امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دانشگاه صنعتی قم كماكان از تولید كنندگان ایرانی حمایت می كند.

دوشنبه بیست و ششم خرداد 1393 ساعت 2:42 ب ظ
دانشگاه صنعتی قم كماكان از تولید كنندگان ایرانی حمایت می كند.
طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی): یکی از مهمترین راه کارهای عملی (مصرف تولیدات داخلی)است،باید برای خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه آن است،آن کالا را از تولید داخلی مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجی به جد پرهیز کنیم.
بر این اساس دانشگاه صنعتی قم با تخصیص اعتبار دویست و هفتاد میلیون تومانی از جانب معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری با خریداری تجهیزات ساخت ایران جهت احداث كارگاه و آزمایشگاهای جدید از تولید كنندگان ایرانی حمایت كرد.
تجهیزات خریداری شده جهت ارتقا و تاسیس آزمایشگاه های مختلف در رشته های پلیمر،عمران،مكانیك،فیزیك مهندسی ،برق و كامپیوتر می باشد.
از جمله این تجهیزات دستگاه كشش،اندازه گیری ضربه آیزود و شارپی،آنالیز گرمایی تفاضلی،اندازه گیری اندیس جریان پذیری مذاب،فر،هات پلیت،برش مستقیم دیجیتال،دستگاه بالانسینگ،دستگاه نوسانات یك درجه آزادی با جاذب ارتعاشات،دستگاه ارتعاشات پیچشی،دیگ مارست،موتور دیزلی،آزمایشگاه فیزیك حالت جامد،نانو نقره،روی اكسید،تیتانیوم اكسید آناتاز،آهن،نانولوله كربنی و تیتانیوم اكسید روتایل، سانتریفیوژ 16 شاخه فول دیجیتال،ست 4 تایی لوله فالكون و آون دیجیتال ،حمام مافوق صوت،مجموعه آموزشی كنترل خطی،مجموعه آموزشی سنسورهای صنعتی،بردهای الكترونیكی،سامانه كنترل فرایند ic101،آزمایشگاه ماشین های الكترونیكی،مجموعه آموزشی الكترونیك،برد پردازنده،سامانه كنترل فرایند4in4out،بردهای jtag.2812 وسری امن شركت تگزاس می باشد.
شایان ذكر است دانشگاه صنعتی قم در سال 92 نیز جهت حمایت از تولید كنندگان ایرانی تجهیزات آزمایشگاه ها و كارگاهای خود را از شركت ساخت ایران خریداری كرده است.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود