امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با حضور مشاور وزیر اقتصاد، در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه یازدهم خرداد 1401 ساعت 2:55 ب ظ
با حضور مشاور وزیر اقتصاد، در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه :همایش حذف ارز ترجیحی و آینده سیاست‌های اقتصادی دولت با حضور دکتر سعید فراهانی مشاور وزیر اقتصاد و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش‌های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد .

در این همایش دکتر فراهانی به مشکلات و ایرادهای اصلی ارز ترجیحی پرداخت . وی گفت: ارز ترجیحی بسیار فسادآور بود چرا که بعضی از کسانی که ارز ترجیحی را گرفته‌ بودند بیست و هفت قلم کالای اساسی مردم را با ارز ترجیحی تهیه می‌کردند و به قیمت آزاد می‌فروختند.از سوی دیگر رانت این‌گونه فعالیت‌ها دیگر قابل‌کنترل نبود .

مشاور وزیر اقتصاد افزود: با توجه به اینکه قیمت برخی اقلام در ایران بسیار ارزان در دسترس مردم قرار می گرفت و دولت هزینه ها را متحمل می شد، قاچاق به کشورهای همسایه بسیار مشاهده می شد که این موضوع یک آسیب اساسی به بدنه دولت می زد.

وی بیان کرد: در روش های قبلی بسیار بی عدالتی می شد. به عنوان مثال خانواده های دهک های بالا و خانواده های دهک های پایین به یک نسبت از کالاهایی که با ارز ترجیهی توزیع می شد، استفاده می کردند.

دکتر زارعی گفت: حذف ارز ترجیهی بسیار کارآمد و مفید است ولی احتیاج به زمان دارد تا کم و کاستی هایش هر چه زودتر برطرف شود. اگر این طرح به درستی اجرا شود، تورم به درستی کنترل می شود.



   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود