امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

سیستم تله آلارمینگ انکوباتور در دانشگاه صنعتی قم ساخته شد

یکشنبه سی ام آبان 1400 ساعت 12:51 ق ظ
سیستم تله آلارمینگ انکوباتور در دانشگاه صنعتی قم ساخته شد
 
 به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه:سیستم تله آلارمینگ انکوباتور به همت استاد هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قم ساخته شد.
 در راستای قرارداد پژوهشی دانشگاه صنعتی قم با جهاد دانشگاهی واحد قم دستگاه تله آلارمینگ انکوباتور به همت دکتر محجل از اساتید هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قم ساخته شد.
 این دستگاه برای استفاده در آزمایشگاه هایی که حاوی نمونه‌های زیستی ارزشمند یا نمونه‌های غیر قابل‌دسترسی مجدد هستند به‌شدت مورد نیاز است. این دستگاه برای آزمایشگاه‌های درمانی جنین‌شناسی، آزمایشگاه‌های سلول‌درمانی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کشت سلول و مهندسی بافت بسیار قابل‌استفاده است.
سیستم طراحی‌شده در این دستگاه به صورتی است که در زمان خروج دستگاه از محدوده نرمال تعریف‌شده برای کلیه پارامترهای دستگاه ازجمله co2 و دما، رطوبت خرابی دستگاه، قطع و یا نوسانات شدید برق می‌تواند با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی با فردی که شماره‌اش در دستگاه ذخیره شده‌است، اطلاع‌رسانی کرده و فرد را جهت انجام اقدامات لازم آگاه سازد.
 شایان‌ذکر است این سیستم به‌صورت یک دستگاه اکسترنال در کنار انکوباتور قرار گرفته و با خوانش پورت دیتای خروجی آن وضعیت تمام پارامترهای انکوباتور را به‌صورت نرم‌افزاری در دستگاه مورد بررسی قرار می دهد و در صورت خروج و یا بروز هر مشکل به کاربر یا کاربران اطلاع می‌دهد.
 در خصوص ضرورت تامین این محصول باید گفت انکوباتور های هوشمند موجود در بازار مجهز به نمایشگری هستند که ایجاد خطا را به فرد درون آزمایشگاه اطلاع می‌دهند اما این دستگاه قابلیت این را دارد که از راه دور نیز بتوان فعالیت‌های دستگاه را مورد بررسی قرار داد .
با توجه به عدم وجود نمونه‌های داخلی و خارجی و از طرفی اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع تغییر شرایط انکوباسیون که خود می‌تواند تأثیرات سویی بر کیفیت نمونه زیستی درنتیجه کارایی پروسه درمانی یا تحقیقاتی اعمال نماید، طراحی و بکارگیری این دستگاه از اتلاف انرژی و هزینه‌های مازاد در آزمایشگاه و بیماران جلوگیری به عمل می‌آورد.


   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود