امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

پیام نوروزی رئیس دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه یکم فروردین 1401 ساعت 11:5 ق ظ
پیام نوروزی رئیس دانشگاه صنعتی قم
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی سال ۱۴۰۱را تبریک گفت .متن کامل این پیام به‌شرح ذیل است :
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

یا مقلب‌القلوب و الأبصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الأحوال، حول حالنا الی احسن‌الحال

قرن نو و سال نو را خدمت اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیزدانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. سال ۱۴۰۱که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال تولید،دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده‌است، وظیفه جامعه دانشگاهی را سنگین‌تر کرده‌است چرا که بستر سازی تولید، دانش بنیان و اشتغال هر سه وظیفه دانشگاه‌های کشور است .
بحمدالله ما می توانیم در این سه حوزه گام های موثری برداریم. طبق آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹با کسب رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و در سال ۱۴۰۰ با کسب رتبه دوم و نهم اشتغال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد توانستیم اشتغال‌زایی جوانان را به ارمغان آوریم .
دانشگاه صنعتی قم با احداث مرکز نوآوری فعال توانسته‌ است زمینه تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان، اساتید و علاقمندان فراهم نماید و این‌گونه امیدواریم که در حوزه دانش بنیان نیز موفق باشیم .
 نکته قابل‌ توجه این است که با اجرای طرح‌های ابداعی و نوآورانه از جمله همیار صنعت که برای اولین‌بار توسط دانشگاه صنعتی قم مطرح و اجرا شده‌است ،ارتباط دانشجویان و اساتید با صنایع استان بسیار مفید و موثر بوده‌است و این‌گونه است که این دانشگاه در حوزه تولید هم به صاحبان صنایع کمک می‌کند .
بی‌شک این راه ادامه دارد و امسال برای جامعه دانشگاهی صنعتی قم سالی بسیار پرکار است .
ان‌شاءالله با حضور دانشجویان در دانشگاه، استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه که ارتقای کمی و کیفی داشته‌اند و افزایش اساتید هیات علمی جوان و نخبه ، افق بسیار روشنی برای این دانشگاه ترسیم شده‌است.
امیدوارم که در سال ۱۴۰۱ همه ما با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همت و تلاشی مضاعف بتوانیم با خود اتکایی و خود کفایی، دولت محترم را در رسیدن به اهدافش یاری کنیم و شاهد اقتدار و سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی باشیم.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود