امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

تشریح برنامه های کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور دکتر حامد روشن چشم در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه پانزدهم تیر 1399 ساعت 8:26 ق ظ
تشریح برنامه های کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور دکتر حامد روشن چشم در دانشگاه صنعتی قم
دبیرخانه کارگروه استانی ارتباط صنعت ودانشگاه ها درجلسه ای باحضور دکتر حامد روشن چشم (مسئول دبیر خانه دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی وپژوهشی استان قم) و رئیس دانشگاه صنعتی قم (دبیر کارگروه)، برنامه ها و پیشنهادات خود را جهت  طرح در جلسات آتی ارائه نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این جلسه ابتدا دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی و نماینده دبیر کارگروه، به معرفی و تشریح دستاورد های علمی و پژوهشی دانشگاه  صنعتی قم در عرصه صنعت پرداخت.
وی سپس به بازخوانی مصوبات جلسات کارگروه مذکور درسال گذشته پرداخت و نحوه اجرای مصوبات آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.
درادامه دکتر روشن چشم مشاور استاندار و میهمان ویژه این جلسه گفت: دراستان همیشه از دانشگاه صنعتی قم به خاطر داشتن اساتید جوان، توانمند و نخبه به نیکی یاد می شود. ما در دانشگاه‌ها اساتید خوبی در زمینه های مدل‌سازی، طراحی و برنامه‌ریزی داریم که با درک شرایط کشور وجامعه به نحوی فعالیت نموده اند که با افت  فعالیت‌های آموزشی ، ضعف ‌های به‌ وجود آمده از شرایط  ایام کرونا را از طریق پژوهش به خوبی پوشش داده اند  .
ایشان افزودند:  کارگروه استانی سه ضلع داردکه عبارتند از  سازمان صمت، استانداری و دانشگاه صنعتی.اگر سازمان صمت همراه با صنایع استان و  دانشگاه‌  از طریق پژوهش و در تعامل با هم به خوبی فعالیت کنند و استانداری نیز  با تسهیل فرآیند اداری در کنار آنها قرار گیرد ، بی شک شاهد رشد و شکوفایی صنعت در استان خواهیم بود.
دکتر روشن چشم برگزاری  جلسات محدود ولی نتیجه‌گرا و هدفمند را بدون افزایش متغیر های جدید به این کار گروه را خواستار شد.
دراین جلسه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، از عزم این دانشگاه جهت افزایش فعالیت های پژوهشی در حوزه صنعت خبر داد و ابراز امیدواری نمود که تلاش های هدفمند این کارگروه منجر به تغییر وتحول اساسی و ملموس در صنعت استان گردد. وی همچنین افزود: دراین مسیر دانشگاه صنعتی قم  آمادگی دارد ازهر برنامه ای که به رشد و توسعه صنعت استان کمک می کند، حمایت وجلسات آنرا میزبانی نماید.
این جلسه باارائه  برنامه ها و موضوعات پیشنهادی دبیرخانه برای جلسات آینده کارگروه ، به پایان رسید.





   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود