امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

کافه صدا به همت دانشگاه صنعتی قم در شهرک شکوهیه افتتاح شد

یکشنبه سی ام آبان 1400 ساعت 12:39 ق ظ
کافه صدا به همت دانشگاه صنعتی قم در شهرک شکوهیه افتتاح شد
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: کافه صدا (صنعت، دانشگاه، اعتلا) به همت دانشگاه صنعتی قم در شهرک شکوهیه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، رئیس بسیج مهندسین استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ،رئیس هیئت‌مدیره شهرک شکوهیه و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های استان افتتاح شد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم و ضروری است.
وی افزود: با توجه به جایگاه فیزیکی استان قم که یکی از شاهراه‌های اصلی مواصلاتی کشور است و وجود هشت شهرک صنعتی و چهار ناحیه صنعتی، قم به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل‌شده است .
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به پتانسیل‌های استان قم گفت: استان قم به یک جهان شهر تبدیل‌شده است، به‌عنوان مثال در جذب دانشجویان بین‌الملل قم رتبه اول را کسب نموده‌است و بی‌شک این یک فرصت بسیار مغتنم برای این شهر است.
وی افزود: شهر قم دانشجویان بسیار خلاق و نخبه را جذب می‌کند و این هوش و استعداد احتیاج به یک جهت‌دهی مناسب دارد. در دانشگاه صنعتی قم با همکاری مسئولین، اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه توانسته‌است با توجه به آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه اول اشتغال را کسب نماید.
دکتر رضایی نور با اشاره به نیازهای صنعت استان گفت: دانشگاه صنعتی قم آمادگی خود را جهت انعقاد قراردادهای پژوهشی در راستای رفع مشکلات و معضلات صنعتی استان اعلام می‌کند.
وی افزود: تیم همیار صنعت که متشکل از چند دانشجو و یک استاد می‌باشد به کارخانه‌های استان رفته و مشکلات و معضلات صنعت را شناخته و برای آن‌ها راهکارهای مناسبی ارائه می کنند. یکی ازکارخانه هایی که تیم همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم با آنها همکاری می کند، کارخانه پاکشوما است. دکتر رضائی نور گفت: سامانه صدا (صنعت، دانشگاه، اعتلا )کمک می‌کند که متقاضیان و متخصصین درخواست‌های خود را از طریق این سامانه بارگذاری کرده و با هم ارتباط دوسویه خوبی برقرار کنند .
در ادامه مهندس عالمی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: حضور دانشگاه در کنار صنعت مزیت‌های بسیار زیادی دارد. رشد صنعت و اشتغال جوانان مهم‌ترین اثرات مثبت ارتباط صنعت و دانشگاه است.
وی افزود: در جامعه ما کمبود ارتباط صنعت و دانشگاه به‌شدت احساس می‌شود اما به لطف خدا با برنامه‌های جالب و کاربردی دانشگاه صنعتی قم این مشکل در استان قم کم‌رنگ می‌شود. امیدواریم حضور دانشگاه در صنعت، توسعه صادرات و رشد پژوهش‌های کاربردی را به ارمغان آورد.
درپایان سرهنگ نیکو کلام رئیس بسیج مهندسین استان قم با اشاره به پتانسیل‌های بسیج اساتید و دانشجویان گفت : با توجه به نیاز کشور به تولید ارتباط صنعت و دانشگاه بیش‌از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام‌معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص تولید و اشتغال، ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند رشد و شکوفایی صنعت و افزایش اشتغال را به ارمغان آورد. 













   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود