امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دیدار هیئت رئیسه دانشگاه با آیت الله گرامی(مدظله العالی)

یکشنبه هجدهم خرداد 1393 ساعت 2:21 ب ظ
دیدار هیئت رئیسه  دانشگاه با آیت الله گرامی(مدظله العالی)
آیت الله گرامی(مدظله العالی):دانشگاه صنعتی قم وظیفه ای بسیار خطیر دارد،چرا كه كار شما آقایون توسعه مملكت و به نوعی ایجاد رفاه برای نسل شیعه است.
هیئت رئیسه ، چندی از اساتید هیئت علمی و كارمندان دانشگاه صنعتی قم با آیت الله گرامی (مدظله العالی) روز شنبه 93/3/17 در دفتر ایشان دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار دكتر مشكوه السادات رئیس دانشگاه صنعتی قم تربیت نیروهای متخصص،متعهد و ولایی را یكی از بزرگترین اهداف این دانشگاه دانست.وی افزود شهر مقدس قم علاوه بر اینكه پایتخت علوم دینی و اسلامی جهان است از لحاظ صنعتی نیز پیشرفت های بی شماری داشته است،همچنین وجود كارخانه ها و شهرك های صنعتی این شهر حاكی از این ادعاست.با این شرایط، دانشگاه صنعتی قم می تواند در رشد صنعت استان نقش بسزایی داشته یاشد.
دانشگاه صنعتی قم از سال 1387 تاكنون با جذب 53 استاد عضو هیئت علمی،احداث 38 آزمایشگاه و كارگاه،انعقاد چندین تفاهم نامه با بخش های مختلف صنعت استان و پژوهشگاه های مختلف پایه های علمی و پژوهشی خود را جهت تربیت نیروهای متخصص ،متعهد و ولایی تقویت كرده است.همچنین استقبال اساتید از استان های مختلف جهت همكاری با این دانشگاه ودر این شهر مقدس بسیار چشمگیر بوده است. امیدوارم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و شما علمای عالی قدر و عنایات و امام زمان(عج) وحضرت معصومه(س) قدمی در پیشرفت ایران عزیزمان داشته باشیم.
آیت الله گرامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدارافزود: در آیات و روایات آماده است كه هر كس برای توسعه زندگی خانواده اش تلاش كند اجر و ثواب فراوانی را نصیب خود كرده است . در این بین دانشگاه صنعتی قم وظیفه ای بسیار خطیر دارد،چرا كه شما آقایون توسعه مملكت و به نوعی ایجاد رفاه برای نسل شیعه را بر عهده دارید.پس كار شما هم اجر و ثواب زیادی را به دنبال خواهد داشت.والبته این دانشگاه با توجه به مقالات و كاركرد درون دانشگاهی پیشرفت خوبی داشته است و امید است كه روز به روز جایگاه والاتری را به خود اختصاص دهد.
مرجع عالی قدر جهان تشیع آیت الله گرامی(مدظله العالی) خاطر نشان كرد:هدف دشمن حذف شیعه و تشیع است.امروز آمریكا و اروپا در امور صنعتی از ما پیشی گرفته اند ولی بر اساس آیات و روایات كه آمده است مردانی از فارس قیام می كنند . به دنبال علم می روند و حتی اگر علم در ثریا باشد آن را پیدا خواهند كرد ما نیز می توانیم جایگاه اصلی خومان را پیدا كنیم.
شما دانشگاهیان راهی طولانی در پیش دارید. راه علم بسیار محترم است و زحماتی كه شما عزیزان در این راه می كشید قابل توجه می باشد و امیدوارم كه روز به روز بر تكامل شما افزوده شود.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود