امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه: دانشگاه صنعتی قم و جامعه المصطفی العالمیه باید مکمل هم باشند.

سه شنبه بیست و هفتم مهر 1400 ساعت 12:58 ق ظ
رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه: دانشگاه صنعتی قم و جامعه المصطفی العالمیه باید مکمل هم باشند.
به‌ گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه: در راستای جذب دانشجویان بین‌الملل و گسترش همکاری‌های مشترک هیأت‌رئیسه دانشگاه صنعتی قم با رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی رئیس دانشگاه جامعه المصطفی گفت: با توجه به حضور طلبه‌های خارجی از صد و چهل کشور دنیا در این دانشگاه جامعه المصطفی امروز به دنیای کوچک تبدیل‌شده است.
وی افزود به لطف خداوند متعال هم‌اینک در ایران بعد از قم شعبه‌های مشهد ،اصفهان، تبریز و آشتیان جوابگوی نیاز طلاب خارجی هستند. همچنین در خارج از کشور شصت شعبه فعال جامعه المصطفی در حال فعالیت است.
وی افزود: نکته جالب برای خودمان این است که در خارج از کشور سایر ادیان و مذاهب به‌ویژه مسیحیان نیز در جامعه المصطفی تعلیم‌ و تربیت می‌شوندو روح تشنه‌ شان را سیراب می‌کنند. البته در ایران نیز شعبه‌هایی مخصوص خواهران و برادران اهل‌ تسنن نیز در نظر گرفته‌ شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی گفت: دانشگاه المصطفی به‌صورت مجازی نیز در خدمت علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. به‌ویژه در زمان کرونا ما توانستیم هشت هزار دانشجوی طلبه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد جذب کنیم.
رئیس دانشگاه جامعه المصطفی گفت: دانشگاه صنعتی قم با توجه به تنوع رشته‌هایی که دارد می‌تواند نقش یک مکمل را برای دانشگاه جامعه المصطفی بازی کند و این منوط به ایجاد یک کمیته عملیاتی‌سازی است که با انعقاد چندین تفاهم‌نامه بتوانیم از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کنیم و همکاری‌های شایسته‌ای را با یکدیگر داشته‌باشیم.
در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: با توجه به این‌ که شهر مقدس قم در کنار هشت شهرک و چهار ناحیه صنعتی قرار گرفته‌است همچنین با وجود معادن فلزی زیادی که در این شهر وجود دارد، کمبود یک دانشگاه صنعتی در استان بسیار احساس می‌شد که در سال ۱۳۸۷این دانشگاه تاسیس شد.
وی افزود: هم‌اینک دانشگاه صنعتی قم به‌ عنوان دانشگاهی جوان فعال و پویا به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌است. به‌عنوان مثال بالاترین آمار اشتغال در مقطع کارشناسی در کل کشور مربوط به دانشگاه صنعتی قم بوده‌است .همچنین در جشنواره‌های هفته پژوهش و فناوری برتر پژوهشگر برتر هر استان در زمینه فنی و مهندسی از دانشگاه صنعتی قم انتخاب‌شده است.
دکتر رضائی نور افزود: رشد قابل‌توجه مقالات اساتید، حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه در صنعت استان در راستای رفع مشکلات و معضلات صنعت استان بخش دیگری از موفقیت‌های دانشگاه صنعتی قم می‌باشد.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم گفت: امروز دانشگاه‌های بزرگ دنیا به‌ ویژه آمریکا روی نخبه‌های کشورهای مسلمان سرمایه‌گذاری می‌کنند. به‌عنوان مثال آمریکایی‌ها عراق را به‌عنوان پایگاه استراتژیک خود می‌دانند که با جذب دانشجوی مسلمان و ایجاد تسهیلات رفاهی برای آن‌ها به این کشور نفوذ کرده‌اند.
وی افزود: در این بین جامعه المصطفی باید یک پایگاه مستحکم جهت تولید علوم دینی و معارفی در دنیا باشد، برای رسیدن به این هدف دانشگاه صنعتی قم از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کند.
در پایان دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به جوان و نوپا بودن دانشگاه صنعتی قم انجام امور در این دانشگاه از سرعت بالایی برخوردار است. دانشگاه صنعتی قم با برگزاری دوره‌های مشترک به‌ ویژه دوره‌های مجازی می‌تواند همکاری مؤثری با جامعه المصطفی داشته باشد.
شایان‌ذکر است در این جلسه مقرر شد که تیم عملیاتی اجرایی با بررسی‌های کامل و همه‌جانبه چندین تفاهم‌نامه جهت همکاری های مشترک آماده نمایند.





   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود