امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مصاحبه با دکتر خوشنویسان به مناسبت هفته دولت

یکشنبه هشتم شهریور 1394 ساعت 11:0 ق ظ
مصاحبه با دکتر خوشنویسان به مناسبت هفته دولت

  لطفا توضیح مختصری در مورد سوابق کاری خود بیان فرمایید.

ضمن عرض سلام. دکتر بهرام خوشنویسان هستم. در سال 1358 وارد دانشگاه شدم . در سال 1359 در قالب یک تیم دانشجویی به سپاه پاسداران ایرانشهر اعزام و مسئول کمیته فرهنگی سپاه در شهرستان سرباز شدم . در سال 1360 به عنوان دبیر هیئت واگذاری زمین جنوب کرمان به مرکزیت جیرفت انتخاب گردیدم و در سال 1361 همکاری خود را با کمیته فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه کاشان آغاز نمودم . پس از بازگشایی دانشگاهها در جریان انقلاب فرهنگی از سال 1364 به عنوان دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزیده شدم . در سال 1366 دوره کارشناسی ارشد را آغاز نمودم و از سال 1370 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان و همزمان به عنوان عضو کمیته راهبردی مشغول به کار گردیدم . در سال 1374 به عنوان دبیر کمیته رفاهی دانشگاه انتخاب گردیدم . از سال 1378 الی 1383 جهت ادامه تحصیل به منچستر انگلستان اعزام شدم . از سال 1386 الی 1388 همکاری خود را با موسس دانشگاه صنعتی قم به عنوان معاون آغاز نمودم . از سال 1388 الی 1393 مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان بوده و ضمنا عضو کمیته راهبردی رصدخانه ملی نیز بوده ام . از سال 1393 نیز به مدت 9 ماه به عنوان معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم مشغول به خدمت گردیدم . لازم بذکر است که در ایام دفاع مقدس در چند نوبت حضور داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل شرکت داشته ام و موفق به اخذ درجه ایثارگری از وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری نیز شده ام .
    ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و هفته دولت، دانشگاه صنعتی قم در سال 1393و1394 چه پیشرفت هایی داشته است؟
با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از بدو تاسیس تا آغاز سال 1393 افزایش کمی مورد توجه بوده که تعداد رشته های دانشگاه از 2رشته به 11 رشته و تعداد دانشجویان از 400 نفر به 2300 نفر افزایش یافته است . از سال 93 که به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه منصوب شدم بحث کیفی سازی را مورد توجه قرار دادیم که در امور آموزشی و پژوهشی ارتقای مناسبی داشتیم. از لحاظ ساختار فیزیکی ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه، قطعی شدن زمین دانشگاه جهت ساخت سایت اصلی دانشگاه و همچنین افزایش اعتبارات و بودجه را داشته ایم.
    به عنوان رئیس دانشگاه، عملکرد سال 1393 و 1394 را چگونه ارزیابی می نمایید؟
دانشگاه از سال 93 تا کنون در مقایسه با سال های 1389 الی 92 یک گام بلند و هدفمند داشته است ولی در مقایسه با دانشگاه های هم عرض خودمان نقاط ضعفی هم دیده می شود که با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین استانی، نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی ومسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کاستی ها جبران خواهد شد.
    جهت پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه، از دولت تدبیر و امید چه انتظاراتی دارید؟
با توجه به اینکه این دانشگاه جهت رفع نیازهای منطقه ای احداث شده است ، انتظار پشتیبانی هر چه بیشتر را از مقامات استانی داریم .هر چند که تاکنون از حمایت هایشان بهره مند بودیم ولی انتظار تعاملات بیشتری را داریم.
    به نظر جناب عالی هم دلی و هم زبانی دولت و ملت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه نقشی خواهد داشت؟
با توجه به فرموده مقام معظم رهبری هم دلی و هم زبانی دولت و ملت یک فریضه محسوب می شود که همه نهادها و ارگان ها با مد نظر داشتن این مهم در رشد و شکوفایی میهن عزیزمان دخیل خواهند بود.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود