امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

پیام رئیس دانشگاه در نشست هم اندیشی اساتید

یکشنبه نوزدهم بهمن 1399 ساعت 10:21 ق ظ
پیام رئیس دانشگاه در نشست هم اندیشی اساتید

دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در مراسم آغازین نشست هم اندیشی اساتید ضمن قدردانی از نقش مسئولین قبلی و تقدیر از زحمات اساتید و کارکنان در موفقیت های اخیر دانشگاه، تلاش بیشتر اساتید جهت ارتقاء رتبه دانشگاه را از انتظارات خود برشمرد و از اساتید جهت تقویت سرمایه های اجتماعی دانشگاه دعوت نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن کامل سخنان دکتر رضایی نور در نشست هم اندیشی اساتید  که در تاریخ 13 و 15 بهمن برگزار شد  به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرامی شرکت کننده در کارگاه دانش افزایی و میهمانان محترم، ایام الله دهه فجر را تبریک می گویم. انشالله این انقلاب به ظهور حضرت ولی عصر (عج) متصل شود.

همچنین ایام فرخنده میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

در ابتدا کسب رتبه اول اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی قم را درسطح  دانشگاه های کل کشور تبریک میگویم. دقت داشته باشید که این موفقیت حاصل زحمات روسای محترم قبلی و اساتید و کارکنان عزیز است که لازم میدانم از همه این عزیزان قدردانی کنم. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم سرانه بودجه عمومی کشور برای دانشگاه ما در چهار سال گذشته حدود ده میلیون تومان بوده است در حالیکه این نرخ در سطح منطقه چهار برابر با سیزده میلیون و در سطح دانشگاه های صنعتی کشور حدود شانزده میلیون تومان می باشد. به عبارتی هر گونه سرمایه گزاری در دانشگاه صنعتی قم سود خالص به حساب می آید. میزان اشتغال پذیری یکی از شاخصهای رتبه بندی دانشگاه ها در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و نیز در نظام رتبه بندی دانشگاه ها می باشد.

جهت تسهیل حضور اساتید در دانشگاه ، اتاق استراحت اساتید با خریداری تجهیزات لازم آماده ارائه سرویس می باشد. از تمامی اساتید ارجمند دعوت میکنم که برای انجام امور تحقیق و مطالعه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان در طول هفته حداقل یک روز بصورت حضوری در دانشگاه حضور به هم رسانند. مهمانسرای اساتید هم امکان ارائه سرویس در ساعات میانی روز برای اساتید را دارد و انشالله با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم پاسخگو باشیم. همچنین امکانات ورزشی دانشگاه در اختیار اساتید محترم وجود دارد که ظرفیت خوبی برای حفظ سلامتی فراهم می آورد.

از اساتید محترم انتظار دارم در سایه فضای آرام ایجاد شده با انجام پژوهشهای اصیل و کاربردی به ارتقای رتبه علمی دانشگاه کمک کنند. برای رفع دغدغه اساتید محترم در موضوعات مرتبط با ارتقای مرتبه،  از رئیس و دبیر محترم هیات ممیزه دانشگاه قم برای شرکت درجلسه پرسش و پاسخ دعوت شده است و طی هفته های آتی این جلسه برگزار خواهد شد.

از اساتید محترم تقاضا می شود قدر فضای آرام موجود را بدانند و با اشاعه و گسترش روحیه همدلی و همکاری و تزریق انرژی مثبت باعث تقویت سرمایه های اجتماعی دانشگاه شوند که در مقاطعی از زمان در سالهای گذشته تضعیف شده بود. این دانشگاه  با در اختیار داشتن کادر هیات علمی جوان و نخبه و کارکنان جوان و با انگیزه با توجه آمار موجود از چابک ترین مجموعه های آموزش عالی کشور می باشد و می تواند با تکیه براین داشته های ارزشمند و همچنین جایگاه ویزه علمی ومعنوی شهر مقدس قم، در سطح ملی و بین الملی باعث افتخار در همه عرصه های علمی و فرهنگی شود.

در انتها از زحمات رییس محترم نهاد نمایندگی و همکاران ایشان و دبیر محترم هم اندیشی اساتید و همکاران دست اندرکار در حوزه معاونت آموزش و پژوهش تقدیر و تشکر میکنم.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود