امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری: دانشگاه صنعتی قم تاکنون مسیر رشد خود را به خوبی طی کرده است

دوشنبه دوم خرداد 1401 ساعت 1:59 ب ظ
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری: دانشگاه صنعتی قم تاکنون مسیر رشد خود را به خوبی طی کرده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای ورود به استان قم از دانشگاه صنعتی قم بازدید کرد.
 وی ضمن بازدید از فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در نشست هیات رییسه این دانشگاه شرکت کرد.
وی در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات و زحماتی که برای تأسیس و تثبیت این دانشگاه کشیده‌اند، گفت: دانشگاه صنعتی قم تاکنون مسیر رشد خود را به خوبی طی کرده است.
وزیر علوم گفت: قم در همجواری چند استان بزرگ از جمله تهران قرار دارد و بسیاری از دانشجویان از استان‌های دیگر برای تحصیل به این شهر می‌آیند. لذا سرمایه‌گذاری در آموزش عالی این شهر یک سرمایه‌گذاری ملی است.
وی با اشاره به اهمیت شهر قم به عنوان یک شهر مذهبی مورد علاقه همه ایران و نقش‌آفرینی آن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این شهر نیازمند توجه ویژه است.
دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم  گفت: استان قم به نوعی قطب علوم دینی و معارفی دنیا و کشور محسوب می‌شود ، با احداث ۸ شهرک صنعتی و ۴ ناحیه صنعتی  در این استان ، نیاز به تاسیس دانشگاه صنعتی بسیار احساس می شد که سرانجام دانشگاه صنعتی قم با ماموریت ویژه در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد . در حال حاضر این دانشگاه با ارتقای ۱۰ پله‌ای در زمره ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته است که طی یک سال اخیر با اخذ مجوز های مربوطه جهت جذب دانشجویان بین الملل، در حوزه بین الملل نیز فعال شده است.
  وی افزود : در حال حاضر با توجه به حضور ۷۲ عضو هیئت علمی جوانان و خلاق و بیش از ۲ هزار دانشجوی فعال و پویا با شعار دانشگاه صنعتی قم در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان برای رفع مشکلات صنعتی استان و اشتغال دانشجویان طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کرده ایم  که بسیار هم موفق بوده ایم.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم  خاطر نشان کرد:از جمله طرح های ابتکاری دانشگاه در زمینه رفع مشکلات صنعتی و اشتغال دانشجویان، طرح همیار صنعت است که با اجرای این طرح، دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹ و رتبه دوم در سال ۱۴۰۰ و رتبه نهم اشتغال فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ شده است.
  وی افزود:همچنین با هدف به هم رسانی عرضه و تقاضا در فرصت های پژوهشی و شغلی فارغ التحصیلان سامانه صدا ( صنعت، دانشگاه، اعتلا) راه اندازی شد. همینطور جهت ارتباط موثر دانشگاه و صنایع استان ،دفتر ارتباط با صنعت در ساختمان هیئت مدیره شهرک شکوهیه قم به عنوان کافه صدا افتتاح شد.
 دکتر رضائی نور گفت:با درخواست مسئولین شرکت صنعتی تولیدی پاکشوما ، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در شرکت پاکشوما نیز افتتاح شد که دانشجویان در خط تولید و برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این شرکت فعال شده اند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به ارتباط موثر صنعت استان با این دانشگاه گفت: با حضوردانشجویان دانشگاه صنعتی قم در صنایع استان ،جذب رشته های جدید در این دانشگاه از جمله معدن و مواد از جمله نیاز اصلی صنعت استان می باشد‌.









   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود