امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
جوابیه دكتر محمد صادق آخوندی به بیانیه جامعه اسلامی
جوابیه دكتر محمد صادق آخوندی به بیانیه جامعه اسلامی دانشگاه درباره تغیر ریاست
با سلام و صلوات بر محمد مصطفی و خاندان پاكش
ضمن قبولی طاعات و عبادات وهمچنین توجه وحمایت شما دانشجویان گرامی،امید است با همكاری ،همفكری و همدلی دانشجویان،اساتید و كارمندان این دانشگاه ،با تربیت مهندسان كارآمد و نمونه از لحاظ علمی و اخلاقی در پیشرفت علم و فرهنگ ایران عزیزمان پیش قدم باشد.
دانشگاهی پویا،دانشگاهی با محیطی آرام برای تحقیق و پژوهش،دانشگاهی فرهنگی میسر نخواهد شد مگر اینكه دانشجویان هم پای مسئولین،دست در دست هم با عزم ملی و مدیریت جهادی بنای این دانشگاه را مستحكم تر كنند.
امروز مسئولیت تك تك ما دانشگاهیان خطیر تر از پیش است چرا كه می بایست ادامه دهنده راه احمدی روشن ها باشیم تا آنگونه كه شایسته میهن عزیزمان است در دنیا مطرح باشیم و به ایرانی بودن خود ببالیم كه این است همت و غیرت جوانان این سرزمین.
دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی قم با امكاناتی اندك ولی تلاشی والا با ساخت هواپیمای بدون سرنشین،زیر دریایی پیشرفته،هاور كرافت ،كسب مدال های طلا در مسابقات ورزشی نشان می دهند كه می توانند چرخ دنده های صنعت را بچرخانند و رونق بخش محصولات ایرانی در دنیا باشند.
 
 
انتصاب
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: طی حكمی از جانب دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه،دكتر محمد كریمی به سمت معاونت دانشجویی و حجت السلام والمسلمین امیدیان به سمت مدیریت فرهنگی و دكتر محسنی به سمت معاونت اداری و مالی منصوب شدند.
ضمنا از زحمات دكتر قنبری معاونت سابق معاون دانشجویی و حجت السلام والمسلمین طباطبایی مدیر سابق فرهنگی و دكتر مرجانی معاون سابق اداری و مالی تقدیر و تشكر به عمل آمد.

در مراسم تودیع و معارفه مسئولین، دكتر آخوندی اهمیت فرهنگ را در دانشگاه ها دغدغه ای مهم دانست و افزود: به جهت وجود حرم كریمه اهل بیت ،مسجد مقدس جمكران ،حوزه های علمیه و بافت مذهبی این شهر مقدس، از جمله مهم ترین اهداف دانشگاه صنعتی قم ترویج فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در بین دانشجویان و خانواده های آنها است و با ایجاد فضای ناب فرهنگی دانشجویان وخانوده ها به طبع آن جامعه با سنت های اسلامی و ایرانی بیشتر مانوس خواهند شد.

دكتر آخوندی تصریح كرد:با توجه به حضور علما و مراجع اعظام در شهر مقدس قم دانشگاه صنعتی قم می تواند محتوای فرهنگی سایر دانشگاه ها را نیز تامین كند و این چنین دانشگاه صنعتی قم در اشاعه فرهنگ اسلامی پیش قدم می شود.

انتصاب

دوشنبه سی ام تیر 1393 ساعت 10:43 ق ظ
تعطیلی دانشگاه
پیرو مصوبه هیأت رئیسه محترم دانشگاه مرخصی فوق العاده اعضای غیر هیأت علمی از تاریخ 1393/04/29 لغایت 1393/05/06 اعلام می گردد.
در ضمن مدت فوق برای اعضای هیات علمی جزء مرخصی استحقاقی آنها محسوب می شود.

تعطیلی دانشگاه

چهارشنبه بیست و پنجم تیر 1393 ساعت 8:11 ق ظ
نود و هشتمین جلسه اتاق فکر توسعه استان قم
دكتر لاریجانی،رئیس مجلس شورای اسلامی:شهر مقدس قم هم قطب دین و معارف است و هم صنعت
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه : نود و هشتمین جلسه اتاق فکر توسعه استان قم و چهارمین جلسه این اتاق با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولین و مدیران ارشد استان در مجتمع طلوع مهر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت السلام بنایی: اتاق فکر توسعه استان را به مثابه عقبه فکری استان    قم دانست وجلسات آن را از لحاظ بررسی راهکارهای رشد و توسعه متوازن استان قم در قالب 11 کمیته کاری بسیار كارآمد دانست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری در این استان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه توسعه استان قم باید متوازن باشد، از تلاش برای جلب سرمایه‌های مردمی و مشارکت سرمایه گذاران در طرح‌های توسعه‌ای استان خبر داد.
در ادامه دكتر لاریجانی افزود: شهر مقدس قم هم قطب دین و معارف است و هم صنعت. برای پیشرفت بیشتر صنعت استان و مطرح شدن آن در كشور باید اقداماتی اساسی صورت گیرد.
وی تصریح كرد :برپایی همایش بین المللی به منظور آشنایی هر چه بیشتر فرصت های     سرمایه گذاری استان می تواند بسیار اثر بخش باشد.
در پایان دكتر محمد صادق آخوندی موئسس و سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ضمن ارائه گزارشی از عملكرد دانشگاه، دانشگاه صنعتی قم را در پیشبرد صنعت استان بسیار دخیل دانست و همچنین با حضور دانشجویان و اساتید نخبه و خلاق در این دانشگاه،آمادگی خود را جهت برگزاری همایش بین المللی مطرح شده در این جلسه اعلام كرد.
شایان ذكر است ضمن تقدیر و تشكر دكتر لاریجانی از دكتر آخوندی ، طبق صلاح دید ایشان با توجه به اهمیت دانشگاه صنعتی قم جلسه ای مختص این دانشگاه برگزار خواهد شد.


 
 

نود و هشتمین جلسه اتاق فکر توسعه استان قم

سه شنبه بیست و چهارم تیر 1393 ساعت 2:0 ب ظ
اطلاعیه مهم
قابل توجه دانشجویان محترم:
نظر به آئین‌نامه های صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان می‌بایست نسبت به پرداخت مبالغ ذیل اقدام نمایند. فلذا در صورت بسته شدن پورتال بدلیل بدهی از تماس با واحد مالی خودداری کرده و مبلغ بدهی را به شماره حساب 2178983501000 نزد بانک ملی بنام دانشگاه صنعتی قم واریز نموده و فیش آنرا به امور مالی تحویل دهید.
1- بر اساس ماده 22 آئین‌نامه شماره 138715/و مورخ 1391/07/22 (دانشجویان ورودی 91 به بعد)
«دانشجویان مشمول تحصیل رایگان، در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند.»
2- بر اساس بند «ز» آئین‌نامه هیأت امنا مورخ 1390/10/01 منضم به نامه شماره 15/177515 مورخ 1391/09/06 وزارت علوم «از هر دانشجو جهت ارائه خدمات آموزشی از قبیل: هزینه صدور کارت هوشمند، مکاتبات اداری و... در بدو ورود دویست و پنجاه هزار ریال دریافت می‌گردد و سالانه 10% به این مبلغ اضافه میگردد.»
امور مالی دانشگاه صنعتی قم

اطلاعیه مهم

سه شنبه بیست و چهارم تیر 1393 ساعت 8:45 ق ظ
دیدار هیئت رئیسه دانشگاه با حجت السلام والمسلمین بنایی
مهندس مرتضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری:دانشگاه صنعتی قم آبروی صنعت استان است.
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم با حجت السلام والمسلمین بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مهندس مرتضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری روز دوشنبه 93/4/16دیدار كردند.
در این دیدار دكتر آخوندی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه ارائه داد و با توجه به حضور دانشجویان خلاق و نخبه در این دانشگاه ، سرمایه گذاری در دانشگاه صنعتی قم را عامل توسعه صنعت استان دانست. وی افزود: با توجه به وضعیت استرا تژیك استان قم به دلیل وجود شهرك های صنعتی اطراف و مجاورت با قطب صنعتی ایران،سلفچگان دانشگاه صنعتی قم نیاز به توجه ویژه ای دارد.
دكتر آخوندی راجع به زمین دانشگاه خاطر نشان كرد: پیگیری های انجام شده جهت اختصاص زمین 42 هكتاری در شهرك IT به دانشگاه از سال 87 تاكنون نتیجه بخش نبوده است و واگذاری این زمین از طرف مسكن و شهر سازی استان با مشكل مواجه شده است كه امید است با درایت و حمایت های مسئولین استان هر چه زودتر شاهد حل مسئله زمین دانشگاه باشیم چرا كه جهت جذب بودجه عمرانی به منظور ساخت و ارتقای آزمایشگاه ها و كارگاه های دانشگاه باید وضعیت زمین مشخص شود.
در این باره حجت السلام والمسلمین بنایی با توجه به اهمیت دانشگاه صنعتی قم افزود:طی برگزاری جلسه ای با مسئولین مسكن و شهر سازی استان این مورد را پیگیری خواهیم كرد و مساعدت های لازم را جهت پیشرفت هر چه بیشتر این دانشگاه خواهیم داشت.
همچنین مهندس مرتضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ،دانشگاه صنعتی قم را آبروی صنعت استان دانست و تصریح كرد : بنده از تمامی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه صنعتی قم حمایت خواهم كرد و از هر گونه كمكی مضایقه نخواهم كرد،همچنین به منظور رفاه بیشتر دانشجویان وسایل ورزشی از جمله تفنگ بادی و تیر و كمان از طرف استانداری به دانشگاه اهدا خواهد شد.
 
گزارش مسابقات دارت کارمندان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه:همزمان با ماه مبارک رمضان به همت اداره تربیت بدنی، یک دوره مسابقه دارت با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین کارمندان و اعضای محترم هیئت علمی برگزار گردید. این مسابقات در دو بخش برادران و خواهران در روز دوشنبه مورخ 93/4/16 برگزار گردید. دکتر کریمی مدیر تربیت بدنی دانشگاه هدف از برگزاری این مسابقه را تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین کارمندان و اعضای محترم هیئت علمی بیان کردند. در این مسابقه، در بخش خواهران 12 نفر و در بخش برادران 31 نفر شرکت داشتند. در پایان در بخش خواهران، خانم ها دلاوری با 36 امتیاز، بهرامی با 35 امتیاز و دانشمندی با 32 امتیاز حائز مقام های اول تا سوم شدند. در بخش برادران آقایان مقدم با 45 امتیاز، دلیر با 44 امتیاز مقام های اول و دوم و آقایان نمازیان و بنده لو هر دو با 43 امتیاز مشترکاً حائز مقام سوم شدند. به کلیه شرکت کنندگان به رسم یادبود گواهی شرکت و به نفرات برگزیده جوائزی اهدا می گردد. از زحمات آقایان پایمزد و حمیدی کارشناسان تربیت بدنی در برگزاری این مسابقات تقدیر و تشکر می گردد.

گزارش مسابقات دارت کارمندان

شنبه بیست و یکم تیر 1393 ساعت 9:53 ق ظ
برندگان مسابقات کتاب اخلاق اسلامی و دلنوشته
از بین شرکت کنندگان در مسابقه کتاب اخلاق اسلامی پس از قرعه کشی گروه برتر انتخاب شد که می توانند با مراجعه به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی جوائز خود را دریافت نمایند:
خانم ها:
  1. ساناز جعفری
  2. سیده بهاره شبیری
  3. ملیحه علی مرادی
  4. زهرا حیدری
  5. فاطمه کمالی
  6. زینب شیوانی
و خانم فرشته واعظی با کسب بهترین امتیاز، برنده مسابقه( دلنوشته به امام رئوف)می باشند که می توانند با مراجعه به دفتر امور فرهنگی جائزه خود را دریافت نمایند.

برندگان مسابقات کتاب اخلاق اسلامی و دلنوشته

سه شنبه دهم تیر 1393 ساعت 12:23 ق ظ
برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس
ای عرشیان به شهر خراسان سفر کنید                            شب را در این بهشت الهی سحر کنید
 
به نقل از روابط عمومی دانشگاه :اردوی زیارتی مشهد مقدس به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه با حضور 70 نفر از دانشجویان دختر از 30 خرداد الی 4 تیر برگزار شد.
از جمله برنامه های زیارتی و سیاحتی این اردو ،شركت در حلقه های معرفتی و آموزشی واقع در حرم مطهر و اماكن تفریحی بوده است.
شایان ذكر است حلقه های معرفتی با حضور حجت السلام والمسلمین فاطمی از اساتید حوزه ودانشگاه مشهد با محوریت معرفت و زیارت امام رضا(ع) وجایگاه والدین از منظر قرآن،آیات و روایات باحضور حجت السلام والمسلمین حسینی یزدی از اساتید آستان مقدس رضوی در صحن دارالهدایه برگزار شد كه بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس

سه شنبه دهم تیر 1393 ساعت 12:4 ق ظ
جوابیه دكتر محمد صادق آخوندی به بیانیه انجمن اسلامی
جوابیه دكتر محمد صادق آخوندی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم به بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه درباره تغییر رئیس
 
ضمن تبریك به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان و تقدیر و تشكر از حمایت شما دانشجویان عزیز،امید است با همكاری و همدلی تك تك مسئولین ،اساتید،كارمندان وشما دانشجویان خلاق، دانشگاه نوپای صنعتی قم را به دانشگاهی الگو و نمونه از لحاظ علمی ،پژوهشی و فرهنگی بدل كنیم.
راهی بسیار پر فراز و نشیب در راه است چرا كه این دانشگاه می تواند با تربیت نیروهای متخصص و متعهد گام موثری در پیشرفت صنعت ،شكوفایی و خود باوری دانشجویان و دانش پژوهان باشد و آنجاست كه دیگر تهدید وتحریم جایگاه جولان نبوغ و همت جوانان ایران زمین می شود.
بر اساس نامگذاری سال 1393 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بر خود واجب می دانم كه با استعانت از خداوند متعال ،عنایات امام عصر(عج) و حضرت معصومه (س) و حمایت های مسئولین استانی به ویژه استاندار محترم دولت تدبیر و امید با مدیریت جهادی بستر تحقیق و پژوهش و فعالیت های فرهنگی را بیشتر محیا كنیم تا شاهد رشد و شكوفایی هر چه بیشتر این دانشگاه باشیم.
ضمنا از زحمات دكتر مشكوه السادات سرپرست سابق دانشگاه نیز تشكر می نمایم.
مدال طلا نصیب دانشجوی دانشگاه صنعتی قم شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: در مسابقات كشتی دانشجویان منطقه چهار با حضور 16 تیم هشت نفره زین العابدین آق شاد لو دانشجوی ترم هشت رشته صنایع از دانشگاه صنعتی قم در رشته كشتی آزاد وزن 61 كیلو گرم با كسب مدال طلا، قهرمانی را نصیب خود كرد.
این مسابقات با عنوان قهرمانی و انتخابی تیم ملی دانشجویی چهارم و پنجم تیر ماه در دانشگاه خرم آباد برگزار شد.

مدال طلا نصیب دانشجوی دانشگاه صنعتی قم شد

یکشنبه هشتم تیر 1393 ساعت 9:35 ق ظ
سرپرست دانشگاه صنعتی قم تغییركرد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم:طی حكمی از جانب دكتر فرجی دانا،وزیر علوم،تحقیقات و فناوری،دكتر محمد صادق آخوندی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه منصوب شد.
شایان ذكر است مراسم تودیع و معارفه با حضور مقامات استانی به زودی برگزار خواهد شد.

 

سرپرست دانشگاه صنعتی قم تغییركرد

چهارشنبه چهارم تیر 1393 ساعت 2:12 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود