امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
سیستم تله آلارمینگ انکوباتور در دانشگاه صنعتی قم ساخته شد
 
 به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه:سیستم تله آلارمینگ انکوباتور به همت استاد هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قم ساخته شد.
 در راستای قرارداد پژوهشی دانشگاه صنعتی قم با جهاد دانشگاهی واحد قم دستگاه تله آلارمینگ انکوباتور به همت دکتر محجل از اساتید هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قم ساخته شد.
 این دستگاه برای استفاده در آزمایشگاه هایی که حاوی نمونه‌های زیستی ارزشمند یا نمونه‌های غیر قابل‌دسترسی مجدد هستند به‌شدت مورد نیاز است. این دستگاه برای آزمایشگاه‌های درمانی جنین‌شناسی، آزمایشگاه‌های سلول‌درمانی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کشت سلول و مهندسی بافت بسیار قابل‌استفاده است.
سیستم طراحی‌شده در این دستگاه به صورتی است که در زمان خروج دستگاه از محدوده نرمال تعریف‌شده برای کلیه پارامترهای دستگاه ازجمله co2 و دما، رطوبت خرابی دستگاه، قطع و یا نوسانات شدید برق می‌تواند با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی با فردی که شماره‌اش در دستگاه ذخیره شده‌است، اطلاع‌رسانی کرده و فرد را جهت انجام اقدامات لازم آگاه سازد.
 شایان‌ذکر است این سیستم به‌صورت یک دستگاه اکسترنال در کنار انکوباتور قرار گرفته و با خوانش پورت دیتای خروجی آن وضعیت تمام پارامترهای انکوباتور را به‌صورت نرم‌افزاری در دستگاه مورد بررسی قرار می دهد و در صورت خروج و یا بروز هر مشکل به کاربر یا کاربران اطلاع می‌دهد.
 در خصوص ضرورت تامین این محصول باید گفت انکوباتور های هوشمند موجود در بازار مجهز به نمایشگری هستند که ایجاد خطا را به فرد درون آزمایشگاه اطلاع می‌دهند اما این دستگاه قابلیت این را دارد که از راه دور نیز بتوان فعالیت‌های دستگاه را مورد بررسی قرار داد .
با توجه به عدم وجود نمونه‌های داخلی و خارجی و از طرفی اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع تغییر شرایط انکوباسیون که خود می‌تواند تأثیرات سویی بر کیفیت نمونه زیستی درنتیجه کارایی پروسه درمانی یا تحقیقاتی اعمال نماید، طراحی و بکارگیری این دستگاه از اتلاف انرژی و هزینه‌های مازاد در آزمایشگاه و بیماران جلوگیری به عمل می‌آورد.


کافه صدا به همت دانشگاه صنعتی قم در شهرک شکوهیه افتتاح شد
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: کافه صدا (صنعت، دانشگاه، اعتلا) به همت دانشگاه صنعتی قم در شهرک شکوهیه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، رئیس بسیج مهندسین استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ،رئیس هیئت‌مدیره شهرک شکوهیه و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های استان افتتاح شد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم و ضروری است.
وی افزود: با توجه به جایگاه فیزیکی استان قم که یکی از شاهراه‌های اصلی مواصلاتی کشور است و وجود هشت شهرک صنعتی و چهار ناحیه صنعتی، قم به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل‌شده است .
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به پتانسیل‌های استان قم گفت: استان قم به یک جهان شهر تبدیل‌شده است، به‌عنوان مثال در جذب دانشجویان بین‌الملل قم رتبه اول را کسب نموده‌است و بی‌شک این یک فرصت بسیار مغتنم برای این شهر است.
وی افزود: شهر قم دانشجویان بسیار خلاق و نخبه را جذب می‌کند و این هوش و استعداد احتیاج به یک جهت‌دهی مناسب دارد. در دانشگاه صنعتی قم با همکاری مسئولین، اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه توانسته‌است با توجه به آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه اول اشتغال را کسب نماید.
دکتر رضایی نور با اشاره به نیازهای صنعت استان گفت: دانشگاه صنعتی قم آمادگی خود را جهت انعقاد قراردادهای پژوهشی در راستای رفع مشکلات و معضلات صنعتی استان اعلام می‌کند.
وی افزود: تیم همیار صنعت که متشکل از چند دانشجو و یک استاد می‌باشد به کارخانه‌های استان رفته و مشکلات و معضلات صنعت را شناخته و برای آن‌ها راهکارهای مناسبی ارائه می کنند. یکی ازکارخانه هایی که تیم همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم با آنها همکاری می کند، کارخانه پاکشوما است. دکتر رضائی نور گفت: سامانه صدا (صنعت، دانشگاه، اعتلا )کمک می‌کند که متقاضیان و متخصصین درخواست‌های خود را از طریق این سامانه بارگذاری کرده و با هم ارتباط دوسویه خوبی برقرار کنند .
در ادامه مهندس عالمی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: حضور دانشگاه در کنار صنعت مزیت‌های بسیار زیادی دارد. رشد صنعت و اشتغال جوانان مهم‌ترین اثرات مثبت ارتباط صنعت و دانشگاه است.
وی افزود: در جامعه ما کمبود ارتباط صنعت و دانشگاه به‌شدت احساس می‌شود اما به لطف خدا با برنامه‌های جالب و کاربردی دانشگاه صنعتی قم این مشکل در استان قم کم‌رنگ می‌شود. امیدواریم حضور دانشگاه در صنعت، توسعه صادرات و رشد پژوهش‌های کاربردی را به ارمغان آورد.
درپایان سرهنگ نیکو کلام رئیس بسیج مهندسین استان قم با اشاره به پتانسیل‌های بسیج اساتید و دانشجویان گفت : با توجه به نیاز کشور به تولید ارتباط صنعت و دانشگاه بیش‌از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام‌معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص تولید و اشتغال، ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند رشد و شکوفایی صنعت و افزایش اشتغال را به ارمغان آورد. 













از موکب هیئت های دانشگاه صنعتی قم در حرم کریمه اهل بیت (س) تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: از موکب هیئت های دانشگاه صنعتی قم که به مناسبت وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن جوادالائمه برپا شده بود، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
با توجه به برگزاری موکب هیئت های دانشگاه صنعتی به مناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دلیل خدمت رسانی شایسته به زائرین و مجاورین حرم مطهر و همچنین فرهنگ سازی دینی و معنوی در بین جوانان، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اهدای لوح تقدیر از خادمین این موکب تقدیر و تشکر به عمل آورد.
شایان ذکر است موکب هیئت‌های دانشگاه صنعتی قم به همت اساتید، کارکنان ،دانشجویان و تشکل‌های بسیج، گروه جهادی آل‌طه و جامعه اسلامی برپاشده بود.
در این موکب به مدت دو روز با صبحانه ،ناهار و شام از زائرین و مجاورین حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پذیرایی شد.

موکب هیئت‌های دانشگاه صنعتی قم درحرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برپا شد.
موکب هیئت‌های دانشگاه صنعتی قم درحرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برپا شد.
 به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: به‌مناسبت وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها موکب هیئت‌های دانشگاه صنعتی قم به همت اساتید، کارکنان ،دانشجویان و تشکل‌های بسیج، گروه جهادی آل‌طه و جامعه اسلامی در صحن جواد الائمه حرم مطهر آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برپا شد .
در این موکب به مدت دو روز با صبحانه ،ناهار و شام از زائرین و مجاورین حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پذیرایی شد .
دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر قربانی مبین رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم از این موکب بازدید کردند.دکتر رضائی نورضمن حضور در این موکب و پذیرایی از زائرین و مجاورین حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه‌ بر اجر اخروی و فرهنگ‌سازی باعث ایجاد همدلی بین جامعه دانشگاهی می‌شود .به امید خداوند متعال بتوانیم هر سال با همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان موکب هیئت‌های دانشگاه صنعتی قم را در حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها برپا کنیم .
شایان‌ذکر است قریب به صد و بیست میلیون ریال هزینه این موکب از طرف خیرین دانشگاه تامین شده‌است .







اطلاعیه آموزش دانشگاه در خصوص شروع آموزش حضوری
ضمن آرزوی سلامتی برای همه دانشجویان عزیز،پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری دانشگاهها از ابتدای آذرماه، نحوه انجام مصوبه در جلسه شورای آموزشی و هیات رئیسه دانشگاه بررسی و موارد زیر به تصویب رسید که جهت اطلاع اعلام می گردد.

1- در مقطع کارشناسی ارشد، کلاسها یک روز در هفته بصورت حضوری برگزار می گردد. برنامه حضوری برای گرایش های مختلف بصورت جدول زیر است.

دانشکده

رشته و گرایش

روز حضور

 

 

 

 

برق و کامپیوتر

کامپیوتر- نرم افزار

سه شنبه

برق- سیستم های قدرت

سه شنبه

برق- الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی

سه شنبه

برق- مخابرات سیستم

دوشنبه

برق- الکترونیک مدار مجتمع

یکشنبه

برق- مخابرات میدان

یکشنبه

برق- کنترل

شنبه

 

مکانیک

مکانیک - تبدیل انرژی

سه شنبه

مکانیک- طراحی کاربردی

دوشنبه

مکانیک - ساخت و تولید

دوشنبه

 

فنی و مهندسی

 پلیمر- فرآورش

یکشنبه  ورودی 1400

 دوشنبه ورودی 1399

صنایع - بهینه سازی سیستم ها

سه شنبه و چهارشنبه

عمران - محیط زیست

شنبه

عمران- ژئوتکنیک

یکشنبه

گروه های مستقل

ریاضی کاربردی(آنالیز عددی)

  یکشنبه

شیمی آلی  دوشنبه و چهارشنبه

2- برای سایر روزهای هفته کلاسهای مقطع کارشناسی ارشد با توافق دانشجویان و استاد درس،امکان برگزاری حضوری کلاسها وجود دارد ولی الزامی نیست.
3- در مقطع کارشناسی،تمامی دروس کارگاه و آزمایشگاه بصورت حضوری فشرده طبق برنامه اعلامی دانشکده ها برگزار می گردد.
4- کلاسهای نظری مقطع کارشناسی با هماهنگی دانشجویان و استاد درس،امکان برگزاری حضوری را دارد ولی الزامی نمی باشد.
5- برگزاری تمامی امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  به صورت حضوری می باشد.
6- تامین خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی در حال بررسی است و نحوه ثبت نام متعاقبا اعلام می شود.
7- در صورتی که در وضعیت کنترل بیماری کرونا تغییراتی رخ دهد با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص توسعه و ادامه آموزش حضوری تصمیم گیری خواهد شد.

   

اطلاعیه آموزش دانشگاه در خصوص شروع آموزش حضوری

دوشنبه بیست و چهارم آبان 1400 ساعت 2:47 ب ظ
قابل توجه دانشجویان گرامی
باعنایت به حضوری شدن دانشگاه ها از اول آذر ماه و الزام ارائه کارت واکسن کووید جهت حضور در دانشگاه و خوابگاه، به همت واحد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی قم می توانید باورود به سامانه  ( LMS) و تکمیل فرم مربوطه و بارگذاری مدارک مورد نیاز ،حداکثر تا ۲۵آبان، مسئولین دانشگاه را جهت برنامه ریزی های دقیق و مناسب همراهی نمایید.

لازم به ذکر است دانشجویان عزیز با کد ملی، دانشجویان اتباع قدیم با کد اتباع و دانشجویان اتباع جدید با شماره پاسپورت خود می توانید وارد سامانه شوید.

شایان ذکر است اندازه عکس کارت واکسن و یا مشکل بیماری برای اپلود در فرم واکسن  نباید بیشتر از ۱ مگ باشد.
پسوند عکس ها می تواند png/jpg/jpeg باشد. اسکرین شات pdf مدارک مربوطه با استفاده از گوشی یا لپ تاپ نیز قابل بارگذاری می باشد.

آدرس سامانه https://lms.qut.ac.ir/


مراحل تکمیل فرم مربوطه و بارگذاری مدارک طبق عکس های ذیل می باشد:






قابل توجه دانشجویان گرامی

پنجشنبه بیستم آبان 1400 ساعت 1:50 ب ظ
مراسم روضه هفتگی حضرت سیدالشهدا(ع) با همکاری دانشگاه صنعتی قم
مراسم روضه هفتگی حضرت سیدالشهدا(ع) با همکاری دانشگاه صنعتی قم برگزار می شود

زمان:پنج شنبه، ۲۰ آبان ماه، بعد از نماز مغرب و عشا،(ساعت ۱۷:۱۵)

مکان: مترو شهدا،میدان شهدا،خیابان مجاهدین اسلام،خیابان عظیم زادگان، حسینیه دوکوهه
حضور فعال دانشگاه صنعتی قم در صنعت استان
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: در راستای انجام ماموریت خطیر دانشگاه صنعتی قم (تربیت دانشجویانی متعهد و متدین، اشتغالزایی و کمک به رشد و شکوفایی صنعت استان ) با انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی فرآیندهای طرح اینترنشیب، فرصت مطالعاتی و پروژه‌های پژوهشی بین دانشگاه صنعتی قم و گروه صنعتی پاکشوما این دانشگاه پا به صنعت استان گذاشت.
در این تفاهم‌نامه دانشجویان به‌صورت پاره‌وقت و با برنامه‌ریزی قبلی در این شرکت حضور یافته و از نزدیک با فرایندهای صنعتی در حال انجام آشنا می شوند و مهارت های فنی را آموزش می بینند. بکارگیری دانشجویان در بخش‌های مختلف شرکت ازجمله سالن تولید، بخش‌های اداری و غیره با هدف رفع خلأهای کوتاه‌مدت نیروی کار و همچنین بکارگیری دانشجویان در واحد تحقیق و توسعه شرکت از اهداف حضور دانشجویان در این شرکت می‌باشد.
از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه، همکاری یک استاد دانشگاه باتیم دانشجویی برای حل مشکلات صنعتی شرکت در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت سه‌ماهه تا یک‌ساله می‌باشد.
با موافقت شرکت پاکشوما و در قالب تفاهم نامه منعقد شده، دانشجویان شرکت کننده در این طرح با توجه به میزان حضور خود در این شرکت حق الزحمه دریافت خواهند نمود. همچنین اساتید و دانشجویان با انعقاد قراردادهای پژوهشی به رفع مشکلات صنعتی این شرکت کمک می‌کنند.

حضور فعال دانشگاه صنعتی قم در صنعت استان

چهارشنبه نوزدهم آبان 1400 ساعت 2:2 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج دیدن کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج که همزمان با سراسر کشور ازدوازدهم تا چهاردهم آبان ماه درحال برگزاری است دیدن کرد.
رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، فرصتی ارزشمند جهت جذب ایده‌ها، کشف استعدادها و ساماندهی گروه‌های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است.
این رویداد در بخش های پویانمایی، بازی ویژه تلفن همراه و نرم افزار های تلفن همراه برگزار می شود.
دکتر رضایی نور ضمن بازدید از این رویداد، برگزاری چنین رویدادهایی را در کشور بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: بی شک با ایجاد بستر مناسب برای جوانان، شاهد نتایج شگفت انگیز آن خواهیم بود.
وی گفت: در این راستا دانشگاه صنعتی قم با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه بستر تحقیق و پژوهش را برای اساتید ، دانشجویان و علاقمندان فراهم کرده است.
شایان ذکر است برگزیدگان استانی این رویداد به مرحله کشوری که در روزهای ۲ تا ۴ آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می شود، راه پیدا خواهند کرد.





رئیس دانشگاه صنعتی قم: امروز همه ما باید به هر نحوی که شده است حافظ انقلاب عزیزمان باشیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم:  یوم‌الله 13 آبان با حضور دانش آموزان ، رئیس دانشگاه صنعتی قم و اقشار مختلف مردم در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
آیت‌الله سید‌محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید حسن اکبری نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان، سردار محمدرضا موحد جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، طلاب و روحانیون، جمعی از دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.
راهپیمایان با دردست داشتن تصاویری از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از توطئه‌ها و سیاست‌های استکبار جهانی نشان دادند.
حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد: اگر لانه جاسوسی توسط دانشجویان فتح نمی‌شد، انقلاب اسلامی با خاطر جدی روبه‌رو می‌شد، آفرین بر عزم و غیرت انقلابی دانشجویان که چنین حماسه‌ای را خلق کردند‌.
وی خاطرنشان کرد: پیام 13 آبان هنوز در حال پژواک است و مبارزه تمام نشده بلکه شگرد و شیوه و تاکتیک‌های مبارزه تغییر کرده است، مبارزه با آمریکا و مصداق مرگ بر آمریکا، باطل‌کردن نقشه و توطئه‌های آمریکاست.
همچنین دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: برای این انقلاب شکوهمند خون ها ریخته شده است و امروز همه ما باید به هر نحوی که شده است حافظ انقلاب عزیزمان باشیم.ما دانشگاهیان باید با جهاد علمی سرافزاری و سربلندی ایران عزیزمان را رقم بزنیم.
وی افزود: اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم همه تلاش خود را می کنند تا با انجام وظایف خطیرشان گام کوچکی را برای پیشرفت ایران اسلامی بردارند. به عنوان مثال دکتر هادی زیانی از اساتید دانشگاه صنعتی قم در زمره ی دو درصد دانشمندان جهان قرار گرفته است که این افتخاربزرگی برای ملت شریف ایران به ویژه جامعه دانشگاهی کشور است.





 اطلاعیه ثبت نام نو دانشجویان اشتباه در انتخاب رشته در مقطع کارشناسی

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد: که دانشجو ملزم به انجام هر دو مرحله ثبت نام می باشد.

  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)

 

کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:

اطلاعیه‌ها،لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذانسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:

https://ble.ir/Qut99

ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.

https://ble.ir/qutnews

مرحله اول ثبت نام: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی

 

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی اشتباه در انتخاب واحد ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

کلیه رشته های کارشناسی

شنبه

12/08/1400 الی 13/08/1400

از ساعت 8 الی 24

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده ذیل را اسکن فرمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید (به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت باشد)
  • با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرس

https://emt.medu.ir

با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تاییدیه پرداخت دریافت نمایند. که می بایست این کدپیگیری را مرحله ششم در ثبت نام الکترونیکی درج فرمایند.

  • تصویر اصل کارنامه کامپیوتری دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از این قسمت ................. دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً تکمیل کرده و بارگذاری فرمایید (بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. )مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... ) از این قسمت ................. دریافت نمایید.
  • در خصوص سوالات مبهم مربوط به امور شاهد و ایثارگر با کارشناس مربوط حجت الاسلام توکلی تماس حاصل فرمائید: 09122520672
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن

بعد از اسکن تمامی موارد بالا پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew در صورت مشاهده خطا میتوانید از ادرس دوم استفاده کنید
آدرس دوم:https://erp.qut.ac.ir/Hermes  قسمت پذیرش

نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی (از صفحه اصلی سایت دانشگاه صنعتی قم) نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

 

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را (که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است) در قسمت مربوطه خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی در آخرین صفحه، گزینه ثبت و ارسال مدارک را کلیک فرمایید.

 

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد (ضمنا نواقصی شما در اخرین صفحه ثبت نام اینترنتی در قسمت توضیحات نوشته شده) که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و مجددا ارسال نماید. (قابل توجه است، به دلیل حجم بالای کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید).

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

 

مرحله دوم ثبت نام: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 20/08/1400 لغایت 20/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.

  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری ( پشت نویسی شده) (اجباری)
  • اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( البته در صورت داشتن فرم)
  • گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
  • اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد.

 

تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1400 از شنبه مورخ 17/07/1400 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربریشماره دانشجویی و رمز ورودکدملی (با صفر اول یا دون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شده درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.

 

  تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.

https://ble.ir/nzmqut1400

 

لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

با آرزوی توفیق روزافزون

 

به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم : به مناسبت هفته تربیت بدنی،رقابت های فوتسال جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۸ تیم از دانشگاه های استان در زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .
در این مسابقات، تیم دانشگاه پردیس فارابی که توانسته بود به نیمه نهایی صعود پیدا کند در مقابل تیم دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و با غلبه بر این تیم توانست به مقام نخست این دور از رقابت ها دست یابد .
همچنین در دیدار رده بندی نیز دو تیم دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه شهاب دانش به مصاف یکدیگر رفتند و تیم دانشگاه صنعتی قم توانست بر حریف خود غلبه کند و جایگاه سوم را به دست آورد.













به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

یکشنبه نهم آبان 1400 ساعت 10:26 ق ظ
اطلاعیه شماره 1 وامهای دانشجویی
دسترسی دانشجویان در سامانه صندوق رفاه جهت ثبت درخواست وام نیمسال جاری فعال شد. جزییات بیشتر پس از دریافت بخشنامه و دستورالعمل مربوطه از صندوق رفاه دانشجویان، اطلاع رسانی خواهد شد.
شماره تماس اداره رفاه دانشگاه : 02536641602 داخلی 170
آدرس الکترونیکی مسئول اداره رفاه: nsohaniyan@yahoo.com

اطلاعیه شماره 1 وامهای دانشجویی

چهارشنبه پنجم آبان 1400 ساعت 11:48 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) فعال‌تر در زمینه تحقیق و پژوهش
 
 به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: هیأت‌رئیسه دانشگاه صنعتی قم با رئیس اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) در استان قم در راستای گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی دیدار و گفتگو کردند .
در این دیدار دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن معرفی دانشگاه صنعتی قم به اشتغال بیش‌از نود درصد دانشجویان مقطع کارشناسی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح همیار صنعت که منوط به حضور دانشجویان در صنایع استان است به اشتغال دانشجویان و رفع مشکلات صنعتی کمک شایانی می‌نماید.
وی گفت: با افتتاح مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی قم زمینه تحقیق و پژوهش برای اساتید و دانشجویان مهیا شده‌است که رشد سی و هفت درصدی چاپ مقالات علمی و پژوهشی و رشد یازده پله‌ای دانشگاه صنعتی قم در بین سایر دانشگاه‌های کشور بیانگر تحقیق و پژوهش مداوم اساتید و دانشجویان این دانشگاه است  .
در ادامه دکتر امیدیان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره )در استان قم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار،  تعامل دانشگاه صنعتی قم و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را بسیار مفید و مؤثر دانست .
وی افزود: بنیاد دانش بنیان برکت در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان و پژوهش بسیار موفق عمل کرده‌است به‌ ویژه تولید واکسن‌های برکت یکی از پروژه‌های شاخص این بنیاد می‌باشد. تولید چهارده میلیون دوز واکسن برکت تا به امروز یکی از موفقیت‌های چشمگیر بنیاد برکت بوده‌است.
دکتر امیدیان همکاری با دانشگاه صنعتی قم را در پیشبرد اهداف بنیاد برکت بسیار مؤثر تلقی کرد و افزود: این بنیاد از طرح‌های فناورانه دانشگاه صنعتی قم حمایت می‌کند، پس با انعقاد چندین تفاهم‌نامه می‌توانیم به همکاری‌های بسیار خوبی دست یابیم .
اطلاعیه طرح پایش سلامت دانشجویان

باتوجه به آغاز سال تحصیلی و با عنایت به لزوم اجرای طرح پایش سلامت، کلیه دانشجویان محترم می بایست با مراجعه به آدرس   https://portal.saorg.ir/mentalhealth نسبت به تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان اقدام نمایید.

ضمنا طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل فرم های مذکور توسط کلیه دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی الزامی و شرکت در کلاس های ترم جاری و انتخاب واحد ترم بعد منوط به ارائه گواهی سلامت از مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه می باشد.

اطلاعیه طرح پایش سلامت دانشجویان

دوشنبه سوم آبان 1400 ساعت 1:59 ب ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 17
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود