امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم بزرگداشت مقام استاد و روز معلم در دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید

دوشنبه سیزدهم اردیبهشت 1400 ساعت 12:1 ق ظ
مراسم بزرگداشت مقام استاد و روز معلم در دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید
به مناسبت بزرگداشت مقام استاد و روز معلم، مراسم مجازی با حضور اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه اساتید این دانشگاه بیان کرد: امروزه سیره و روش شهید مطهری می تواند برای جامعه استادان و معلمان الگو باشد و باید از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار درس گرفت.
وی ادامه داد: شهید مرتضی مطهری در حوزه تخصصی خود به خوبی معضلات را شناخته و آثار به جامانده از وی به خوبی گویای این نکته است. استاد مطهری در حل مسائل به فضای باز و روحیه آزاد اعتقاد داشت و برای مخالفان حق اظهار نظر در فضایی آرام و امن را قائل بود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در ادامه گفت:
باعث خرسندی است که دانشگاه صنعتی قم در سال های اخیر  پیشرفت های بی شماری داشته که نشانگر همدلی و دلسوزی تمام مجموعه صنعتی قم به ویژه اساتید گرانقدر است.  کسب رتبه اول کشور در اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی و قرار گرفتن دانشگاه صنعتی در رتبه ۱۱ تا ۱۵ رتبه بندی پایگاه استنادی جهان علوم اسلام و همچنین کسب مجوز جذب دانشجویان خارجی نمونه های جدید این پیشرفت هاست.
دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم هم ضمن تقدیر از تلاش اساتید دانشگاه در امر آموزش مجازی، دستاورد های دانشگاه در سال گذشته را در بخش آموزش تشریح کرد.
دکتر قنبری با اشاره به کسب رتبه اول اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه در سطح کشور، این مهم را حاصل زحمات اساتید و تدریس با انگیزه و معرفی فرصت های شغلی و مهارت های مورد نیاز آنها در کلاس درس دانست.
وی کسب مجوز پذیرش دانشجویان بین المللی را نیز امر مهمی در ارتقاء جایگاه دانشگاه به ویژه در شهر مقدس قم که مرکز اشاعه علوم دینی است دانست.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه همچنین به ارتقاء رتبه دانشگاه در نظام رتبه بندی isc اشاره کرد و کسب رتبه نهم در بخش فناوری و رتبه چهاردهم در بخش پژوهش را حاصل تلاش های مجدانه همه ارکان دانشگاه دانست.
در ادامه اساتید نمونه آموزشی به شرح ذیل معرفی شدند:
دکتر مرتضی محجل کفشدوز منتخب دانشکده برق و کامپیوتر
دکتر محسن محمدی منتخب دانشکده فنی و مهندسی
کتر جعفر قنبری منتخب  دانشکده مهندسی مکانیک
دکتر محمد کریمی منتخب  گروه های مستقل و آموزشی.
همچنین در پایان این مراسم از بین اساتید مدعو دانشگاه، مهندس حسین ابراهیمی از دانشکده برق و کامپیوتر، مهندس حمیده معراج محمدی از دانشکده فنی و مهندسی، دکتر سعید نائیه از دانشکده مهندسی مکانیک و خانم لیلا احدی از گروههای مستقل آموزشی به عنوان اساتید نمونه آموزشی معرفی و از آنان تجلیل شد.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود