امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با استاندار قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با مهندس صادقی استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مهندس صادقی به کمبود آب در استان اشاره کرد. وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی، استان قم در زمره استان های کم آب کشور قرار دارد. هم چنین با وجود کمبود نزولات آسمانی باید منابع طبیعی را هر چه دقیق تر  مدیریت کنیم.
استاندار قم خاطر نشان کرد: دانشگاه ها می توانند در زمینه اصلاح الگوی مصرف منابع  به ویژه آب نقش مهمی را درجامعه ایفا کنند. . با وجود کم آبی، خشکسالی، وجود ریزگردها  و آلودگی هوا به علت وجود شهرک های صنعتی در استان و مجاور آن با ارائه طرح های پژوهشی دانشگاه ها  و کاربردی نمودن آنها می توان شرایط را تا حد بسیار زیادی تسهیل و کنترل نمود.
در ادامه دکتر خوشنویسان افزود: با توجه به اینکه کمبود آب در جهان فراگیر شده است بی شک ارائه طرح های ابتدایی در این زمینه به صورت کوتاه مدت و میان مدت موثر خواهد بود ولی به طور کل تغییر الگوی کشاورزی به صورت گلخانه ای و هیدروپنیک موثرترمی باشد.
 

دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با استاندار قم

سه شنبه بیست و یکم فروردین 1397 ساعت 1:2 ب ظ
پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت گرامي داشت يوم الله 12 فروردين
دكتر بهرام خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم با صدور پيامي يوم الله 12 فروردين را گرامي داشت.
متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
يوم الله 12 فروردين، عيد خجسته ملي و انقلابي ما ايرانيان است كه با رشادت‌، جانفشاني‌، تدبير و درايت ملت بزرگ ايران ،نظام مقدس جمهوري اسلامي به تثبيت رسيد. به حول و قوه الهي پس از گذشت سالها از پيروزي انقلاب اسلامي ،بصيرت، وحدت، هوشمندي و ولايتمداري ملت شريف ايران ضامن تداوم حيات شكوهمند و اثرگذار انقلاب و نظام اسلامي بوده است.
تاكنون با توجه به توطئه هاي بي شمار دشمنان جهت خدشه دار كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران،عشق ، ايمان و پايمردي يكايك ايرانيان، نقشه هاي شوم و پوشالي دشمنان را نقش برآب كرد.
اينجانب ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) و روز پدر و همچنين گرامي داشت يوم الله 12 فرودين و تبريك مجدد سال 1397 كه به تدبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي سال حمايت از كالاي ايراني نامگذاري شده است ، امیدوارم در ظل عنايات حضرت ولي عصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) امسال، سالی سرشار از خودشکوفایی و موفقیت برای ملت شریف ایران به ويژه قشر فهيم و بصير دانشگاهي باشد.
متن پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت آغاز سال 1397 هجري شمسي

متن پيام دكتر خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت آغاز سال 1397 هجري شمسي به شرح ذيل مي باشد:
بسمه تعالي
سال1397 كه طبق فرموده مقام معظم رهبري ( مدظله العالي) به عنوان سال حمايت از كالاي ايراني نامگذاري شده است بر همه ايرانيان به ويژه جامعه دانشگاهي صنعتي قم گرامي باد.
اميدوارم كه سال 1397 با همت و تلاش مضاعف همه شما عزيزان( اساتيد، كاركنان و دانشجويان) سالي سرشار از پیشرفت هاي روزافزون براي دانشگاه صنعتي قم باشد.سالي كه با رشد تحقيق و پژوهش در دانشگاه بتوانيم با ارتباط هر چه بيشتر با صنعت و صنعتگران معظلات و مشكلات صنعت را شناسايي و در حد توان با رفع آنها بتوانيم گام هر چند كوچكي در رشد و شكوفايي چرخ هاي توليد در ايران اسلامي برداريم . به حول قوه الهي با رونق صنعت و توليد كالاهاي داخلي شاهد كارآفريني و قطع وابستگي به كشورهاي بيگانه باشيم و با اتكاي هر چه بيشتر به جوانانمان پيشرفت اقتصاد ميهن عزيزمان را به ارمغان آوريم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1397 رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هممیهنان و ایرانیان به ویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در یک ارزیابی از فراز و نشیب‌ها، و تلخ و شیرین‌های سال ۹۶، این سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و افزودند: در اوائل سال بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، حضوری بسیار خوب، عظیم، خیره‌کننده و پرمعنا داشتند و این حضور در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی‌های ۹دی و برتر از همه در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن ادامه یافت.
ایشان، با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش ناکام دشمنان برای ایجاد ناآرامی در ماههای پایانی سال، راهپیمایی‌های خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصیر، چالاک و آماده‌بکار ایران در همه میدان‌ها دانستند و گفتند: ملت ایران و حتی آن کسانی که دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌نام آنها تمام کنند، در مقابل اغتشاشگران ایستادند و با این حادثه، عظمت ملت ایران بیش از پیش روشن شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دستاورد دیگر جمهوری اسلامی در سال گذشته را «تبدیل تهدیدهای منطقه‌ای به فرصت» دانستند و گفتند: یکی از اهداف تهدیدهای منطقه‌ای، ضربه زدن به ایران بود اما جمهوری اسلامی نه تنها اجازه نداد تهدیدها به کشور آسیبی وارد کند بلکه آنها را به فرصت تبدیل کرد.
ایشان، تلاشهای انجام‌شده در جهت تحقق شعار سال ۹۶ یعنی «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» را از دیگر نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند: کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.
حوادثی همچون «سیل، زلزله، غرق‌شدن نفتکش، سقوط هواپیما و جان‌باختن عزیزان هموطن در آنها» از جمله حوادث تلخ سال ۹۶ بود که رهبر انقلاب اسلامی به آنها اشاره و خاطرنشان کردند: علاوه بر این حوادث، تداوم خشکسالی در برخی مناطق کشور و همچنین استمرار مشکلات معیشتی برخی قشرها از گذشته، از جمله مواردی است که همه باید برای رفع آنها تلاش کنند.
ایشان در بیان چشم‌انداز حرکت مردم و مسئولان در سال جدید، گفتند: بنده در شعارهای سال، معمولاً مسئولان را مخاطب قرار می‌دهم اما امسال، مخاطب، همه آحاد ملت از جمله مسئولان هستند و همه باید سخت، کار و تلاش کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای مسئله اصلیِ امسال را نیز همچون سالهای قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواندند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی، افزودند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همگانی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قرار داده‌ام.
رهبر انقلاب اسلامی، آحاد مردم و مسئولان را در حمایت از کالای ایرانی دارای نقش و وظیفه دانستند و افزودند: در سخنرانی روز اول سال، ابعاد مختلفی را از آنچه مردم و مسئولان باید در حمایت از کالای ایرانی انجام بدهند، تشریح خواهم کرد.
ایشان همچنین با سلام به محضر حضرت بقیة‌الله (عج) و درود به روح مطهر امام بزرگوار، همزمان‌شدن بهار طبیعت با بهار معنویت یعنی ماههای رجب، شعبان و رمضان‌المبارک را فرصتی برای رشد و رویش مادی و معنوی ملت خواندند.

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود