدیکی بین اساتید دانشگاه با صنعت استان و کشور وجود دارد و‌ در سال گذشته موفق شدیم در بین دانشگاههای کشور موفق به کسب رتبه سوم در  فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت شویم.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در نتیجه اقدامات فوق جذب بهترین رتبه ها از کنکور سراسری و نخبه ترین اساتید از بهترین دانشگاههای کشور را شاهد هستیم و در هر کدام از فراخوان های جذب اعضای هیات علمی بهترین فارغ التحصیلان مقطع دکتری از بهترین دانشگاههای کشور شرکت میکنند بنحوی که در انتخاب نخبه ترین فرد از بین نخبگان شرکت کننده دچار مشکل می شویم.
  وی در خصوص مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم گفت :از زمان شروع بحران کرونا مرکز رشد و نوآوری دانشگاه را در محیطی جذاب با مساحتی حدود ۲۵۰ متر مربع افتتاح کردیم و هم اکنون ۵ تیم دانش بنیان در آن مشغول بکار هستند و پیش بینی میکنیم تعداد این هسته های فناور تا پایان سال به ۱۰ واحد برسد و‌ پذیرای شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور و بازیگران آزاد هستیم.
 جلال رضائی نور با اشاره به جایگاه معنوی شهر مقدس قم گفت: دانشگاه صنعتی در سراسر کشور تنها دانشگاهی است که در آن دانشگاهیان چادر را بعنوان پوشش حجاب برتر پذیرفته اند. این موضوع در دفترچه کنکور قید میشود و مسئولین دانشگاه بر نظارت در اجرای صحیح آن با روشهای ایجابی اهتمام می ورزند.
 وی افزود: برگزاری موکبهای مختلف در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت سید الشهدا (ع) در سطح دانشگاه و در کربلای معلی از جمله این اقدامات است.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: برگزاری اقدامات ابتکاری مانند مراسم تشییع شهید گمنام، مراسم ۱۳ آبان با دعوت از نمایندگان جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس در دانشگاه، برگزاری انواع کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاه از جمله دیگر برنامه های خاص فرهنگی دانشگاه صنعتی قم بوده است.
 وی افزود: طی سالهای اخیر توجهات ویژه ای به دانشگاهها و پارکهای علم و‌فناوری در سراسر کشور از سوی مسئولین کشور و استان بویژه از سوی نمایندگان  استان قم در مجلس شورای اسلامی شده است که قدردان زحمات ایشان هستیم. همچنین از اهتمام ویژه استاندار جهادی و انقلابی استان برای حل مشکل ملکی دانشگاه و نیز تخصیص یک فقره زمین ۵۰۰۰ متری برای ساخت خوابگاه تقدیر و تشکر میکنم.
 

دانشگاه صنعتی قم رشد صنعت استان را رقم زده است

شنبه بیست و هفتم خرداد 1402 ساعت 9:39 ق ظ
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه صنعتی قم:ایجاد شبکه‌ پنجره‌ واحد یک ضرورت برای کشور است .
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس عفیفه فریدونی در خصوص پنجره خدمات هوشمند و ضرورت اتصال مجموعه دانشگاه به آن گفت:  ایجاد شبکه‌ی پنجره‌ی‌ واحد یک ضرورت برای کشور است؛ چراکه تعداد بسیارزیاد سامانه‌ها و تنوع آن‌ها برای کاربران موجب شده بود تا با مشکلات تعدد در سامانه‌های کاربردی مواجه شویم.
 وی افزود: بر اساس تبصره 7 مصوبات آبان ۱۴۰۱ کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عتف، دانشگاه‌ مکلف به ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند مجموعه و اتصال آن به پنجره واحد خدمات دانشگاهی می‌ باشد.
مهندس فریدونی هدف از ایجاد این پنجره را  ایجاد و توسعه حکمرانی فناوری اطلاعات در آموزش عالی دانست و افزود: کاربران از جمله دانشجویان، فارغ التحصیلان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل و از طریق آن به سایر سامانه های وزارت عتف یا پایگاه اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی و غیره متصل می شوند.
وی گفت: افزایش شفافیت و یکپارچگی خدمات ازاهداف این پل ارتباطی میان متقاضیان خدمات دولت الکترونیک و ارائه دهندگان خدمات است. دسترسی به پنجره خدمات با احراز هویت و ورود یکپارچه مرکزی صورت می‌گیرد که به کاربر اجازه می‌دهد از نام کاربری و رمز عبور یکسانی برای دسترسی به سامانه های مختلف استفاده کنند. این یکپارچگی، نظارت و ارزیابی خدمات و تشخیص نقاط ضعف را تسهیل می‌کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه صنعتی قم در راستای ایجاد شبکه‌ی پنجره‌ی‌ واحد گفت: در دانشگاه میز خدمت الکترونیکی را  راه اندازی کردیم و باتوجه به اینکه در حال حاضر تمامی فرآیندها بصورت الکترونیکی انجام می شود. همچنین به منظور رعایت تمامی پروتکل‌های مربوط به SSO، یکپارچه سازی سامانه ها انجام شده است تا مخاطبین در کم‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برسند. در این خصوص نماینده دانشگاه به وزارت علوم معرفی شده است.
 وی افزود: در نهایت به منظور اتصال سامانه های دانشگاه به پنجره خدمات دانشگاهی مذاکراتی با چند شرکت انجام و در خصوص انتخاب شرکت مناسب تصمیم گیری شده است. در حال حاضر دانشگاه پیگیر انعقاد قرارداد با شرکت مذکور برای پیشبرد کار است.
مهندس فریدونی در خصوص چالش ها و موانع برای تحقق  پنجره ملی در حوزه فناوری اطلاعات گفت:  چالش اصلی انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی ssoاست  که پیشنهاد می شود وزارت علوم و تحقیقات و فناوری یک شرکت مورد تایید را به زیر مجموعه های وزارت و دانشگاه‌ها معرفی نماید. همچنین دغدغه‌های مالی از جمله مهم‌ترین چالش‌های این کار هستند.

 کلیپ نیم نگاهی به مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه صنعتی قم
 
 
آیین تکریم و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور رئیس و رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم،دکتر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان و مهندس برخورداری مسئول بازرسی بسیج دانشجویی استان و جمعی از دانشجویان، ضمن قدردانی از زحمات آقای محمد مهدی کریمیان فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ، آقای آرش حسن آبادی به عنوان فرمانده بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.







آیین تکریم و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و چهارم خرداد 1402 ساعت 11:36 ق ظ
 قابل توجه متقاضیان دوره دکتری دانشگاه صنعتی قم

لیست اسامی داوطلبان مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع- گرایش بهینه سازی سیستم ها، جهت انجام مصاحبه حضوری در روزهای دوشنبه و سه شنبه 22 و 23 خردادماه  1402  به شرح ذیل اعلام می گردد.

متقاضیان محترم، بایستی در زمان اعلام شده با در دست داشتن اصل مدارک اعلامی در اطلاعیه قبل و پرینت فرم شماره 1، در دانشگاه صنعتی قم حضور به هم رسانند. داوطلبان موظف هستند حداقل نیم ساعت قبل از زمان مصاحبه در محل حضور یابند.

اولویت مصاحبه دانشجویان صنایع

بازه تقریبی

ساعت تقریبی

نام و نام خانوادگی

ردیف

22/03/1402

 

صبح

8:00

شهره شریعتی

1

8:15

راضیه رفیعی

2

8:30

زکیه حسینی

3

8:45

سهیلا رضائی

4

9:00

سیدجواد میری

5

9:15

مرضیه راعی

6

10:00

میثم لطیفی

7

10:15

نازنین زارعی

8

10:30

هادی لعل قربانی

9

10:45

هومن حسین پور

10

11:00

وحید ضرابی

11

11:15

پریناز کریمی

12

11:30

ابوذر پارسا نژاد

13

 

 

 

 

22/03/1402

 

عصر

14:00

رضا سعدی

14

14:15

سیداکبر طاهری

15

14:30

صابر آقامعلی پور

16

14:45

عطائالله شیرازی

17

15:00

نوید بنا عراقی

18

15:15

نیما اسحق زاده

19

16:00

هادی رمضانی

20

16:15

وحید کاویانی پور

21

16:30

مرضیه باقرپور

22

16:45

مهدیه ارغیانی

23

17:00

نرگس پورمرادیان

24

17:15

حمید رجبی نسب

25

17:30

داود جعفری

26

18:00

رسول عبدالمحمدی   (استعداد درخشان)

27

18:15

عادل انصاری چارسوقی   (استعداد درخشان)

28

18:30

علی رهنمای شلمانی   (استعداد درخشان)

29

18:45

مهشاد تیموری   (استعداد درخشان)

30

 

 

 

 

23/03/1402

 

صبح

8:00

علی صادقی ضیاء

31

8:15

عماد کوهنورد

32

8:30

محمد آهنگران

33

8:45

محمدمهدی عسگری

34

9:00

سیدحمیدرضا رئیس السادات

35

9:15

سیدعلی حسینی

36

10:00

محمدرضا گوهرشاهی

37

10:15

مهدی محمدی

38

10:30

مهران محمدنژاد

39

10:45

امیر رفیعی

40

11:00

بهزاد حسینی

41

11:15

اسما رنجبر

42

 

 

 

 

23/03/1402

 

عصر

14:00

سیدامین علمداری

43

14:15

علیرضا جوزی

44

14:30

ابوذر آکوچکیان

45

14:45

احمد راحم

46

15:00

اصغر ذاکری

47

15:15

اکبر قدیری

48

16:00

الهام احمدی نیا

49

16:15

امیرحسینی

50

16:30

حسین مهروج

51

 

قابل توجه متقاضیان دوره دکتری دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و یکم خرداد 1402 ساعت 10:31 ق ظ
کتاب درک عمومی علم داده برای متخصصان در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسید
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کتاب درک عمومی علم داده برای متخصصان در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسید.این کتاب به دو روش مهم در علم داده می پردازد ، اتخاذ رویکرد فرآیندی و عمومی ساختن این فرآیند. در این  کتاب رویکرد جدیدی برای توصیف میزان اهمیت داده و تفکر مبتنی بر داده اتخاذ  شده است. این عمل کاربردی و منحصر به فرد است که توانسته موضوع علم داده را ساده تر ارائه کند. این کتاب نه تنها برای این موضوع اختصاص یافته بلکه مسائل را به شکلی قابل دسترس و عامیانه مورد بررسی قرار می دهد. با توجه به عدم هیجان یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در آن، درک پتانسیل علم داده جهت استخراج بینش از داده های ساختاریافته و داده های غیرساختاریافته تقریباً برای هر حرفه و سرمایه گذاری حیاتی است. این کتاب با اتخاذ رویکرد محاوره ای، علم داده را به گونه ای غیررسمی و در عین حال آموزنده ارائه می کند و این رشته را به سادگی در دسترس خوانندگانی که از پیش زمینه مهندسی، ریاضیات یا علوم کامپیوتر برخوردار نیستند، قرار می دهد. هدف این کتاب کمک به افراد عادی برای استفاده از تفکر مبتنی بر داده و حل مشکلات مربوط به داده است.
 این کتاب نوشته راجش جوگولوم می باشد که توسط زهرا شاکری، زینب برهمند، دکتر جلال رضائی نور و مهندس مهدی جباری ترجمه و در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.
 
رئیس دانشگاه صنعتی قم: برنامه های فرهنگی دانشگاه صنعتی قم بر اساس چرخه مدیریتی بهبود مستمر دنبال می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص صنعتی شدن شهر مقدس قم گفت: با فعالیت 8 شهرک صنعتی و 4 ناحیه صنعتی در استان قم، این شهر به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور مطرح شده است. دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح های ابتکاری از جمله همیار صنعت توانسته است به رشد و توسعه صنعت استان کمک های شایانی داشته باشد.وی افزود: کسب رتبه های دوم و نهم در اشتغال فارغ التحصلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ و رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ در بین دانشگاه های کشور بر اساس پایش صورت گرفته توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم نشانگر همکاری نزدیک دانشگاه صنعتی قم با صنعت استان و کشور می باشد.دکتر رضائی نور افزود: نظر به اینکه شهرمقدس قم بعنوان پایتخت جهان تشیع در سطح دنیا شناخته میشود، دانشجویان این خطه مقدس نیز باید از لحاظ دینی و فرهنگی ممتاز و سرآمد باشند. تمام تلاش مسئولین دانشگاه صنعتی قم این است که با اجرای برنامه های هدفمند فرهنگی و تربیتی متخصصین متعهد و متدینی را پرورش دهد تا دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.وی افزود: در این راستا مهندسی فرهنگی دانشگاه بر اساس چرخه مدیریتی دمینگ یا چرخه بهبود مستمر که شامل چهار مرحله برنامه ریزی، اجرا، پایش و اقدام اصلاحی است، دنبال میشود. یعنی ابتدا با برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگی، برنامه ریزی های لازم جهت انجام فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد. سپس با تعامل بخشهای مختلف دانشگاه با تشکل ها و کانونهای سیاسی و فرهنگی، برنامه ریزیهای صورت گرفته به مرحله اجرا در می آیند. پس از اجرای برنامه ها، در جلسات شورای فرهنگی کیفیت اجرا مورد آسیب شناسی و پایش قرار می گیرد. سپس اقدامات اصلاحی لازم در برنامه ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی جاری و آتی انجام می شود. رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار شاخص دانشگاه صنعتی قم تعامل کم نظیر واحدهای مختلف دانشگاه و ارتباط صمیمی اساتید، کارکنان و دانشجویان با یکدیگر است که این همدلی در اجرای اثربخش برنامه ها به ویژه برنامه های فرهنگی بسیارموثر است.دکتر رضایی نور گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی قم به ویژه در حوزه عفاف و حجاب شامل کرسی های آزاد اندیشی، همایش ها و نشست ها، نمایشگاه ها و جشن ازدواج‌ دانشجویی و برنامه های ابتکاری می باشد. در طرح های ابتکاری، طرح حیا بسیار موثر است که می‌تواند الگویی برای سایردانشگاه‌ها نیز باشد. در این طرح طی اقدامی هماهنگ، واحدهای حراست، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیریت فرهنگی و مرکز مشاوره دانشگاه با ایجاد ارتباطی صمیمی، دانشجویان را به رعایت عفاف و حجاب ترغیب می کنند.وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ابتکاری دانشگاه صنعتی قم، برگزاری موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم است که با همدلی و همکاری مسئولین و دانشجویان در سال اول در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ،در سالهای بعدی در صحن دانشگاه و سپس در کربلای معلی برپا شد. برپایی این موکب ها با هدف تقویت باورهای مذهبی نسل جوان، تاثیرات قابل ملاحظه ای در رعایت عفاف و حجاب توسط دانشجویان عزیز داشته است.دکتر رضایی نور خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام دردانشگاه ، تبرک کلاس ها با پرچم حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، اهدای گل و هدیه به دانشجویان و اساتید محجبه توسط خواهران بسیجی، حضور مستبصرین در خوابگاه های دانشجویی از جمله برنامه هایی بوده است که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و در ترغیب دانشجویان دختر بر رعایت الگوی حجاب موثر بوده است.وی افزود: نکته قابل تامل این است که میزان، کیفیت و اثربخشی اقدامات ایجابی و نظارتی دانشگاه در حوزه عفاف و‌حجاب به حدی است که کلیه بانوان در محیط دانشگاه پوشش چادر را بعنوان حجاب برتر پذیرفته اند و دانشگاه صنعتی قم میتواند در این زمینه بعنوان الگوی یک دانشگاه در تراز انقلاب قرار گیرد.
 کلیپ  تصویری برنامه های اجرا شده دانشگاه صنعتی قم در حوزه عفاف و حجاب 


 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد را گرامی داشت.متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
چهاردهم خردادماه، سالروز عروج ملکوتی بزرگ مردی است که نه تنها در ایران بلکه در کل جهان حماسه ای به پا کرد و ندای استقلال و آزادی را به گوش آزادیخواهان جهان رساند.آنچنان که نهضت امام خمینی (ره) الگویی برای سایر ملت های دنیا شد. حضور ملت شریف و ولایتمدار ایران در کنار رهبری شجاعانه و مدبرانه حضرت امام (ره) باعث شد که امروز جمهوری اسلامی ایران این چنین سرفراز و مقتدر در دنیا بدرخشد. یاد و خاطره شهدای همیشه جاوید برای یکایک ما ایرانیان گرامی است . یکی از حماسه های ماندگار ملت قهرمان ایران ، قیام خونین پانزدهم خردادماه سال چهل و دو است که به رهبری امام خمینی (ره) تحقق یافت و زمینه‌ساز وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال پنجاه و هفت شد. امروز دانشگاهیان کشور مثل همیشه برای سربلندی ایران اسلامی پیشگام و پیشتاز هستند تا با جهاد علمی خود علاوه بر خودکفایی کشور عزیزمان زمینه های تمدن سازی نوین اسلامی را در جهان فراهم نمایند. اینجانب به نمایندگی از جامعه ولایتمدار صنعتی قم، فرارسیدن ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد را به ملت شریف ایران، به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تسلیت عرض نموده و ضمن تجدید بیعت مجدد با امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی را پاس می‌داریم.
نشست تخصصی رشد تولید و حکمرانی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست تخصصی رشد تولید و حکمرانی از سلسله نشست های تخصصی چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی متعالی با حضور مسئولین استانی و اساتید در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به بیان توضیحاتی در خصوص بالاترین میزان تورم ایران، قیمت دلار در ادوار مختلف، توزیع قطب توسعه در دوران قبل از انقلاب، اقتصاد دولتی بعد از انقلاب وعملکرد دولت سیزدهم پرداخت.
همچنین مهندس علیرضا هاشمی نائب رئیس کمیته تخصصی انرژی های نوسندیکای برق کشور توضیحاتی را در خصوص رشد تولید بیان کرد.
مهندس محمد حسن تقوی کارشناس حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص تجارب خود را با حضار در میان گذاشت.
در انتها ارائه دهندگان به پرسش های حضار پاسخ دادند.





 در همایش مهرواره برای ایران از گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور مسئولان استانی در همایش "مهرواره برای ایران" از گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
 این همایش با حضور دکتر امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضائی نور رئیس و حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم و جمعی از مسئولان استانی در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
 این همایش به منظور پاسداشت خدمات 19 گروه‌ جهادی و خیریه دانشگاهی که مجاهدانه و خالصانه به جامعه مستضعف و نیازمند خدمت رسانی کرده‌ و به دنبال محرومیت زدایی هستند؛ برگزار شد.
شایان ذکر است گروه جهادی آل طه یکی از بهترین گروه های جهادی دانشجویی استان قم است که تاکنون تواسته است با حضور 50 دانشجوی فعال از دانشگاه صنعتی قم در حوزه های عمرانی، بهداشتی و فرهنگی به روستاهای بسیار محروم کمک های شایانی کرده است.
 

 
 
 
 
 قابل توجه پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه صنعتی قم
مهلت ثبت نام الکترونیکی تا روز چهارشنبه مورخ 1402/03/10 تمدید شد. جهت تکمیل فرآیند به آدرس https://www.qut.ac.ir/fa/news/university_news/postid-44220/blogname-university_news مراجعه نمایید. تاریخ مصاحبه حضوری رشته مهندسی صنایع 22 و 23 خردادماه و ساعت دقیق حضور متعاقبا اعلام خواهد شد. تاریخ مصاحبه حضوری برای رشته مهندسی مکانیک متعاقبا اعلام می شود.

 

 

 
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تحریم بسیج دانشجویی کشور
پ به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی اقدام اتحادیه اروپا را مبنی بر تحریم بسیج دانشجویی محکوم کرد. متن کامل این پیام یه شرح ذیل است:
بسمه تعالی
فَٱصۡبِرۡ إِنَّ وَعۡدَ ٱللَّهِ حَق وَلَا يَسۡتَخِفَّنَّكَ ٱلَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ ( سوره روم_ آیه ۶۰) بسیج یکی از مهم ترین، مکتبی ترین و مردمی ترین نیروهایی است که در رشد و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دخیل می باشد ؛ به حدی که بسیج که یکی از نوآوری های امام راحل در انقلاب اسلامی بوده است و امروز به الگویی برای تمامی آزادگان دنیا بدل شده است. ایران اسلامی به خود می بالد که پیر و جوان، مرد و زن با فرهنگ ها ، قومیت ها و تحصیلات مختلف فقط و فقط برای یک هدف مقدس که عمل به فرمایشات ولی و رهبر در سایه قرآن کریم است در کنار هم جمع شده اند و همواره آبادی، آزادی،خودکفایی و خودباوری را به ارمغان آورده اند. امروز ترس دشمن از این نهاد مقدس کاملا مشهود است چرا که در جبهه علم و فناوری جوانان بسیجی دور هم گرد آمده اند تا با جهاد علمی، جهاد سازندگی، مطالبه گری سیاسی، رشد فرهنگی و معنوی و جنبش نرم افزاری برای ایران اسلامی استقلال و آزادی را رقم بزنند. بر این اساس است که اتحادیه اروپا با تحریم بسیج دانشجویی رعب و وحشت خود را این چنین به تصویر کشیده است. اینجانب به نمایندگی از جامعه ولایت مدار دانشگاه صنعتی قم ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه‌ و حمایت قاطع از بسیج دانشجویی اعلام می دارم هر یک از بسیجیان ما در جبهه دانشگاه یک حاج قاسم سلیمانی هستند و با حضور این عزیزان شعله های درخشان انقلاب اسلامی هر روز فروزان تر و اقتدارمان در دنیا هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد‌.
جلال رضایی نور
مراسم گرامی داشت سوم خرداد در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم گرامی داشت سوم خرداد با حضور سرهنگ سهرابی و جمعی از خادمین حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. در این مراسم سرهنگ سهرابی در خصوص نحوه آزادسازی خرمشهر و مقاومت جوانان به روایتگری پرداخت. ذاکر اهل بیت اسلام میرزایی نیز ضمن مداحی خاطراتی از زمان جنگ و نحوه شهادت پدرش را بیان کرد. در انتها این مراسم با حضور خادمین حرم کریمه اهل بیت (س) متبرک به پرچم مطهر حضرت معصومه (س) این شد.











جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با حضور ۲۵ دانشجو برگزار شد.در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز ضمن خیرمقدم و آرزوی خوشبختی برای تک تک زوج ها گفت: خدای بزرگ را شاکریم که شاهد افزایش ازدواج در بین دانشجویان هستیم. به حمدالله ازدواج دانشجویی امسال نسبت به سالهای قبل با حضور زوج های بیشتری برگزار می شود. حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن عرض تبریک به زوج‌های جوان گفت: مهمترین و بهترین الگوی جوانان در زندگی مشترک ائمه اطهار هستند، باید با مطالعه در زندگی آنها روش صحیح زندگی مشترک را یاد بگیریم.وی به آیه ۲۱ سوره روم اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید: یکی از الطاف خداوند این است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافریند که در کنار او آرامش یافته و میان شما  مهربانی برقرار کرد که در این امر نیز برای مردم با فکرت دلایلی از علم و حکمت آشکار شده است.
خاطره گویی همسر خلبان شهید ساعدی، قرائت خطبه عقد، برگزاری مسابقه، زیارت کریمه اهل بیت (س) به همراه شام تبرکی از جمله دیگر برنامه های این مراسم بوده است.











جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه سوم خرداد 1402 ساعت 12:54 ق ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 17
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود