امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
پیام دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه به مناسبت توافقات هسته ای
(بسمه تعالی)
تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده را ارج می نهیم. امید است که به یاری خداوند متعال ، با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با حفظ اقتدار شاهد پیشرفت های روز افزون ایران اسلامی باشیم.
به حمدالله بر همه دشمنان ثابت شد که با حضور جوانان نخبه و انقلابی و همچنین ملتی  با بصیرت و ولایی تهدیدها و تحریم ها ذره ای از همدلی و همزبانی دولت و ملت  نخواهد کاست .

پیام دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه به مناسبت توافقات هسته ای

چهارشنبه بیست و چهارم تیر 1394 ساعت 3:57 ب ظ
مراسم تودیع دکتر آخوندی و معارفه دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم  با حضور معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم تودیع دکتر آخوندی و معارفه دکتر خوشنویسان با حضور جناب آقای دکتر شریعتی نیاسر معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران دستگاه های اجرایی استان روز چهارشنبه مورخ 94/4/24 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر آخوندی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مدعوین ، نیروی انسانی اجرایی جوان و اساتید نخبه را از نقاط  قوت دانشگاه صنعتی قم قلمداد کرد و افزود: در طی یک سال سرپرستی بنده در این دانشگاه با حضور نیروهای جوان و با انگیزه و همچنین اساتیدی که اکثرا از معتبرترین دانشگاه های ایران هستند، گام های بلندی را برداشتیم، از جمله اخذ زمین و اصلاح بودجه.
در ادامه دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری کنترل کمی، کیفی و همچنین اقتدار و هماهنگی را عامل مهم در بدنه اجرایی وزارتی و دانشگاه ها دانست . وی افزود: جهت ارتقای کیفی در دانشگاه ها مجوز برای تاسیس موسسات غیر دولتی صادر نخواهد شد و همچنین با استفاده از شاخص های ویژه آموزشی نظارت ظریف و دقیق تری بر بحث آموزش خواهیم داشت.
معاون آموزشی وزارت علوم، ایران را به  جهت داشتن دو دانشگاه مهارت محور، فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی متمایز از سایر کشورها در این زمینه دانست و از وضعیت آموزشی کشور ابراز امیدواری نمود.
در پایان دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک به مناسبت توافقات هسته ای و میلاد با سعادت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) افزود: برای پیشرفت دانشگاه  باید کیفی سازی در  رفتار سازمانی، اخلاق حرفه ای و آموزش و پژوهش  را در اولویت امور قراردهیم .
وی خاطر نشان ساخت: طبق مذاکراتی که با اعضای هیات علمی داشتیم ، کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم را در جهت رفع مشکلات حفاظت از محیط زیست به کار خواهیم گرفت.امید است با فعالیت در این زمینه از  دانشگاه صنعتی قم  به عنوان دانشگاه دوستدار محیط زیست یاد شود.
شایان ذکر است با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از زحمات دکتر آخوندی تقدیر و تشکر به عمل آمد.




دیدار دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم با  نماینده مردم شریف و شهید پرور استان قم در مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم با مهندس امیرآبادی فراهانی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر خوشنویسان به ارائه گزارشی از پیشرفت ها و فعالیت های اخیر و برنامه های آتی دانشگاه پرداخت.
سرپرست دانشگاه صنعتی قم ارتباط موثر این دانشگاه را با صنعت، یکی از اصلی ترین اهداف و رسالت های دانشگاه صنعتی قم قلمداد کرد و افزود: با اعتماد و ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه رشد و پیشرفت صنعت استان رقم خواهد خورد که اشتغال زایی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی را به همراه  خواهد داشت.
دکتر خوشنویسان خاطر نشان ساخت: برآورده شدن این مهم مستلزم حمایت های بیشتر مادی و معنوی مسئولین کشوری و استانی از دانشگاه صنعتی قم خواهد بود.
مهندس امیر آبادی فراهانی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار قول مساعدت و همکاری همه جانبه با دانشگاه به ویژه پیگیری بودجه سال 1394 دانشگاه صنعتی قم را دادند.
قابل توجه دانشجویان و مراجعین گرامی
به اطلاع می رساند ارائه کلیه خدمات از تاریخ 94/4/17 لغایت 94/5/9 در دانشگاه مقدور نمی باشد.

قابل توجه دانشجویان و مراجعین گرامی

سه شنبه بیست و سوم تیر 1394 ساعت 3:2 ب ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس
  اللهم وطهر القدس من دنس الیهود
روز جهانی قدس امسال مصادف با حملات بی رحمانه رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن و كشتار كودكان و زنان این كشور است. از آنجایی كه روز قدس نمادی از وحدت و همبستگی كلیه مسلمانان جهان است، می توان با مشت های گره كرده هر یك از مسلمانان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، غزه و یمن نشان دهیم و انزجارمان را از رفتارهای خودخواهانه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ابراز كنیم.
براستی در روز قدس با طنین شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، عزم و اراده جامعه بشری را برای رهایی سرزمین مقدس فلسطین از چنگال اشغالگران و جنایتکاران نشان خواهیم داد و فریاد خشم و کینه مجاهدان و آزادیخواهان مسلمان را علیه توطئه های اسرائیل و آمریكای جهانخوار را رسا‌تر از همیشه به گوش جهانیان خواهیم رساند.
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بر حضور گسترده اساتید، كارمندان و دانشجویان در راهپیمایی این روز با هم دلی و هم زبانی هر چه بیشتر تاكید می نماید، همچنین از كلیه اقشار به ویژه دانشگاهیان گرامی دعوت به عمل می آورد تا با حضور چشمگیر در این روز حماسه ساز با آرمان‌های قدس شریف تجدید میثاق نموده و فریاد كوبنده خود را در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانند.
 
 

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس

چهارشنبه هفدهم تیر 1394 ساعت 12:16 ق ظ
نمایشگاه کار آفرینی

نمایشگاه و همایش بین الملی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی در تاریخ 24 لغایت 27 شهریور ماه در تهران برگزار می گردد.
آدرس سایت جهت ثبت نام : www.womensd.com

نمایشگاه کار آفرینی

چهارشنبه هفدهم تیر 1394 ساعت 12:14 ق ظ
دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با سرپرست دانشگاه صنعتی قم
دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با سرپرست دانشگاه صنعتی قم
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر گلفشان مدیر عامل و آقای اردستانی خزانه دار جمعیت هلال احمر استان قم با دکتر خوشنویسان سرپرست دانشگاه صنعتی قم دیدار کردند.
هدف از این دیدار عرض تبریک به دکتر خوشنویسان مبنی بر سرپرستی دانشگاه بوده است. همچنین دکتر گلفشان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: امید است علاوه بر مجاورت فیزیکی ساختمان دانشگاه و هلال احمر شاهد تعامل های بیشتر این دو مجموعه باشیم.
ماه مبارك رمضان و جمع شدن اعضای خانواده دانشگاه صنعتی قم در كنار هم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با میلاد كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) هیات رئیسه، اساتید و كارمندان دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی افطار را در كنار هم بودند.
در ابتدا با حضور كلیه اعضا نشست صمیمانه دكتر خوشنویسان با خانواده دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.دكتر خوشنویسان با اشاره به ماه مبارك رمضان كه فرصتی برای خود سازی است افزود: یكی از مهم ترین مسائلی كه در یك محیط علمی و فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بحث اخلاق است . اگر ما با اخلاق حرفه ای با یكدیگر برخورد كنیم ،دانشگاه سالم و روبه پیشرفتی خواهیم داشت. منظور بنده از اخلاق حرفه ای اخلاقی است بر پایه رفتار یك مسلمان كامل  و در چار چوب انسانیت.
سرپرست دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: همه ما با هم و در كنار هم می توانیم دانشگاه صنعتی قم را ارتقا دهیم. اگر هر یك از از اساتید و كارمندان كار خود را به بهترین شیوه ممكن، مسئولانه و متعهدانه انجام دهند با هم دلی و وحدت بیشترمسائل و مشكلات را حل خواهیم كرد .
این مراسم با مدیحه سرایی و تواشیح خوانی توسط گروه طاها ادامه یافت.
 در انتها  پس از اقامه نماز مغرب و عشا حضار سیزدهمین روزه از ماه مبارك رمضان را در كنار یكدیگر افطار كردند.
شایان ذكر است هزینه افطاری از محل وجوه غیر دولتی و توسط خیرین تامین گردید.

 
ترم تابستانی سال  1394

به اطلاع کلیه دانشجویان می رساند دوره تابستانی سال  1394  به شرح ذیل در محل دانشگاه صنعتی قم برگزار خواهد گردید.

زمان بندی ترم تابستانی 94

انتخاب واحد به صورت اینترنتی توسط خود دانشجو(مخصوص دانشجویان دانشگاه صنعتی قم)    94/04/14      الی    94/04/17

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان مهمان به صورت حضوری       94/04/13        الی     94/04/16

شروع کلاسها و پایان کلاسها              94/05/03الی        94/06/04

شروع امتحانات و پایان امتحانات           94/06/07الی         94/06/08

دروس ارائه شده

ریاضی 2

3 واحد

فیزیک 2

3 واحد

معادلات دیفرانسیل

3 واحد

اخلاق و تربیت اسلامی

2 واحد

 دانش خانواده

2 واحد

 1تحلیل سازه های

3 واحد

مدارک و مراحل لازم جهت ثبت نام دانشجویان مهمان

1

معرفی نامه ازدانشگاه مبدا

2

کپی شناسنامه ، کارت ملی

3

یک قطعه عکس

تذکرات

کلیه کلاسها درصورت به حد نصاب رسیدن برگزار خواهند گردید.

غذا و خوابگاه در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد



  94برنامه هفتگی کلاس ها ترم تابستان

برنامه امتحانی

ایام هفته

8-10/30ساعت

30/10-13ساعت

14-16/30ساعت

شنبه

اخلاق و تربیت اسلامی

اخلاق و تربیت اسلامی

-

نام درس

تاریخ

ساعت

2فیزیک

2فیزیک

2فیزیک

 1تحلیل سازه های

94/06/07

9-11

 1تحلیل سازه های

 1تحلیل سازه های

 1تحلیل سازه های

2فیزیک

94/06/07

9-11

معادلات دیفرانسیل

معادلات دیفرانسیل

معادلات دیفرانسیل

معادلات دیفرانسیل

94/06/07

9-11

یکشنبه

2ریاضی

2ریاضی

2ریاضی

اخلاق و تربیت اسلامی

94/06/07

9-11

دانش خانواده

دانش خانواده

-

2ریاضی

94/06/08

9-11

 

دانش خانواده

94/06/08

9-11

 

 

 

ترم تابستانی سال 1394

چهارشنبه دهم تیر 1394 ساعت 1:37 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود