امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
به مناسبت دهه ولایت در دانشگاه صنعتی قم انجام خواهد شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طبق روال سال گذشته به همت اساتید، کارمندان و دانشجویان ذبح سه راس گوسفند قربانی همزمان با عید سعید قربان روز پنج شنبه 94/7/2 در دانشگاه صنعتی قم انجام خواهد شد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه ، قسمتی از قربانی صرف کمک به ایتام و نیازمندان می شود و با بخش دیگر آن در ظهر روز دوشنبه 94/7/6 با طبخ آبگوشت نذری از اساتید، کارکنان و دانشجویان پذیرایی خواهد شد.

به مناسبت دهه ولایت در دانشگاه صنعتی قم انجام خواهد شد

سه شنبه سی و یکم شهریور 1394 ساعت 2:0 ب ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت هفته دفاع مقدس
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) : جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه‌ی انقلاب شد.
 
 در آخرین روز شهریور ماه سال 1359 وقتی رژیم اشغالگر عراق با پشتیبانی استکبار تصمیم به جداسازی خوزستان گرفت، در این اندیشه بود که با این حرکت فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی حتمی است . ولی مردم غیور ایران با تبعیت و پیروی از رهبر کبیر ،ایستادگی ، مقاومت و تقدیم شهدایی که بر مولایشان امام حسین (ع) اقتدا کردند، انقلاب استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همیشه در تاریخ جاودان نمودند.  
 
ایستادگی  ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی  در مقابل زیاده خواهی ها و تفرقه افکنی های استکبار جهانی به پشتوانه میراث گرانبهائی چون خون هزاران شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس است .  به حمد الله مردم ایران در صحنه های مختلف  با دلی سرشار از عشق و ایمان در مصاف با دشمنان قسم خورده، سربلندی میهن عزیزمان را رقم زده اند.
 جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم امیدوار است  با  اتکال به خداوند منان ،عنایات حضرت حجت و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هم دلی و  همت اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز بتواند در سنگر دانشگاه، از خون شهیدان راه حق و حقیقت دفاع کند و در مسیر رشد، پیشرفت و تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثر و اساسی بردارد.

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

دوشنبه سی ام شهریور 1394 ساعت 3:58 ب ظ
با حضور دکتر سلیمی مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسه ای با حضور دکتر سلیمی مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین استانی  در روز دوشنبه 30/6/94، مهندس رضایی پویا به سمت مدیر حراست دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.
در پایان دکتر سلیمی از واحدهای مختلف دانشگاه بازدید به عمل آورد و در جریان مشکلات دانشگاه به ویژه کمبود فضای فیزیکی  این مجموعه قرار گرفت.
 
انتصاب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسه ای با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ،حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه ، مهندس توانا مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم و اعضای انجمن ها و تشکل های دانشجویی در روز یکشنبه 94/6/22 ، امیر حسین محمدی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب گردید.

همچنین از فعالیت های سید محمد رضا حسینی مسئول سابق بسیج دانشجویی تقدیر و تشکر به عمل آمد.


انتصاب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و نهم شهریور 1394 ساعت 2:29 ب ظ
ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم با اعلام نتایج کنکور سراسری و پذیرش 337 نفر در مقطع کارشناسی و 110 نفر در مقطع کارشناسی ارشد به استقبال سال تحصیلی جدید می رود.
با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد استقبال، ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی ارشد طی دو روز و دانشجویان مقطع کارشناسی در سه روز انجام می شود.
در این روزها دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی همراه با خانواده اولین روز حضور در دانشگاه را تجربه می کنند. علاوه بر مسئولین، اساتید و کارکنان ، تشکل ها و انجمن های علمی با اهدای بسته های فرهنگی و تبلیغاتی از ایشان استقبال می نمایند . والدین نیز با حضور در سالن همایش های شهید آخوندی با مسئولین ، برنامه های دانشگاه و مدیران گروه آشنا می شوند.







 

ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیست و چهارم شهریور 1394 ساعت 2:59 ب ظ
اطلاعیه- اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان برتر استان قم
در راستای اجرای مفاد آیین نامه اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه­ها، بنیاد ملی نخبگان قصد دارد در یک فضای رقابتی از بین دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه­ها تعدادی را به عنوان نامزد دریافت جوایز تحصیلی انتخاب نماید. لذا از کلیه این دانشجویان خواهشمند است اطلاعات خود را در سامانه ثریا سایت بنیاد ملی نخبگان جهت شرکت در این رقابت بارگذاری نمایند (آخرین مهلت بارگذاری 94/7/20 است). آدرس سامانه ثریا: http://soraya.bmn.ir
 آیین نامه

اطلاعیه- اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان برتر استان قم

دوشنبه بیست و سوم شهریور 1394 ساعت 3:38 ب ظ
دانشگاه و حال و هوای دانشجویان جدیدالورود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم با ثبت نام از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد در روزهای 17 و 18 شهریور ماه به استقبال ماه مهر و سال تحصیلی جدید رفت.
معاونت های دانشجویی، آموزشی و پژوهشی ، اداری و مالی و مدیریت فرهنگی در قالب ستاد استقبال پذیرای دانشجویان جدیدالورود می باشند.
گفتنی است ثبت نام پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی نیز در هفته آینده طی سه روز انجام خواهد شد که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانشگاه و حال و هوای دانشجویان جدیدالورود

چهارشنبه هجدهم شهریور 1394 ساعت 3:58 ب ظ
دیدار دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با مهندس رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و هیات رئیسه دانشگاه با مهندس رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان روز دوشنبه 94/6/16 دیدار و گفتگو کرد.
 طی مذاکرات صورت گرفته در این دیدار مهندس رضوی ضمن قول مساعدت هر چه بیشتر، از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت واگذاری سریعتر سند زمین دانشگاه و کمک به ساخت و سازهای ضروری دانشگاه خبر داد.
طرح بخشودگی پنجاه درصدی جرائم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت هفته دولت
به اطلاع دانش آموختگان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می رساند به مناسبت هفته دولت طرح بخشودگی 50 درصدی جرائم دیرکرد پرداخت بدهکاران صندوق رفاه به مدت 20 روز انجام می پذیرد.
دانش آموختگانی که به این صندوق بدهکار می باشند و به علت عدم پرداخت به موقع اقساط دارای جریمه دیرکرد بوده و کلیه بدهی ایشان به دین حال تبدیل گردیده  است، می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس WWW.SWF.IR و بازپرداخت یکجای بدهی خود از این بخشودگی استفاده نمایند.
دیدار دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با  دكتر سقائیان نژاد شهردار قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و معاونین این دانشگاه با دكتر سقائیان نژاد شهردار قم صبح روز پنج شنبه 94/6/12 در شهرداری قم دیدار و گفتگو كرد.
دكتر خوشنویسان ضمن اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی قم در استان افزود: این دانشگاه در حال حاضر با 11 رشته در مقطع كارشناسی ،11 رشته در مقطع كارشناسی ارشد و حضور 52 استاد هیات علمی قریب به 2000 دانشجوی بومی و غیر بومی را جذب كرده است . وی با بیان فعالیت های دانشگاه صنعتی به ویژه درصد چشمگیر قبولی دانشجویان كارشناسی در مقطع كارشناسی ارشد، كمبود بودجه و فضای فیزیكی دانشگاه را مشكل اساسی این دانشگاه دانست.
دكتر خوشنویسان تصریح كرد: با پیگیری های انجام شده زمینی به مساحت 24 هكتار واقع در كیلومتر 9 آزاد راه قم – تهران جهت ساخت سایت اصلی به این دانشگاه اختصاص داده شده است كه با اخذ بودجه مراحل اولیه ساخت آغاز خواهد شد.
شهردار قم نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ابراز داشت: آینده علمی كشور به دانشگاه‌ها وابسته است و اگر حاشیه ها مسائل علمی را تحت تاثیر قرار دهند مشكلات جبران ناپذیری برای توسعه كشور ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه گسترش فضای سبز در دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: كمبود فضای سبز یكی از مشكلات جدی در شهر قم است كه مدیریت  خدمات شهری برای گسترش فضای سبز در سطح شهر آمادگی همكاری با تمامی نهادها از جمله دانشگاه‌های موجود در شهر قم را دارد. امید است با تعامل بیشتر شاهد بهبود فضای سبز دانشگاه صنعتی قم باشیم.
تعامل دانشگاه صنعتی قم و خانه صنعت و معدن استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست صمیمانه گروه پژوهشی دانشگاه صنعتی قم با خانه صنعت و معدن استان قم به همت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در تاریخ سه شنبه 94/6/10 با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، آقای فراهانی رئیس خانه صنعت و معدن استان قم، آقای اللهیاری نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید.
در این جلسه گزارشی از فعالیت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در حوزه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان ارائه شد و همچنین مذاكراتی جهت ایجاد تعامل دانشگاه با خانه صنعت و معدن در حوزه خوشه های صنعتی استان مطرح گردید.
آقای اللهیاری ضمن اشاره به مشکلات صنعت استان در حوزه سرمایه گذاری، رشد صنعت استان را در گروی وفاق عمومی و همت والای مسئولین در سازمان های مرتبط دانست. دکتر خوشنویسان نیز افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع استان می توان کمبود ها را به فرصت تبدیل نمود.وی با تاکید بر توسعه پایدار موافق با محیط زیست، استفاده از انرژی خورشیدی و طرح های صرفه جویی و بازیافت پسماندهای آب را به عنوان راهکاری موثر در رفع كمبودهای موجود معرفی کرد.

 

تعامل دانشگاه صنعتی قم و خانه صنعت و معدن استان

پنجشنبه دوازدهم شهریور 1394 ساعت 3:34 ب ظ
مصاحبه با دکتر خوشنویسان به مناسبت هفته دولت

  لطفا توضیح مختصری در مورد سوابق کاری خود بیان فرمایید.

ضمن عرض سلام. دکتر بهرام خوشنویسان هستم. در سال 1358 وارد دانشگاه شدم . در سال 1359 در قالب یک تیم دانشجویی به سپاه پاسداران ایرانشهر اعزام و مسئول کمیته فرهنگی سپاه در شهرستان سرباز شدم . در سال 1360 به عنوان دبیر هیئت واگذاری زمین جنوب کرمان به مرکزیت جیرفت انتخاب گردیدم و در سال 1361 همکاری خود را با کمیته فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه کاشان آغاز نمودم . پس از بازگشایی دانشگاهها در جریان انقلاب فرهنگی از سال 1364 به عنوان دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزیده شدم . در سال 1366 دوره کارشناسی ارشد را آغاز نمودم و از سال 1370 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان و همزمان به عنوان عضو کمیته راهبردی مشغول به کار گردیدم . در سال 1374 به عنوان دبیر کمیته رفاهی دانشگاه انتخاب گردیدم . از سال 1378 الی 1383 جهت ادامه تحصیل به منچستر انگلستان اعزام شدم . از سال 1386 الی 1388 همکاری خود را با موسس دانشگاه صنعتی قم به عنوان معاون آغاز نمودم . از سال 1388 الی 1393 مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان بوده و ضمنا عضو کمیته راهبردی رصدخانه ملی نیز بوده ام . از سال 1393 نیز به مدت 9 ماه به عنوان معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم مشغول به خدمت گردیدم . لازم بذکر است که در ایام دفاع مقدس در چند نوبت حضور داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل شرکت داشته ام و موفق به اخذ درجه ایثارگری از وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری نیز شده ام .
    ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و هفته دولت، دانشگاه صنعتی قم در سال 1393و1394 چه پیشرفت هایی داشته است؟
با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از بدو تاسیس تا آغاز سال 1393 افزایش کمی مورد توجه بوده که تعداد رشته های دانشگاه از 2رشته به 11 رشته و تعداد دانشجویان از 400 نفر به 2300 نفر افزایش یافته است . از سال 93 که به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه منصوب شدم بحث کیفی سازی را مورد توجه قرار دادیم که در امور آموزشی و پژوهشی ارتقای مناسبی داشتیم. از لحاظ ساختار فیزیکی ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه، قطعی شدن زمین دانشگاه جهت ساخت سایت اصلی دانشگاه و همچنین افزایش اعتبارات و بودجه را داشته ایم.
    به عنوان رئیس دانشگاه، عملکرد سال 1393 و 1394 را چگونه ارزیابی می نمایید؟
دانشگاه از سال 93 تا کنون در مقایسه با سال های 1389 الی 92 یک گام بلند و هدفمند داشته است ولی در مقایسه با دانشگاه های هم عرض خودمان نقاط ضعفی هم دیده می شود که با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین استانی، نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی ومسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کاستی ها جبران خواهد شد.
    جهت پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه، از دولت تدبیر و امید چه انتظاراتی دارید؟
با توجه به اینکه این دانشگاه جهت رفع نیازهای منطقه ای احداث شده است ، انتظار پشتیبانی هر چه بیشتر را از مقامات استانی داریم .هر چند که تاکنون از حمایت هایشان بهره مند بودیم ولی انتظار تعاملات بیشتری را داریم.
    به نظر جناب عالی هم دلی و هم زبانی دولت و ملت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه نقشی خواهد داشت؟
با توجه به فرموده مقام معظم رهبری هم دلی و هم زبانی دولت و ملت یک فریضه محسوب می شود که همه نهادها و ارگان ها با مد نظر داشتن این مهم در رشد و شکوفایی میهن عزیزمان دخیل خواهند بود.
 

مصاحبه با دکتر خوشنویسان به مناسبت هفته دولت

یکشنبه هشتم شهریور 1394 ساعت 11:0 ق ظ
دانشگاه صنعتی قم در تب و تاب استقبال از دانشجویان جدیدالورود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسات مکرر با حضور مدیران و مسئولین دانشگاه برنامه ریزی های لازم جهت استقبال از دانشجویان جدید الورود صورت گرفت.
ثبت نام 110 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و 320 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی با تشکیل ستاد استقبال با مشارکت واحد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، آموزش، دانشجویی، فرهنگی ، حراست ، روابط عمومی و تشکل های دانشجویی انجام خواهد شد.
شایان ذکر است ثبت نام دانشجویان جدید الورود طی 4 روز انجام خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می شود.
حضور دکتر خوشنویسان در برنامه رادیویی زنگ خدمت استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با سومین روز از هفته دولت دکتر خوشنویسان ریاست دانشگاه صنعتی قم در برنامه رادیویی زنگ خدمت استان قم حضور یافت.
در این برنامه که به عملکرد و دستاوردهای دستگاه های دولتی می پرداخت، دکتر خوشنویسان ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد امام رضا (ع) اساتید این دانشگاه را از سرمایه های دانشگاه دانست و افزود: با توجه به نزدیکی قم به تهران این دانشگاه سرریز دانشگاه های تهران را پذیرش می کند و اکثراساتید هیات علمی ما فارغ التحصیل بهترین و معتبرترین دانشگاه های ایران هستند.
وی در اشاره به تاریخچه دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: با توجه به جایگاه استراتژیک استان واحساس نیاز مسئولین مبنی بر توسعه صنعت استان ، این دانشگاه از سال 87 با دو رشته مهندسی صنایع و کامپیوتر تاسیس شد و هم اینک با 1798دانشجوی در حال تحصیل در یازده رشته فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی و یازده رشته در مقطع کارشناسی ارشد با 55 نفر استاد هیات علمی مشغول به فعالیت می باشد.

حضور دکتر خوشنویسان در برنامه رادیویی زنگ خدمت استان قم

چهارشنبه چهارم شهریور 1394 ساعت 1:25 ب ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 21
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود