امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم گرامی داشت روز دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

یکشنبه شانزدهم آذر 1399 ساعت 11:26 ب ظ
مراسم گرامی داشت روز دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت فرهنگی به صورت مجازی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛در مراسم گرامی داشت روز دانشجو که با حضور هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهید قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی ، روز دانشجو را به دانشجویان عزیز تبریک گفت.
 وی گفت: در گذر زمان این مرز و بوم با دانشمندانش در سطح دنیا شناخته شده است. به همین دلیل هر از چندگاهی استکبار جهانی با علم به اینکه رشد این کشور از طریق دانشمندان آن است، دست به ترور دانشمندان ما می زنند. مثل شهیدان فخری زاده، شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن، رضائی نژاد و...
 دکتر رضایی نور گفت : رهبر انقلاب می فرمایند: دانشجو است که میتواند در مقابل مشکلات بایستد؛ دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان و دیگران تقویت بکند، با استناد این سخن مقام معظم رهبری مسئولیت خطیر دانشجویان کاملا مشخص می شود.
وی با اشاره به ماموریت‌های نسل جوان در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: در این بیانیه از علم و پژوهش به عنوان ‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور یاد شده است. همچنین  معنویّت و اخلاق به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاقی و رعایت فضلیت‌های اخلاقی و در حوزه اقتصاد، اجرای اقتصاد مقاومتی به دلیل تحریم ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. ایشان با تشریح ماموریت جوانان در حفظ استقلال و آزادی و همچنین عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین الملل، بیان کردند که به سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این بیانیه تاکید ویژه ای شده است چراکه تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای جبران ناپذیر اخلاقی ،اقتصادی، دینی و سیاسی  به همراه داشته است و مقابله با آن، جهادی همه‌ جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز جوانان به ویژه دانشجویان در آن نقش مهمی دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به جوان بودن این دانشگاه گفت: این دانشگاه درحال حاضر قدمتی 12 ساله و حدود 2000 دانشجو و ۲۴رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و براین باوریم که با توجه به دارا بودن هیات علمی جوان و نخبه و کارمندان پرتلاش و همچنین با وجود دانشجویان با انگیزه ای مثل شما، بتواند تا افق ۱۴۰۴ ، در زمره ۱۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرارگیرد.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی داشت روز دانشجو به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد. وی گفت: امام علی (ع) می فرمایند: علم آموزی قدرت سلطه را برای انسان ایجاد می کند. هر که علم بیاموزد، قدرتمند می شود و آن کس که علم ندارد، دشمن بر او مسلط می شود.
وی با اشاره به برکات علم افزود: علم مایه ارتقای انسانی،رشد معنوی و حتی مادی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین ادامه داد: امروز در دنیا جوانان ما حرف های زیادی برای گفتن دارند واین باعث دشمنی دو صد چندان دشمنان با ما می شود. به عنوان مثال شهید فخری زاده که فخر ایران بود به دنیا نشان داد که با علم می توان در مقابل استکبار ایستاد.
تقدیر از فعالان تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی، کانون های علمی و فرهنگی، بسیج دانشجویی ، برگزاری مسابقه مجازی و پرسش دانشجویان و پاسخگویی هیات رئیسه دانشگاه از جمله دیگر برنامه های این مراسم بوده است.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود