امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با همت دانشگاه صنعتی قم انجام می‌شود؛ راه اندازی مرکز نوآوری در استان قم طی سه ماه آینده

سه شنبه سی و یکم تیر 1399 ساعت 9:56 ق ظ
با همت دانشگاه صنعتی قم انجام می‌شود؛  راه اندازی مرکز نوآوری در استان قم طی سه ماه آینده
رئیس دانشگاه صنعتی قم از راه اندازی مرکز نوآوری و اولین فضای کار اشتراکی در استان قم طی سه ماه آینده در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در بخش‌های مرتبط با مشاوره و آموزش شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور و حمایت از افرادی که علاقه‌مند به توسعه بخشی ازایده‌های دانش بنیان خود هستند، فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم : جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در بازدید از تحریریه این خبرگزاری گفت: حدود 2 هزار دانشجو در 8 رشته کارشناسی و 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی قم به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور، واقع شدن بین  8 شهرک و 4 ناحیه صنعتی می تواند واسطه خوبی بین صنعت و جامعه دانشگاهی استان قم باشد، افزود: طرح «همیار صنعت» به عنوان یک کلینیک صنعتی با هدف ارائه مشاوره علمی و راهکارهای رفع مشکلات در حوزه صنعت برای اولین بار توسط این دانشگاه ارائه و اجرایی شد که می تواند الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه های کشور باشد.
رضایی نور بیان کرد: در این طرح،  تیم های همیار صنعت هر کدام از تیم ها متشکل از 1نفر استاد و حدود 4 دانشجو جهت بررسی و عارضه یابی صنایعی که توسط سازمان صمت به دانشگاه معرفی شده اند، از محل واحد صنعتی که دچار مشکل شده بازدید می کنند و راهکارهای  لازم را جهت رفع مشکلات مربوطه ارائه می دهند.
وی ادامه داد: این طرح در راستای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان با جدیت پیگیری می شود و در بسیاری از موارد مراجعه تیم همیار صنعت به واحد تولیدی، مسئولان آن واحد صنعتی خواهان جذب دانشجویان این تیم شده اند که از جمله نقاط قوت این طرح به شمار می رود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهارنمود: تیرماه 1398میز خدمت الکترونیکی دانشگاه صنعتی قم به وسیله استاندارمحترم قم راه اندازی شد و هم اکنون 95 درصد خدمات دانشگاه به صورت الکترونیکی و در بستر وب ارائه می شود.
رضایی نور تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری کلاس‌های حضوری، دانشگاه صنعتی قم به دلیل دارا بودن زیرساخت های الکترونیکی مناسب در ارائه خدمات غیرحضوری و برگزاری کلاس های مجازی جزو اولین دانشگاه های کشور محسوب می شود که از هفته اول اسفندماه کلاس های درسی را  به صورت مجازی و برخط برگزار نموده است.
وی از راه اندازی مرکز نوآوری در استان قم خبر داد و افزود: اعتبارات و مجوز تاسیس مرکز نوآوری استان قم دریافت شده و این مرکز طی سه ماه آینده در دانشگاه صنعتی قم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امیدواریم با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ، ارائه فضای کار اشتراکی، جذب سرمایه گذار ایده های دانش بنیان در سطح کشور، نام آفرین باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، این مرکز فعالیت های مرتبط با شتاب دهندگی را انجام داده و از طرح ها و ایده های دانش بنیان تا رسیدن به سطوح تکنولوژی بالا ، تجاری سازی و سودآوری حمایت خواهد کرد و به عبارت بهتر، این مرکز اولین شتاب دهنده خصوصی تقاضا محور در سطح استان خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها( بتا)، فعالیت خود را از سال گذشته در ذیل مرکز نوآوری آغاز کرد که خدمات نرم افزاری مرتبط با شتاب دهندگی در آن نیز  ارائه می شود که این امر از افتخارات این دانشگاه به شمار می رود.
وی از راه اندازی سامانه صدا ( صنعت، دانشگاه، اعتلا) در سایت دانشگاه صنعتی قم خبر داد و بیان کرد: در این سامانه، صاحبان مشاغل می توانند با ثبت نام و درج آگهی های شغلی و کارآموزی از فرصت گزینش نخبگان دانشگاهی بهره مند شوند و دانشجویان می توانند جهت اطلاع از بهترین فرصت های شغلی و کارآموزی وارد سامانه شده و ثبت نام کنند.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود