امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

سه شنبه بیست و ششم آذر 1398 ساعت 10:0 ب ظ
از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران، فناوران ، اهدا کنندگان کتاب در عرصه ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور دکتر گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
دکتر گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ضمن تبریک هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ، محوری ترین و اصلی ترین مسئله ای را که بیان می‌کند، تحقیق و پژوهش است. کلید رفع بسیاری از گره ها و مشکلات کشور، تحقیق و پژوهش قشر دانشگاهی است. با تحقیق و پژوهش این عزیزان وابستگی کشور به بیگانگان به حداقل می رسد.
وی افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین خلأ هایی که در پژوهش وجود دارد، کمبود مهارت اطلاعاتی و مهارت های شناختی است.این دو موضوع باعث می‌شود که هم اتلاف منابع داشته باشیم و هم در یک سکوت و سکون درجا بزنیم.
معاون توسعه ‌مدیریت‌و منابع انسانی استانداری خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم می تواند نقش بسیار مهمی را در استان بازی کند. اینکه دانشگاه صنعتی قم دبیرخانه ارتباط صنعت و استان است نشانگر اهمیت و وظیفه خطیر این دانشگاه می باشد.
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم ظرفیت و پتانسیل این را دارد که با برگزاری استارتاپ ها ی مختلف سودآوری برای دانشگاه و حتی استان را به ارمغان آورد.
در این مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به جایگاه استراتژیک استان قم گفت: دانشگاه صنعتی قم به واسطه موقعیت استان که یکی از اصلی ترین شاهراه های مواصلاتی کشور است و بین چند استان مهم صنعتی چون تهران، اصفهان و اراک واقع شده است، می‌تواند در رشد و شکوفایی صنعت استان بسیار تاثیر گذار باشد.
وی حضور اساتید جوان و نخبه و دانشجویان فعال و با انگیزه را از مهمترین ویژگی های این دانشگاه درحال توسعه دانست و افزود: طی چند سال اخیر زمینه ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم فراهم شده است. رشد آمار مقالات آی اس آی و اسکوپوس، رشد ثبت اختراعات اساتید و دانشجویان، راه اندازی اولین فضای اشتراکی دراستان و... نتیجه توجه به پژوهش در دانشگاه است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: احداث مرکز محاسبات سریع، رشد دو برابری فضای آزمایشگاه ها و کارگاه ها، رشد کتب کتابخانه،راه اندازی کتابخانه دیجیتال، راه
اندازی باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها(بتا) همه این موارد محرک های تقویت پژوهش هستند، که اساتید و دانشجویان باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک هفته پژوهش، نیاز اصلی کشور را در این برهه از زمان تحقیق و پژوهش دانست و افزود: اخلاق و معنویت باید با دانش و پژوهش همراه باشد تا رشد و پیشرفت بشریت را رقم زند.
دکتر حیدری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با اشاره به رشد مقالات اساتید، افزایش قراردادهای پژوهشی، افزایش ثبت اختراعات اساتید، رشد علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم را اعلام کرد.
در پایان نیز از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد. از دکتر مهناز محمدی، دکتر محمد کریمی و مهرزاد قربانی به ترتیب به عنوان پژوهشگران اول تا سوم دانشکده علوم پایه تقدیر شد.
از دکتر سعید حسن زاده، دکتر محبوبه شمسی و دکتر مهدی بکرانی به عنوان سه پژوهشگر برتر دانشکده برق و کامپیوتر تقدیر به عمل آمد.
دکتر محمد فدایی به عنوان اولین پژوهشگر، دکتر بیت الله بدرلو به عنوان دومین پژوهشگر و دکتر محسن محمدی و دکتر عبدالرضا کریمی به عنوان سومین پژوهشگران دانشکده فنی و مهندسی انتخاب شدند.
همچنین از دکتر سید محمد دهقان به عنوان فناور برتر استان، دکتر جعفر قنبری به‌عنوان فناور برتر دانشگاه و دکتر مجتبی حیدری به عنوان نوآور برتر دانشگاه تقدیر شد.
در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی نیز از داوود حاجی تقی تهرانی، علی اللهیاری و احسان بادفر تقدیر به عمل آمد.
از دکتر جلال رضایی نور، دکتر محبوبه شمسی، دکتر احسان نجفی، بهروز بیات، مونا گشتاسبی، محسن طاهری، زهرا باقری، مهدی بی غم، محمد حسین قاسمی، محمد امین کریمی و محمد صالح رضایی به عنوان اهدا کنندگان کتاب تجلیل شد.
همچنین از ریحانه فشنگی و محمدحسین علی اصغر نژاد به عنوان همیاران عرصه صنعت و دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.















   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود