امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
عطر افشانی و غبار روبی از مزار شهدا توسط کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با 22اسفند ماه ( روز شهید) کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم با آرمانهای والای شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجدید میثاق نمودند.
در این مراسم مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم واقع در گلزار شهدا و بهشت معصومه با حضور کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم ،عطر افشانی و غبار روبی شد.
مراسم غبار روبی و عطر افشانی از مزار شهدا که با هدف تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و شهدا ی گلگون کفن برگزار گردید ، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

 
برگزاری مراسم یادبود به مناسبت درگذشت جوان ناکام امیرمحمدخواه از دانشجویان مهندسی  مکانیک دانشگاه صنعتی قم
همزمان با درگذشت جوان ناکام امیرمحمدخواه مراسم یادبودی به همت کانون فرهنگی نسیم امید درسالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دراین مراسم خانواده،دوستان و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با بیان خاطراتی از این عزیز از دست رفته ، یاد آن مرحوم را زنده نگه داشتند.
روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.
برگزاری کارگاه تخصصی دانشجو و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه تخصصی دانشجو و کارآفرینی به همت انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه، سرهنگ مرادی مسئول علمی سپاه استان قم،مهندس خسروانی نماینده وزارت دفاع، ،مهندس نباتی مدیرعامل شرکت دانش بنیان،دکتر شوشتری نماینده پارک و علم فناوری و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزارگردید.
در این کارگاه که با هدف آشنایی دانشجویان با شیوه های نوین کارآفرینی، فعالیت های گروهی در بازار و صنعت، چگونگی ورود به بازار و... برگزار شد ،دانشجویان و اساتید به تفکیک رشته های تحصیلی طی 5 ساعت به بحث، تبادل اطلاعات و تجربیات با یکدیگر پرداختند.
شایان ذکر است جلسه بعدی این کارگاه در سال آینده و با برنامه ریزی های خاص برگزار می گردد که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
برگزاری سومین جشن دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: سومین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی در مجتمع پذیرایی آرتا برگزار شد.
در این مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان این دانشگاه افزود: باید بدانیم که هدف از آفرینش ما چیست و چرا به این دنیا آمده‌ایم. باید بدانیم که برای رسیدن به یک هدف بزرگ زندگی می‌کنیم. دکتر خوشنویسان خطاب به دانش آموختگان گفت: همه شما انسان‌های تاثیرگذاری در اجتماع هستید و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بهترین مردم، سودمند‌ترین آنها است.
همچنین وی به بیان گزارشی از آمار اشتغال فارغ التحصیلان در طول سال های اخیر پرداخت که حاکی از موفقیت دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در ورود به بازار کار می باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت:  آمار قبولی دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، نشان از همت والای دانشجویان و اساتید این دانشگاه است. امیدوارم که با تلاش و کوشش کارکنان و دانشجویان شاهد پیشرفت همه جانبه دانشگاه صنعتی قم باشیم.
در پایان نیز دانش آموختگان ضمن قرائت میثاق نامه، برای خدمت به کشور و مردم همدل و هم قسم شدند. همچنین از نفرات برتر هر رشته با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 

برگزاری سومین جشن دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه شانزدهم اسفند 1394 ساعت 3:1 ب ظ
کاشت 50  اصله نهال در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : نظر به ماموریت گرا شدن دانشگاه صنعتی قم در زمینه صنعت زیست سازگار، همزمان با روز درختکاری به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم 50 اصله نهال در این دانشگاه کاشته شد.

هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم50 اصله نهال کاج، سرو، زبان گنجشک،اقاقیا و زیتون تلخ را با شعارهردانشجویک نهال ، به زمین هدیه دادند.

کاشت 50 اصله نهال در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه شانزدهم اسفند 1394 ساعت 2:5 ب ظ
روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم به عنوان روابط عمومی منتخب در یازدهمین جشنواره ملی ایده های برتر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در جشنواره ملی ایده های برتر که همزمان با هفته پژوهش، با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان یزد برگزار گردید، روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم عنوان روابط عمومی منتخب را به خود اختصاص داد.
همچنین با اهدای لوح تقدیری از جانب دکتر داریوش سراجیان رئیس پارک علم فناوری یزد و دبیر جشنواره یازدهم ایده های برتر از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 
ارائه دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به ماموریت گرا شدن دانشگاه صنعتی قم در زمینه صنعت زیست سازگار، این دانشگاه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز دوران پساتحریم » واقع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران حضور یافته است.
در غرفه دانشگاه صنعتی قم فیلتر جداساز قطرات میکرونی روغن از جریان هوا از ابتکارات دکتر محمد علی احترام از اساتید هیات علمی این دانشگاه ، به نمایش عموم گذاشته شده است.
این فیلتر برای جداسازی روغن از مسیر بخارات محفظه لنگ اتوبوسهای شهری استفاده می­شود که در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی خواهد داشت.
گفتنی است تا کنون دکتر ابتکار مشاور رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست و دکتر توکلی رئیس مرکز فناوری های راهبردی از این غرفه بازدید به عمل آورده و از تولید انبوه این محصول حمایت کرده اند.
شایان ذکر است این نمایشگاه با حضور صنایع، شرکت ها و تشکل های مردمی محیط زیست از پنجاه کشور در تاریخ دهم تا سیزدهم اسفند ماه برگزار می گردد.
 
 
مراسم گرامی داشت روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم گرامی داشت روز مهندس با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که به همت دانشجویان انجمن مهندسی مکانیک برگزار گردید، دکتر خوشنویسان ضمن بزرگداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی و تبریک روز مهندس افزود: از اینکه در جمع شما دانشجویان هستم بسیار خرسندم و این جمع برای بنده تداعی کننده دوران پرشور دانشجویی خودم است.
وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی و دانشجویی افزود: آینده ایران در دستان شما جوانان است . به عنوان نمونه حضور پرشور مردم به ویژه قشر جوان و دانشگاهی در روز هفتم اسفند ماه در پای صندوق های رای نشانگر اهمیت حضور جوانان در عرصه های سرنوشت ساز ایران اسلامی است.امیدوارم با حضور شما دانشجویان فعال و انقلابی و اساتید مجرب بتوانیم آینده درخشانی را برای دانشگاه صنعتی قم و ایران اسلامی رقم بزنیم.
این برنامه با سخنرانی مهندس محمدعلی عابدی و مهندس ابراهیم نباتی از کار آفرینان برتر استان در زمینه کارآفرینی و ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه یافت.
در پایان نیز از آقایان محمد دانشمند، مصطفی توکلی، سهیل باقریان، رضا کریمی ، صادق بداغی ، سید محسن حسینی و خانم فیلوم به عنوان دبیران فعال انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم با اهدای لوح تقدیر و هدایای ارزنده تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 
 

مراسم گرامی داشت روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه دوازدهم اسفند 1394 ساعت 1:37 ب ظ
پیام قدردانی  دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری
 بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری (مدظله العالی): هر چه انتخابات پر شورتر باشد،عظمت ملت ایران بیشتر در چشم دشمنان و مخالفان دیده خواهد شد.
بار دیگر ایران اسلامی به خود می بالد که با حضور مردم شریف و بابصیرت میهن عزیزمان، روز هفتم اسفندماه سال 1394 در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روزی حماسه ساز تبدیل شد. روزی که اقشار مختلف جامعه در کنار هم با حضور پرشور در پای صندوق های رای وحدت، همدلی و یکرنگی را به تصویر کشیدند و با انتخابی آگاهانه گام بلندی را برای آبادی و آبادنی ایران اسلامی برداشته اند.
بدین وسیله اینجانب از آحاد ملت شریف ایران به ویژه قشر جوان و دانشگاهی جهت حضور پرشور در انتخابات تقدیر و تشکر می نمایم. همچنین امید است نمایندگان منتخب مردم با اتکال به ایزد متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و منصور بوده و به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت با اتخاذ بهترین تصمیمات پاسدار آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدا باشند تا ایران عزیزمان سرافرازتر از همیشه چون نگینی درخشان در جهان اسلام استوار و جاودان باقی بماند.
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و (روز مهندس)
پنجم اسفندماه، خجسته میلاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندس نامگذاری شده است. به حق که امروز به خود می بالیم که در سده هفت هجری شمسی در کشور عزیزمان شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، اندیشمند، ریاضیدان و منجمی چون خواجه نصیرالدین طوسی می زیسته است که غنای فرهنگ و تمدن ایران، این سرزمین کهن را نشان می دهد.
از این رو برخود فرض دانسته تا این روز را به کلیه دانشجویان امروز ومهندسین فردای ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم . امید است با اتکال به ایزد منان، پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) ، با پرورش روحیه خلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق حرفه ای در آبادی و آبادانی ایران اسلامی موفق و منصور باشید.
 
حال و هوای دانشگاه صنعتی قم در ایام فاطمیه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با ایام فاطمیه علاوه بر سیاه پوش کردن فضای دانشگاه برنامه ناگفته ها طی دو روز و همچنین مراسم عزاداری طی سه روز برگزار گردید.
مراسم عزاداری و نوحه خوانی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری با مداحی ذاکر اهل بیت آقای فرزانه موحد در نماز خانه دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.                                            
همچنین مراسم ناگفته ها با حضور سخنرانانی چون حجت الاسلام والمسلمین مقدادی،حجت الاسلام والمسلمین فرج پور ، جناب آقای کبیر و حمید شیرانی مبلغ وهابی که با تحولی عظیم امروز یکی از مروجان فعال دین اسلام و شیعه می باشد در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
حمید شیرانی در مورد نحوه شیعه شدنش گفت:یک شب که داشتم دعای سی و سوم صحیفه سجادیه را می‌خواندم خوابم برد. این دعا مضمونش این بود که خدایا پای مرا به سمت خوبی‌ها ببر. صبح روز بعد خواب دیدم در شهر شیعه نشینی هستم فردی به نام علی مرا بیدار کرد و گفت حمید بلند شو وضو بگیر و نماز بخوان. پس از آن که بلند شدم تا وضو بگیرم در خواب دیدم دو تن از دوستانم در حال مشاجره هستند پس از آن دیدم که نماز جماعت شیعه برپاست. می‌خواستم به شکل وهابی‌ها نماز بخوانم که فردی به من گفت دیگر نیازی نیست و مثل شیعیان نماز بخوان. آن جا ایستادم و مثل شیعیان نماز خواندم. تشویش سراسر وجودم را در بر گرفته بود. دیدم که یک روحانی شیعه به من نگاه کرد و لبخند زد و این لبخند مانند آبی بر روی آتش بود. جالب این جاست که دقیقا آن لحظه با صدای دوستم از خواب بیدار شدم و تمامی اتفاقاتی را که در عالم خواب دیده بودم ،آن روز یک به یک برایم اتفاق افتاد.
وی افزود: در حال حاضر عشق به ولایت و ائمه مثل عسل شیرین است . امروز عشقی به اهل بیت پیدا کرده ام که به خاطر آن خدا را شکرگزارم خصوصا حضرت زهرا (س) که اصلا در زندگی من وجود نداشت. من از خدا خواستم که مرا به راه راست هدایت کند. در ابتدا هم می‌دانستم که شیعه حق است اما در آن زمان طنابی از تعصب به دور گردن من قرار گرفته بود.  
این مراسم با اجرای تئاتر حرمت شکنان که نحوه شهادت حضرت زهرا (س) را به تصویر کشده بود ، پایان یافت.

حال و هوای دانشگاه صنعتی قم در ایام فاطمیه

سه شنبه چهارم اسفند 1394 ساعت 10:49 ق ظ
دیدار هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با خانواده معظم شهید معماریان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با خانواده معظم شهید معماریان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه دیدار با خانواده معظم شهدا را یک توفیق دانست و افزود: بیانات مادر بزرگوار شهید معماریان کاملا گویای سیره و منش این شهید بزرگوار خواهد بود.
در ادامه مادر شهید معماریان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ویژگی های اخلاقی شهید محمد معماریان اشاره کرد و افزود: 26 سال پیش پادرد عجیبی داشتم به حدی که ماه محرم نمی توانستم در مراسم عزاداری شرکت کنم. شبی در عالم خواب و رویا محمد را در خواب دیدم که در مسجد المهدی برای عزاداری آمده بود، من را دید و به سمتم دوید و گفت : مادر چرا پایت را بستی؟ محمد شال سبزی را از جیبش در آورد و به پایم بست و گفت: چند روز پبش کربلا بودم و این شال تبرکی را برای شما آوردم.ناگهان از خواب پریدم و دیدم وشال سبزی را که در خواب دیده بودم به پایم بسته شده و دیگر از پا دردم اثری نیست.
مادر شهید معماریان افزود: در بخشی از وصیت نامه پسر شهیدم آمده است: مادر عزیزم از پروردگار بخواه که به شما صبر و استقامت عنایت کند تا بتوانی خودت پیکرم را دفن نمایی و به دست خودت امانت الهیت را به صاحب اصلی اش بازگردانی .
اداره استاندارد استان قم از همکاری با دانشگاه صنعتی قم استقبال کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین اداره استاندارد استان با دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و جمعی از اساتید این دانشگاه جهت برقراری تعاملات دو سویه دانشگاه و اداره استاندارد دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار مسئولین اداره استاندارد خواستار برگزاری جلسات مشترک جهت استفاده از پتانسیل اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم شدند. همچنین مذاکرات اولیه مبنی بر انعقاد تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و اداره استاندارد استان صورت گرفت.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه حضور اساتید دانشگاه صنعتی قم در جلسات تدوین استاندارد، تشکیل کمیته مشترک از مسئولین دانشگاه و اداره استاندارد جهت اعمال استانداردهای ملی و بین المللی در صنعت استان، برگزاری دوره های آموزشی استاندارد با حضور اساتید دانشگاه صنعتی قم، برگزاری های همایش های مشترک و.. می باشد.
در این نشست دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم از انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری فی ما بین این دانشگاه و ارگان های دولتی استان از جمله سازمان نظام مهندسی ، سازمان صنایع و معادن ، اداره برق، شرکت شهرک ها و... خبر داد.
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم با توجه به حضور اساتید مجرب و امکانات آزمایشگاهی در آزمایشگاه های مقاومت مصالح، پلیمر و مکانیک خاک می تواند همکاری های قابل توجهی با اداره استاندارد داشته باشند.
شایان ذکر است این جلسات طبق توافق طرفین ادامه خواهد داشت.
 مقام معظم رهبری (مدظله العالی): هرچه انتخابات پرشورتر باشد, عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنان دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می شوند.

همایش جایگاه مردم سالاری در اندیشه امام خمینی (ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مفتح، حجت الاسلام والمسلمین بنایی و مهندس نجفی روز دوشنبه 94/12/3 به دعوت انجمن اسلامی از ساعت 13 الی 15 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار می گردد.

همایش بصیرت سیاسی، مجلس انقلابی با حضور مهندس امیرآبادی و حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور روز سه شنبه 94/12/4 به دعوت جامعه اسلامی از ساعت 14 الی 16 در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار می گردد .

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود