امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
 اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دانشگاه صنعتی قم

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) (از حریم فاطمی تا حریم رضوی )به میزبانی دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر جعفر پور رئیس اداره فعالیت های قرانی وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری و مسئولین استانی با تقدیر از آثار برگزیده در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه به کار خود پایان داد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در اختتامیه همایش حریم فاطمی تا حریم رضوی با اشاره به اینکه ایرانیان به خادم امام رضا (ع) معروف هستند افزود: مردم ایران ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند، از همین رو همیشه در تلاش هستند خدمتگزار این امام رئوف باشند و امسال خانواده دانشگاه صنعتی قم با توفیق میزبانی در این جشنواره با عشق و ارادت هر چه تمام خدمتگزار امام رضا (ع) در زمینه ارتقای فرهنگ رضوی بوده است.
بهرام خوشنویسان با اشاره به اینکه بخش دلنوشته‌های همایش حریم فاطمی تا حریم رضوی بسیار تاثیر گذار بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه این جشنواره به این صورت در سراسر کشور برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، تمام تلاش ما این بوده است که این جشنواره همراه با تاثیرات معنوی و شناخت جنبه های مختلف فرهنگ رضوی همراه باشد.
دکتر جعفر پور ضمن تقدیر از تلاش مسئولین دانشگاه صنعتی قم در برگزاری این جشنواره افزود: با تفاهم نامه ای که فی ما بین بنیاد ملی امام رضا (ع) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده است به حمدالله برگزاری این جشنواره به این شیوه در بخش دانشجویی انسجام و نظم بهتری گرفته است و امیدواریم که با همکاری مسئولین دانشگاه ها شاهد اثرات معنوی این جشنواره در بین دانشگاهیان سراسر کشور باشیم .
عباس دلیر مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم و دبیر این جشنواره اظهار داشت: دانشگاه صنعتی قم کار خود را در این جشنواره در سه بخش مقاله، کلیپ و دل نوشته با موضوع حریم فاطمی تا حریم رضوی آغاز کرد . تشکیل دبیرخانه، صدور احکام، برگزاری جلسه های متعدد و اطلاع رسانی از طریق پورتال دانشگاه و رسانه های مختلف و همچنین توزیع پوستر در بین معاونت های فرهنگی دانشگاه های کشور بخشی از اقدامات انجام شده در این جشنواره به شمار می آید. وی همچنین ارایه گزارش های دوره ای به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را به عنوان دبیرخانه مرکزی و همچنین تدارک و برنامه ریزی جهت انجام مراسم تقدیر از برگزیدگان را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته بر شمرد و افزود: 116 اثر در ارتباط با موضوع جشنواره به دبیر خانه ارسال شده است.
در پایان نیز از برگزیدگان با اهدای جوایز و تندیس تقدیر به عمل آمد و همچنین برگزیدگان از دوم تا چهارم آذرماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 
قابل توجه دانشجویان جدیدالورود کارشناسی و کارشناسی ارشد
عزیزانی که در طرح پایش سلامت شرکت نکرده اند تا سه شنبه 94/9/3 فرصت دارند از ساعت 8:30 تا 11:30 به مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه مراجعه نمایند . شایان ذکر است برای تمامی امور دانشجویی و آموزشی در آینده، انجام طرح پایش سلامت الزامی است.

قابل توجه دانشجویان جدیدالورود کارشناسی و کارشناسی ارشد

چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1394 ساعت 3:49 ب ظ
کرسی آزاد اندیشی تنش زدایی یا استکبار ستیزی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کرسی آزاد اندیشی تنش زدایی یا استکبار ستیزی به همت جامعه اسلامی دانشجویان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  روز سه شنبه 94/8/26 از ساعت 13 الی 15.30 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این کرسی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور به پرسش های کتبی و شفاهی دانشجویان پاسخ دادند.
 حضور دکتر جعفر خادم زاده یگانه از اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در هیات مدیره انجمن رئولوژی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به اینکه رشته رئولوژی از رشته های نوین در ایران می باشد ، با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار در ایران به منظور فعالیت گسترده تر در این رشته با برگزاری انتخابات در اولین مجمع عمومی انجمن رئولوژی ایران ، هیات مدیره این انجمن تعیین گردید.

طی برگزاری انتخابات در سالن همایش های دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر جعفر خادم زاده یگانه از اساتید هیات علمی گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره انجمن رئولوژی ایران انتخاب شد.

دیگر اعضای انتخاب شده در هیات مدیره این انجمن دکتر گوهر پی و دکتر نازکدست از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دکتر کفاشیان از دانشگاه تهران، دکتر ابراهیمی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مهران پور از دانشگاه آزاد اسلامی ( واحد علوم تحقیقات)، دکتر رمضانی( دانشگاه صنعتی شریف) و دکتر قاسمی( پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران) می باشند.
انجمن رئولوژی ایران با فعالیت در زمینه هایی چون صنایع پلیمر، رنگ، شیمیایی و نساجی، صنایع غذایی و دارویی،نفت گاز و پتروشیمی، نانوفناوری، فیزیک کاربردی و زیست فناوری، صنایع خودرو، ساختمان و هوافضا می تواند گام موثری را در پیشبرد اهداف علم و فناوری ایران داشته باشد.
شایان ذکر است رئولوژی بخشی از علم مکانیک سیالات و مکانیک پیوسته است که وظیفه آن مطالعه موادی است که خاصیت دوگانه جامد و مایع دارند.

 

قابل توجه کارکنان محترم  و دانشجویان گرامی

قابل توجه کارکنان محترم و دانشجویان گرامی

قال علی علیه السلام: انّ‏الله اختارنا واختار لنا شیعه ینصروننا و یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا و یبذلون أموالهم و أنفسهم فینا اولئک منّا و الینا.

همانا خداوند ما را برگزید و گروهی را برای ما برگزید تا یاریمان کنند و به سبب شادی ما شاد باشند و به خاطر حزن ما اندوهگین باشند و اموال و جان هایشان را در راه ما بذل کنند. آنان از ما و به سوی ما هستند.

با آرزوی قبولی عزاداری های شما عزیزان  به اطلاع می رساند؛ مراسمی در روز دوشنبه مورخ 9/9/94 به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در نمازخانه دانشگاه برگزار می گردد و در پایان از عزاداران با نهار نذری پذیرایی خواهد شد .

عزیزانی که مایل هستند در این امر معنوی شرکت داشته باشند جهت اهدای نذورات به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراجعه فرمایند.

                                                           

قابل توجه کارکنان محترم و دانشجویان گرامی

دوشنبه بیست و پنجم آبان 1394 ساعت 10:11 ق ظ
قابل توجه دانشجویان محترم متقاضی عضویت در شورای صنفی
دانشجویان واجد شرایط می­توانند در صورت تمایل به عضویت در شورای صنفی دانشجویان، از تاریخ 94/8/23 لغایت 94/8/25 با مراجعه به اموردانشجویی نسبت به تکمیل فرم مربوط به داوطلبان شرکت در انتخابات شورا، اقدام نمایند. لازم به ذکر است پس از بررسی صلاحیت داوطلبین ، اسامی واجدین شرایط جهت انجام امور مربوط به تبلیغات و ...، پس از مهلت فوق اعلام خواهد شد.                                                                                                                                                                             

قابل توجه دانشجویان محترم متقاضی عضویت در شورای صنفی

پنجشنبه بیست و یکم آبان 1394 ساعت 5:34 ب ظ
دبیرکل حزب مردم سالاری در دانشگاه صنعتی قم:برای انتخابات پرشورتر به  کاندیدای متخصص و کاردان نیازمندیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : همایش (اصلاحات و انتخابات پیش رو) با حضور دکتر کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری به همت انجمن اسلامی دانشجویان ، روز سه شنبه 94/8/19 در سالن همایش های شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دکتر کواکبیان گفت : مفهوم اصلاحات در آموزه‌های دینی ما جایگاه خاصی دارد؛ این آموزه‌ها در آیات الهی بیان شده است. در قرآن نیز آمده که شعیب پیامبر بیان کرده‌اند که من چیزی جز اصلاح از مردم نمی‌خواهم.
وی افزود: اصلاحات، هدف پیامبران الهی است. پیامبران ما تا حد توان به دنبال اصلاح مردم هستند. این مساله جنبه الهی نیز دارد که باید توفیق از جانب الهی فراهم شود تا بتوانیم این اصلاحات را پیش ببریم.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر، در عبارتی موجز و کوتاه چهار وظیفه برای دولت‌ها بیان می‌کنند. حضرت بیان می‌کنند که مردم دو دسته هستند؛ یا برادر ایمانی تو هستند و یا برادر انسانی تو، به همین خاطر باید شان انسان‌ها را در هر عرصه‌ای حفظ کنیم.
دکتر کواکبیان ادامه داد: امام علی (ع) به دنبال اصلاح جامعه و حکومت بودند. یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، اصلاح جوامع است. دولت باید زمینه تکامل اخلاق، رشد فضایل انسانی و ارتقای معنویت را ایجاد کند.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی بیشتر به دنبال تامین مادیات برای مردم هستند ولی ما مدعی دنیا و آخرت مردم هستیم و به همین خاطر نباید در هیچ کدام ازاین دو حوزه کم‌کاری کنیم.
دکتر کواکبیان افزود: هدف امام حسین (ع) از حرکت و قیام عاشورا نیز همین اصلاح در جامعه و حکومت بود. دشمنان با فضاسازی که ایجاد کردند، نوه رسول‌الله را خارجی قلمداد کردند.
دکتر کواکبیان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: برای اینکه انتخاباتی پرشور و مجلس قوی داشته باشیم باید افراد متخصص، کاردان، معتدل و قوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: مجلس در راس امور است ولی به شکلی که خودش هم این را نشان دهد و برای این امر برنامه‌ریزی کند. کمیسیون‌هایی که در این زمینه شکل می‌گیرد باید کمسیون‌هایی تخصصی با افراد مجرب و با دانش باشد.
کواکبیان گفت: نمایندگان باید به قدری سواد داشته باشند که وزرا را به شکل علمی به چالش بکشند یا طرحی تصویب کنند که بتوانند سال‌ها روی آن حساب کنند. وی افزود: نماینده باید پیگیر مطالبات اکثر مردم باشد، نه نماینده یک جریان اقلیت خاص. در این زمینه هیچ تعارفی نیز نباید داشته باشد.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: امروز کشور در شرایط بسیار حساسی است و در این شرایط نیز باید الگوبودن خود را حفظ کند. 10 سال از سند 20 ساله گذشته است و بر اساس این طرح از پیش تعیین‌شده باید تا 10 سال آینده رتبه اول منطقه باشیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: ما مجلس کارآمد و متخصصی می‌خواهیم که بتواند برای جامعه در تمام عرصه‌ها الگو سازی کند. امام راحل فرمودند که باید طرفدار رنج‌دیدگان بود زیرا اگر کسی رنج‌دیده باشد خود نیز می‌تواند مشکلات مردم را هضم کند.
کواکبیان گفت: با افزایش حضور مردم در انتخابات می‌توانیم در عرصه وحدت ملی و حفظ منافع ملی نیز کارایی خود را بیشتر کنیم. با افزایش مشارکت مردم بهتر می‌توانیم با امثال 1+5 طرف شویم. اختلافات قطعا موضع کشور را در مقابل این جریان‌ها ضعیف خواهد کرد.
این همایش با پرسش دانشجویان به پایان رسید.
 
همایش حجاب در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش حجاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ، کارکنان و دانشجویان روز دوشنبه 94/8/18 به همت انجمن اسلامی در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی به تبیین پایه های فقهی و فرهنگی حجاب پرداخت.وی فرهنگ سازی در مورد حجاب را موثر ترین عامل پذیرش یا عدم پذیرش آن در جامعه دانست و افزود: خانواده ها از ابتدای آشنایی فرزندانشان با حجاب می بایست نرم، شیوا و با منطق این مقوله را برای آنها بیان کنند. اگر دختران و حتی پسران این گونه فلسفه حجاب را درک کنند ، در هیچ شرایطی دچار تزلزل در بحث عفاف و حجاب نخواهند شد.
این همایش با سوالات دانشجویان در مورد چگونگی فرهنگ سازی حجاب در جامعه، امر به معروف و نهی ازمنکر و... به پایان رسید.

همایش حجاب در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه نوزدهم آبان 1394 ساعت 2:14 ب ظ
سمینار ثروتمندی از مسیر دانشجویی
سمینار ثروتمندی از مسیر دانشجویی با حضور دکتر احسان منصوری عضو هیات علمی دانشگاه اراک
روز دوشنبه 94/8/28 از ساعت 16 الی 19 واقع در بلوار امام موسی صدر،فرهنگسرای جوان،تالار بعثت.ثبت نام ار طریق: ارسال مشخصات (نام خانوادگی، مقطع تحصیلی و نام دانشگاه) به شماره 3000191917 و تماس با شماره های 09100230350و 36644317

سمینار ثروتمندی از مسیر دانشجویی

سه شنبه نوزدهم آبان 1394 ساعت 9:38 ق ظ
نشست رئیس دانشگاه صنعتی قم با دبیران انجمن های علمی دانشجویی این دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با نزدیک شدن به هفته پژوهش، نشست دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و جمعی از اساتید با دبیران انجمن های علمی دانشجویی روز دوشنبه 94/8/18 برگزار شد.
در این نشست مباحثی چون تقویت هر چه بیشتر انجمن های علمی و حضور فعالانه آنها در عرصه های پژوهشی به ویژه فعالیت هایی همسو با ماموریت گرا شدن دانشگاه در زمینه صنعت زیست سازگار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
 
گلایدرهای کاغذی در آسمان دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقه گلایدر کاغذی به همت انجمن علمی نخبگان با حضور 60 نفر از دانشجویان روز دوشنبه 94/8/18 در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مسابقه با آموزش توسط تیم پژوهشی انجمن نخبگان، مینی گلایدرها را با محاسبه ابعاد به صورت تخصصی ساختند و سپس با پرتاب آنها در محوطه دانشگاه به رقابت با یکدیگر پرداختند.
شایان ذکر است این مسابقه پیش زمینه آموزش گلایدر در ابعاد بزرگتر است .

گلایدرهای کاغذی در آسمان دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه هجدهم آبان 1394 ساعت 3:21 ب ظ
برنامه ریزی های اولیه جهت هر چه پربار تر شدن  هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم در حال انجام است.

هفته ملی پژوهش و فناوری، زمان مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور را فراهم می نماید. تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روند و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء جایگاه پژوهش و فناوری، بستر مناسبی را جهت تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است را در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1379، چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه

-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری، عزت و ثروت ناشی از آن

-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار

-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری

-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته

-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر

-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی

-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری

در همین راستا دکتر حیدری مدیر امور پژوهشی و فناوری در تشریح برنامه هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: هفته ی پژوهش فرصت مناسبی است که تحت لوای آن بتوانیم دستاوردهای علمی پژوهشی را در بخش های گوناگون به جامعه ی دانشگاهی و پژوهشی معرفی کنیم.
وی  انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر در گروه های مختلف ،  برگزاری نمایشگاه دستاوردها، ارائه موفقیت ها و افتخارات دانشگاه صنعتی قم در نمایشگاه فن بازار استان قم،  دعوت از مقامات لشکری و کشوری جهت شرکت در مراسم هفته پژوهش در دانشگاه ، دعوت از رسانه های ملی و استانی جهت اطلاع رسانی و پوشش گسترده خبری از توانمندی های دانشگاه صنعتی قم در سطح استان و کل کشور،  برگزاری همایش ها وسخنرانی های تخصصی دردانشگاه، رونمایی ازکارنامه پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در سال 1393-1394 را از برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه دانست.
در پایان دکتر حیدری از کلیه علاقمندان ، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل آورد تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد حضور به هم رسانند.

 

 

 

نفرات برتر 13دهمین جشنواره امام رضا (ع)

نفرات برتر 13دهمین جشنواره امام رضا (ع)

نفرات برتر مقالات

محل دانشگاه

رتبه

برگزیده رشته

خانوادگی

نام

ردیف

دانشگاه اصفهان

دوم

مقالات

فخرالدینی

مریم

1

علامه طباطبایی تهران

سوم

مقالات

خارستانی

اسماعیل

2

گیلان

شایسته تقدیر

مقالات

غلامی زارع زاده

فهیمه

3

علوم قرآن اصفهان

شایسته تقدیر

مقالات

محققیان

زهرا

4

نفرات برتر دلنوشته

محل دانشگاه

رتبه

برگزیده رشته

خانوادگی

نام

ردیف

جامعه المصطفی

دوم

دلنوشته

نائبی

حیدر

1

پیام نور قیدار

سوم

دلنوشته

رستمی

کاظم

2

فن آوری قوچان

شایسته تقدیر

دلنوشته

نیکزاد

مرضیه

3

صنعتی قم

شایسته تقدیر

دلنوشته

موسوی

سید مرتضی

4

نفر برترکلیپ

محل دانشگاه

رتبه

برگزیده رشته

خانوادگی

نام

ردیف

نبی اکرم (ص) تبریز

شایسته تقدیر

کلیپ

نیک مرام

محمود

1

نفرات برتر 13دهمین جشنواره امام رضا (ع)

شنبه شانزدهم آبان 1394 ساعت 3:51 ب ظ
مشت های گره کرده دانشگاهیان دانشگاه صنعتی قم در روز 13 آبان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم گرامیداشت روز 13 آبان بعد از نماز ظهر و عصر با حضور کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در دانشگاه بیان داشت: امروز هویت آمریکا برای همه دنیا آشکار شده است. خوشبختانه نه تنها آمریکا و نه هیچ کشور دیگری جرات تجاوز به ایران را نخواهد داشت و همه اینها را مدیون علمدار انقلاب مقام معظم رهبری و مردم بصیر و فهیم ایران هستیم. مردانی مثل شهدای غواص در این مملکت بوده اند که وقتی جنازه آنها را با دستهای بسته آوردند، رهبر کبیر انقلاب فرمودند: به دست های بسته آنها نگاه نکنید ، در این دستکش ها دستهایی پولادین نهفته است.
وی در مورد رابطه ایران با آمریکا خاطر نشان ساخت: طبق بیانات امام (ره) اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم  انقلاب از مسیر اصلی اش خارج می شود، پس یکا یک ما باید محافظ خوبی برای انقلابی باشیم که با گذر از فراز و نشیب های زیادی اکنون این چنین مقتدرانه در دنیا می درخشد .
این مراسم با آتش زدن پرچم آمریکا و قرائت بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه پایان یافت.
بخشی از بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به شرح ذیل است:
ما دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران اسلامی، آمریکا را نه به عنوان یک جغرافیا بلکه به عنوان  سردمدار ظلم در  جهان  قرار  داده ایم  و به فضل الهی تا ظلم کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم؛ ما به ناله های ذلیلانه و سازشکارانه ی لیبرال ها نگاهی نمی کنیم و از خدا می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه ی مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر امریکا را به صدا درآوریم. چرا که این شعار دارای پشتوانه‌ی قوی و عقلانی است و معلوم است که مراد از این شعار، مرگ بر ملت آمریکا نیست. این شعار یعنی مرگ بر سیاست‌های آمریکا، مرگ بر استکبار؛ مرگ بر آمریکا مرگ بر کشتار مظلومانه ی کودکان، زنان و مردان بی دفاع، مرگ بر استثمار و استعمار ملل، مرگ بر تضییع حقوق انسانی و کرامت انسان ها و مرگ بر خود بزرگ بینی و خوی درندگی است...
 
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت 13 آبان
دستگیری شبانه امام خمینی( ره) به دلیل سخنرانی علیه قانون كاپیتولاسیون در 13 آبان سال 1343 و تبعید شدن ایشان، زمینه‌ بیداری و بالندگی فکر و اندیشه ملت ایران را مهیا کرد، آنچنان که در سیزده آبان 1357، حماسه دانش آموزان علیه رژیم ستم شاهی در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از یوم الله 13 آبان به عنوان روز شروع سقوط هیبت استکباری آمریکا یاد کردند، امروز می توان ادامه این سقوط را در قیام و فریاد های مرگ بر آمریکای مردم فلسطین، یمن و لبنان دید و این بینش اسلامی ، جرات و جسارت، همگی به برکت ایستادگی و استقامت ملت ایران در جهان هویدا شده است.
ستیز ملت شریف ایران با استکبار جهانی در لحظه لحظه تاریخ به ویژه در هشت سال دفاع مقدس، 13 آبان 1357 و 1358، 16 آذر 1332 و ...، نشان داد که ملت ایران هیچ گاه از اصول و آرمان هایش عدول نمی کند. هم اینک ملت شریف ایران با حفظ استقلال و آزادی دوران تحریم ها و تهدیدها را پشت سر گذاشت و در پسا برجام نیز با پیروی از منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) اجازه نفوذ بیگانگان را به کیان خود نخواهد داد.
با توکل و امید به آینده در راستای تداوم انقلاب اسلامی این میراث گرانبهای امام(ره) و شهدا ، جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم بر خود واجب می داند تا با حضور مهندسان و متخصصان مومن و متعهد در میهن اسلامی ، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را رقم زند.
 
 
 

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت 13 آبان

سه شنبه دوازدهم آبان 1394 ساعت 2:44 ب ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 25
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود