امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

تیم های همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم ، بازوهای توانمند استان قم در صنعت

چهارشنبه بیست و یکم آبان 1399 ساعت 9:25 ق ظ
تیم های همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم ، بازوهای توانمند استان قم در صنعت
هرجامعه‌ای‌ برای‌ رسیدن به‌ توسعه‌ حقیقی‌ و پایدار، نیازمند یک تعامل‌ سازنده بین سه‌ نهاد علمی، سیاسی‌ و فنی‌ است‌ . ارتباط موثر صنعت و دانشگاه می تواند توسعه صنعت، خودباوری نیروی انسانی و استقلال کشور را به ارمغان آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  دانشگاه صنعتی قم در راستای انجام تعهداتش در کمک به رشد و شکوفایی صنعت استان، با بهره گیری از اساتید جوان و نخبه و دانشجویان مستعد و کوشا بستر مناسبی را جهت ارتباط گسترده صنعت و دانشگاه ایجاد نموده است. از جمله این فعالیت‌ها تشکیل گروه همیارصنعت کنترل-الکترونیک در این دانشگاه است . در تابستان سال  1399 علی رغم شرایط خاصی که به دلیل بیماری کرونا در کشور ایجاد شد، تیم همیارصنعت کنترل-الکترونیک به سرپرستی دکتر میثم یادگار، عضو هیات علمی گروه کنترل، با هدف پژوهش و کار برروی پروژه‌های کاربردی صنعتی تشکیل شد.
این تیم متشکل از گروهی از دانشجویان ممتاز مقاطع  کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه‌های صنعتی قم و خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد.  ازجمله اهداف اصلی تشکیل این تیم ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، تقویت روحیه‌‌‌ی کار تیمی در دانشجویان،آشنایی دانشجویان با شرایط کار در صنعت،ارتقاء سطح دانش تئوری و عملی دانشجویان، آشنایی با پروژه‌های کاربردی صنعتی،تقویت روحیه‌ی کارآفرینی در دانشجویان است.
درجهت حمایت از گروه همیار صنعت کنترل- الکترونیک و آگاهی از نیازها و خواسته های آنان ، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم  از کارگاه این گروه تحقیقاتی بازدید نمودند. دراین بازدید دکتر رضائی نور گفت: تمام تلاش تیم مدیریتی دانشگاه، ایجاد محیط کار عملیاتی و اجرایی برای اساتید و دانشجویان بوده است . استقبال و همکاری اساتید و دانشجویان از ایجاد اینگونه محیط ها باعث شد شاهد اتفاقات مهم و نتایج مثبتی در دانشگاه باشیم. امیدوارم با سعی و پشتکار شما عزیزان و حمایت های بی دریغ مسئولین ، بتوانیم در رشد و شکوفایی صنعت استان نقش آفرین باشیم.
در ادامه این جلسه دانشجویان به بیان خواسته های خود به ویژه در زمینه توسعه کمی وکیفی کارگاه ها پرداختند. رئیس دانشگاه در پایان ضمن تاکید بر مساعدت بابت  درخواست های مطرح شده ، افزودند؛ان شاء الله در آینده نزدیک با افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه بیشتر مشکلات مطرح شده بر طرف می گردد. 





   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود