امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
یازدهمین سمینار دانشکده علوم پایه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : یازدهمین سمینار دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی قم با موضوع پروژه های کوچک شیمیایی با سخنرانی دکتر عباس ملاتقی روز دوشنبه 93/8/26 با حضور دانشجویان،کارمندان و اساتید در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.
دکتر ملا تقی ضمن تشویق دانشجویان جهت بررسی پروژه های مناسب به منظور راه اندازی کارگاه یا شرکت های کوچک صنعتی،ده پروژه مرتبط را نیز معرفی کرد.
همچنین دراین سمینار به مواردی چون روش تدوین و نگارش طرح توجیهی در احداث شرکت های صنعتی و شیمیایی پرداخته شد،که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
 

یازدهمین سمینار دانشکده علوم پایه برگزار شد

چهارشنبه بیست و هشتم آبان 1393 ساعت 7:55 ق ظ
اولین طرح پژوهشی صنعت دارویی دانشگاه صنعتی قم در مرحله عملیاتی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همزمان با راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی بین رشته ای دانشگاه صنعتی قم اولین طرح پژوهشی صنعت دارویی نیز در این آزمایشگاه در حال عملیاتی شدن است.
دکتر عباس ملاتقی با توجه به تحقیقات خود در زمینه صنعت دارو های ضد سرطان، ضد آلزایمر و ضد اکسیدان و ارائه مقالات در مجامع علمی به عنوان مجری این طرح تحقیقاتی بیان داشت : درحال حاضر کشور به تامین داروهای بیماری های خاص نیازی مبرمی دارد و با توجه به وارداتی بودن این داروها و خارج شدن ارز از کشور باید به طراحی پروژه های تحقیقاتی دارویی نگاه ویژه ای داشت .چرا که علاوه بر افزایش تولیدات دارویی، هزینه بالای خرید این داروها برای بیماران کاهش می یابد.
دکتر ملاتقی سرپرست دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی قم افزود : تاکنون مرحله عملیاتی این طرح پژوهشی به منظور دستیابی به معماری مولکولی چند داروی خاص موفقیت آمیز بوده است. همچنین امید است که با شناسایی،تایید و آزمایش های بالینی ،نتایج این تحقیقات در کمک به بیماران سرطانی مفید واقع شود.
 
 
 
 
 
 
درهفته پژوهش افتتاح خواهد شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : به همت پرسنل دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی قم ، جهت راه اندازی آزمایشگاه فیزیک حالت جامد ،21 پکیج و کیت آزمایشگاهی خریداری شده ، در روز سه شنبه 93/8/27به دانشگاه تحویل گردید. گفتنی است این آزمایشگاه که برای دانشجویان فیزیک مهندسی و رشته های مرتبط جهت انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، در هفته پژوهش افتتاح خواهد شد.

درهفته پژوهش افتتاح خواهد شد

چهارشنبه بیست و هشتم آبان 1393 ساعت 7:51 ق ظ
انتصاب دکتر محمد صادق آخوندی به عنوان مدیر اتاق فکر استانی در استان قم
 به استناد تفاهم نامه همکاری میان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص راه اندازی اتاقهای فکر استانی در دانشگاه ها، طی حکمی از سوی حسام الدین آشنا سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر محمد صادق آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم به عنوان «مدیر اتاق فکر استانی» در استان قم منصوب شد. 
دکتر آخوندی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه تشکیل اتاق فکر استانی را فرصت مناسبی جهت آشنایی بیشتر نخبگان و خبرگان استانی دانست و افزود : یکی از اهداف اتاق فکر استانی ملی شدن طرح های نخبگان در استان ها می باشد .به این ترتیب که طرح های برتر در هر استان از طریق همین اتاق فکر به مرکز بررسی های استراتژیک و وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری راه می یابد و پس از بررسی های لازمه قابلیت اجرایی شدن در سطح ملی را پیدا خواهد کرد.
 
دیدار دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم با سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: صبح امروز دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم و حجت السلام والمسلمین آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار دكتر آخوندی به ارائه گزارشی از فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشگاه پرداخت . وی دانشگاه های شهر مقدس قم را به لحاظ وجود حرم كریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمكران و همچنین حضور علما و مراجع عظام، متفاوت دانست و افزود: دانشگاه های این استان باید به گونه ویژه تری مدافع آرمان های امام و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.
سردار مهدوی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار نقش سپاه و بسیج را در هشت سال دفاع مقدس بسیار اثر بخش قلمداد كرد واذعان داشت : ثبات امروز ایران اسلامی و آرامشی كه درجامعه كنونی برقراراست مرهون خون شهدا و رشادت های جانبازان می باشد.
شایان ذكر است در این دیدار استفاده طرفین از ظرفیت های فرهنگی و آموزشی دانشگاه صنعتی قم و سپاه علی بن ابی طالب مورد تاكید قرار گرفت. همچنین بر راه اندازی و فعالیت بسیج كارمندان و اساتید ،تقویت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم و افزایش سهمیه شركت در اردوی راهیان نور نیز توافقاتی صورت گرفت.
 
قابل توجه اساتید،کارمندان و دانشجویان گرامی

با عنایت به برگزاری کنگره جهانی(جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام) در استان قم،جهت اطلاعات بیشتر لینک زیر را کلیک نمایید.

 http://makhateraltakfir.com

قابل توجه اساتید،کارمندان و دانشجویان گرامی

یکشنبه بیست و پنجم آبان 1393 ساعت 3:54 ب ظ
سمینار نکات و بایدهای موفقیت در ورود به بازار کار

شنبه 93/9/1 از ساعت 13 الی 15 (سالن همایش های شهید آخوندی)

با حضور مهندس سید علی شمس آبادی با بیش از 20 سال تجربه مفید در اجرای پروژه های مدیریت کیفیت،تدریس و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت

سمینار نکات و بایدهای موفقیت در ورود به بازار کار

یکشنبه بیست و پنجم آبان 1393 ساعت 11:50 ق ظ
 اسامی پذیرفته شدگان در عمره دانشجویی93

ردیف

نام

نام خانوادگی

نام پدر

نوع سهمیه اصلی/ذخیره

1

سعید

بیرامی اهور

امیر

اصلی

2

سید محمد

توسلی طبایی زواره

سید جواد

اصلی

3

مرتضی

جعفری

تقی

اصلی

4

محمد سجاد

خان محمدی

نصرالله

اصلی

5

اشکان

شجاعی

ابراهیم

ذخیره

6

کیوان

شهبازی

خلیل

ذخیره

7

حسین

فرزانگان

محمد

اصلی

8

محمد

فهیمی

علی

اصلی

9

محمد مهدی

قاسم زاده بارورز

اصغر

ذخیره

10

محمدرضا

قمی

مجید

اصلی

11

فرهاد

منادی نیا

حسین

ذخیره

12

سعید

نجفی زمان

رضا

ذخیره

13

پوریا

کاظمی

امیرمهدی

اصلی

14

مجید

یوسفعلی

رضا

اصلی

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مراجعه فرمائید.

                                   

 

اسامی پذیرفته شدگان در عمره دانشجویی93

شنبه بیست و چهارم آبان 1393 ساعت 1:26 ب ظ
هفتمین تا دهمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه : هفتمین تا دهمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه از 93/8/17 الی 93/8/20 از ساعت 12/30 الی 13/30 در سالن همایش های شهید آخوندی با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه ،جمعی از اساتید،کارمندان و دانشجویان برگزار شد.
سمینار فضای ریمنی و معادلات انیشتین توسط دکتر لطیفی ، تشخیص پذیری گراف های کیلی نیم گروه ها توسط دکتر خسروی،نوسان های شکل یک سیال کروی توسط دکتر لولایی و هدایت اپتیکی در پلاسما توسط دکتر قلندری ارائه شد.
در دهمین سمینار برگزار شده دکتر آخوندی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این سمینارافزود: با توجه به حضور دانشجویان خلاق و پویا و همچنین اساتید مجرب در دانشگاه باید فعالیت های پژوهشی بیشتری داشته باشیم، از جمله تشکیل کارگروه های مختلف جهت طراحی و ساخت دستگاه ها ی پژوهشی ضروری است. وی اذعان داشت : با توجه به اینکه دانشکده علوم پایه تا کنون فعالیت بسیار خوبی داشته است ،امید است در این امر نیز پیشتاز باشد.

هفتمین تا دهمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1393 ساعت 2:55 ب ظ
تفاهم نامه همکاری انجمن کنترل کیفیت اداره کل استاندارد قم و دانشگاه صنعتی قم امضاء شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه : دکتر عباس ملاتقی نماینده و رابط دانشگاه صنعتی قم با اداره کل استاندارد، از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی قم و این اداره کل خبر داد.
ˈدکتر ملاتقی سرپرست دانشکده علوم پایه در مورد انعقاد تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل استاندارد در روز چهارشنبه 93/8/21 افزود: این تفاهم نامه به برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی دوره های استاندارد، برای دانشجویان دانشگاه های استان قم به ویژه دانشجویان مستعد و مشتاق دانشگاه صنعتی قم می پردازد. به همین منظور سمیناری با عنوان ˈنکات و بایدهای موفقیت در ورود به بازار کارˈجهت آشنایی با دوره های 200 ساعته همراه با اخذ گواهی مورد تایید اداره کل استاندارد و نیز در سطح بین المللی برگزار خواهد شد. وی افزود : این همایش در روز سه شنبه مورخ 93/8/27 از ساعت 14 الی 16 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم توسط کارشناسان انجمن کنترل کیفیت برگزار می شود که امور اجرایی این دوره ها توسط دانشجویان فعال انجمن نخبگان دانشگاه عملی خواهد گردید. در این تفاهم نامه برای کلیه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تخفیف و نیز برای دانشجویان عضو انجمن نخبگان دانشگاه تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

دکتر ملاتقی ادامه داد: مشارکت اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در تدوین استانداردهای ملی، همکاری اداره کل استاندارد قم جهت صدور پروانه کارشناسی استاندارد برای اساتید دانشگاه، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و همکاری در برپایی نمایشگاه های علمی، تحقیقی و فناوری مشترک را از دیگر موارد مورد علاقه دو طرف دانست که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
 
قابل توجه اساتید،دانشجویان و همکاران گرامی

به اطلاع می رساند در جهت ارتباط هر چه نزدیک تر مدیران مجموعه با اساتید،کارمندان و دانشجویان همچنین استفاده از نقطه نظرات،انتقادات و پیشنهادات، سامانه ارتباط با مسئولین در قسمت خدمات سایت دانشگاه فعال گردیده است.

قابل توجه اساتید،دانشجویان و همکاران گرامی

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1393 ساعت 2:29 ب ظ
آیین نامه اجرایی سازماندهی و تشکیلات دانشگاه صنعتی قم تهیه و تنظیم شد
به منظور انسجام هر چه بیشتر امور اجرایی و سیاستگذاری نظام علمی ، تحقیقاتی و فناوری ، به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی که به عنوان متولیان امور آموزش عالی عهده دار وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد مورد نیاز کشور و ارتقای سطح علمی و فرهنگی می باشند،اختیاراتی را به موجب تبصره ذیل ماده 10 قانون اهداف،وظایف و تشکیلات وزارت علوم،تحقیقات و فناوری  و بند (ب) ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران محول شده است. از جمله این اختیارات تهیه و تنظیم آیین نامه و مقررات تشکیلاتی دانشگاه ها می باشد.
 با عنایت به اینکه آیین نامه اجرایی در هر سازمان مقدمه ای بر نظام مندی آن سازمان می باشد،  هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم نیز با دقت نظر و آینده نگری اقدام به تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی سازماندهی و تشکیلات این دانشگاه نموده است.
برگزاری یازدهمین و دوازدهمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه
 در سالن همایش های شهید آخوندی

1- پروژه های کوچک شیمیایی

 سخنران:  جناب آقای دکتر عباس ملاتقی 

سرپرست دانشکده علوم پایه

زمان: دوشنبه، 1393/8/26، ساعت 12/30 الی 13/30

آشنایی با راه اندازی و چگونگی ایجاد یک کارگاه یا شرکت کوچک تولید مواد و فراورده های شیمیایی مد نظر بوده و تعدادی پروژه معرفی می گردد.

2- مطالعه نظری خواص اپتیکی تعدادی از نانو ساختارهای نیم رسانا

 سخنران:  جناب آقای دکتر مهدی سلیمانی

عضو هیات علمی گروه فیزیک

زمان: سه شنبه، 1393/8/27، ساعت 12/30 الی 13/30

  امروزه انسان با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف کرده است،  نیاز روز افزون به انرژی پیدا کرده و این امر او را بر آن داشته تا با روش های گوناگون، انرژی مورد نیاز خود را کسب کند. یکی از این روش‌ها که طی۲۰ سال اخیر انسان از آن استفاده می‌کند، استفاده از ابزارهایی بر پایه نور خورشید است. در این بحث، بررسی جامع بر روی اثر تعداد چاه ها، تبهگنی های موجود، میدان مغناطیسی اعمالی و ... روی ویژگی های نوری خواهیم داشت. 

 

برگزاری یازدهمین و دوازدهمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1393 ساعت 1:32 ب ظ
پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز

آگهی پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره كارشناسی ارشد سال تحصیلی 94-93 در دانشگاه صنعتی قم برای  دریافت فرم ها اینجا را کلیک کنید


پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز

سه شنبه بیستم آبان 1393 ساعت 2:31 ب ظ
دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به جشنواره ملی حرکت راه یافتند
به نقل از روابط عمومی دانشگاه : هفتمین جشنواره ملی حرکت چهارشنبه 30 مهر در شیراز با معرفی انجمنهای علمی دانشجویی و افراد برتر در حوزه های 16گانه داوری به کارخود پایان داد.
در این جشنواره انجمنهای علمی دانشجویی ،300 موسسه آموزش عالی و دانشگاه کشور دستاوردهای خود رادر 78غرفه به نمایش گذاشتند.
با نظارت مدیریت فرهنگی ، از دانشگاه صنعتی قم انجمن علمی نخبگان به عنوان فعال ترین انجمن علمی دانشگاه به دبیری محمد سهیل باقریان به این جشنواره راه یافت.
حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از دانشجویان انجمن نخبگان افزود : امید است با حمایت کلیه مسئولین دانشگاه شاهد درخشش بیشتر انجمن های علمی در زمینه های دیگر باشیم و سیاست مدیریت فرهنگی و اجتماعی تقویت مبانی علمی و پژوهشی انجمن های تابعه می باشد.
همچنین محمد سهیل باقریان نیز در این باره گفت: این جشنواره تجربه بسیار خوبی برای دانشجویان این دانشگاه بود چرا که نکات بسیار خوبی در نشستی با حضور کلیه دبیران انجمن های علمی برتر مطرح شد.وی افزود : با توجه به پتانسیل های علمی دانشجویان انجمن نخبگان که در جشنواره ملی حرکت رؤیت شد و پیروی مذاکرات صورت گرفته با جناب آقای دکتر متقی مدیر انجمن های علمی وزارت علوم توجه ویژه ای به انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همچنین انجمن علمی نخبگان در نظر دارد با تهیه و ارسال نشریه های علمی دانشجویی و برگزاری دوره های علمی مشترک با سایر دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های مطرحی چون صنعتی شریف،امیر کبیر و... فعالیت های دانشجویان دانشگاه صنعتی قم را مطرح نماید.
محمد سهیل باقریان ضمن تشکر از کلیه اعضای انجمن نخبگان دانشگاه صنعتی قم در مورد فعالیت های انجام شده در این انجمن گفت: تا کنون این انجمن موفق به ثبت سه طرح در بنیاد ملی نخبگان توسط دبیر این انجمن شده است.برگزاری مسابقات گلایدر استان ،کلاس کدینگ تافل و دوره های کار آفرینی جهت جذب در بازار کار، همچنین اخذ تخفیف از مؤسسات مطرح در بحث کارگروه های ارشد دانشگاه از جمله برنامه های صورت گرفته در انجمن نخبگان دانشگاه می باشد.
در انتها وی به برنامه های آتی این انجمن اشاره کرد که به شرحذیل می باشد :
برگزاری دوره های کارگاهی مکانیک، برق، کامپیوتر و پلیمر
برگزاری کلاس های دوره ای آمادگی رباتیک در مسابقه ی ایران اپن در فروردین ماه
شرکت در کنگره ملی پیشگامان پیشرفت در دانشگاه شهید بهشتی تهران 12 الی 13 آذر ماه
برگزاری دوره های بورس در استان قم
برگزاری کلاس ایده پردازی در استان قم با حضور صنعتگران
ایجاد شبکه اجتماعی علمی با نظارت واحد فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
 
صفحه 1 از 3 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 32
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود