امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی قم با ارزشیابی "درسطح عالی" توسط فراگیران ، دوره های موفقی رادرسال 98برگزار نموده است .

چهارشنبه بیستم فروردین 1399 ساعت 1:14 ب ظ
مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی قم با ارزشیابی
مسئول گروه آموزش های  آزادومجازی دانشگاه صنعتی قم درمصاحبه باروابط عمومی دانشگاه ، به بیان ضرورت و اهمیت وجودونقش آفرینی مرکز آموزش های آزادومجازی دردانشگاه پرداختند . ایشان درادامه رویکرد این مرکز را مکمل سیستم آموزش دانشگاه توصیف نمودند.که علاوه بر جبران موانع ومحدویت های آموزش های متمرکز، افق های تازه ای را بسوی توسعه ونوآوری درآموزش گشوده است.
ایشان دراین مصاحبه با اشاره به جایگاه وموقعیت علمی دانشگاه صنعتی قم افزودند که مرکزآموزش های آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی قم با گذشت مدت کوتاهی اززمان تاسیس آن توانسته است بابرگزاری دوره های مختلف و باکیفیت آموزشی، ،سهم درخور توجهی ازارتقاء سطح فنی وعلمی سایر مراکز ودستگاه های اجرایی استان رابه خود اختصاص دهد.خلاصه سخنان وی درگفتگو باروابط عمومی دانشگاه  به شرح ذیل است:
آموزش مناسب و کارآمد یکی از مهم ترین عوامل زیربنایی در ایجاد جوامع توسعه یافته است. بررسی عوامل موثر بر پیشرفت جوامع مترقی نشان می‌دهد که این کشورها از سیستم‌های آموزشی توانمندی بهره برده‌اند. در حال حاضر با توجه به تغییرات فراوانی که در سبک زندگی انسان‌ها پدید آمده و با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی که افراد با آن مواجه هستند یافتن روش‌های جدید که بتواند با رفع این محدودیت‌ها امکان دریافت آموزش‌های گوناگون را به افراد جامعه بدهد بسیار ضروری به نظر می‌رسد. یکی از مهم ترین این روش‌ها، سیستم آموزش الکترونیک یا مجازی است که با گسترش فناوری‌های ارتباطی و به خصوص اینترنت، روز به روز نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد. در حقیقت تکامل شیوه آموزش الکترونیک پاسخی به انسان‌های پرس و جوگر و خواهان یادگیری است که به علت محدودیت‌های خاص زمانی و مکانی امکان استفاده از سیستم‌های مرسوم آموزشی را ندارند.
رویکرد دیگری که می‌تواند عامل بسیار مهمی در توانمندسازی و افزایش مهارت افراد جامعه در بخش‌های کاری و عملی باشد بخش آموزش‌های آزاد است. ارایه آموزش‌های متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه از طرف دانشگاه‌ها و مراکز علمی به افرادی که لزوما جزو دانشجویان رسمی نمی‌باشند می‌تواند شکاف‌های علمی و فرهنگی موجود بین گروه‌های مختلف جامعه را کاهش دهد و زمینه را برای کاربردی‌تر شدن علوم تئوری در سطح جامعه فراهم سازد.
از این رو مرکز آموزش هاي آزاد و مجازي دانشگاه صنعتی قم به مانند سال هاي گذشته با کیفیت آموزشی بالا و تجارب برگزاري ادوار آموزشی متعدد و متنوع در سطح استان و ملی (ده ها دوره ارتقاي پایه نظام مهندسی ساختمان، دوره هاي بدو استخدام و آموزش ضمن خدمت ادوار آموزشی فنی و حرفه اي و دوره هاي متنوع استاندارد و ایمنی و سلامت و بهداشت، برق منطقه اي، برق استان، آبفا) با در اختیار داشتن امکانات استاندارد آموزشی شامل سالن سمینار مستقل و مجهز، مرکز همایش هاي مجهز، آزمایشگاه ها و کارگاه هاي تخصصی متعدد، سایت رایانه، امکانات رفاهی بهینه و شیوه اجراي ممتاز در برگزاري دوره، آزمون و ارزشیابی، جهت برگزاري دوره هاي آموزشی کارکنان ادارات، سازمان ها و دستگاه هاي اجرایی استان قم فعال بوده است. این مرکز در سال اخیر با امضاي تفاهم نامه هاي متعدد آموزشی با اداره کل فنی و حرفه اي به منظور فعال شدن مرکز ارتقاي سطح دانش فنی دانشجویان (با محوریت مشاوره شغلی و مهارت آموزی) و پیگیری راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، آموزشگاه زبان هاي خارجی، شرکت همکار استاندارد، مرکز آموزش عالی پویش، پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد واحد قم (در امور آموزش آزاد دروس آزمایشگاهی)، سازمان نظام مهندسی ساختمان(دوره آموزشی HSE) و شرکت برق منطقه ای قم( دوره های گزارش نویسی فنی و انتقال) در حال همکاری آموزشی بوده و با نتیجه ارزشیابی در سطح عالی توسط فراگیران ، خدمات آموزشی بهینه را به دانش پذیران آن مراکز ارائه نموده است.
این مرکز در سال 1398 نیز به مانند سال های قبل با انجمن های علمی دانشجویی، تشکل های دانشجویی و گروه های دانشجویی دیگر در اجرای دوره های آموزشی همکاری بسیار خوبی داشته و در ارتقای سطح دانش و مهارت دانشجویان دانشگاه، کوشا و موثر بوده است.
این مقام مسئول درپایان مصاحبه با تشکر از حمایت های معاون محترم آموزش وپژوهش دانشگاه ، اظهار امیدواری کردند که با تلاش عزیزان این مرکز وبا تعامل سازنده بین اساتید ، دانشجویان و فعالان سایر مراکز علمی وتولیدی استان ، بتوانندنقش موثری درعزم ملی جهش تولید ایفا نمایند .
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود