امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

جشن روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه سیزدهم آذر 1398 ساعت 2:15 ب ظ
جشن روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: روز دانشجو با حضور هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم، همراه با جلسه پرسش و پاسخ در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
در این جشن دکتر رضایی نور ضمن تبریک روز دانشجو، از حمایت های بی دریغ دانشجویان از مسئولین دانشگاه تقدیر کرد و افزود: فلسفه وجودی ما خدمت رسانی به شما دانشجویان گرامی است. مطالبه گری، نقد منصفانه و حمایت های شما عزیزان به ما انگیزه ای چندین برابر می دهد. چنانچه با حمایت های شما عزیزان، مسئولین دانشگاه تحولات مثبتی را در بخش‌های عمرانی، آموزشی و پژوهشی ایجاد کردند.
وی افزود: ساخت ۵ هزار مترمربع فضای مورد نیاز دانشجویان، اساتید و کارکنان ، بهسازی کلیه کلاس های آموزشی، رشد ۱۵۰ درصد فضاهای آموزشی، ساخت دانشکده های فنی و مهندسی و برق و کامپیوتر، ساخت مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی بخشی از فعالیت های یک سال اخیر در دانشگاه صنعتی قم است.
دکتر رضایی نور گفت: با توجه به بهبود روندها و رویه های صورت گرفته، دانشگاه صنعتی قم تا سال ۱۴۰۳ جزء ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی و ۱۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در رشد علمی ، معنویت بسیار موثر است و برای رشد بشریت راهگشا است. دانشمندان غربی علم و معنویت را از یکدیگر جدا کردند و از آنجا جامعه غرب رو به افول رفت.
امروز یکی از مهمترین مشکلات غرب کمبود معنویت است.
وی افزود:، دین اسلام علم و معنویت را در کنار هم تاثیرگذار می داند . دانشمندان باید معنویت را هم در زندگی خود قرار دهند تا به عالمانی نامی در تاریخ تبدیل شوند. به عنوان مثال خواجه نصیرالدین طوسی عارف و فیلسوف بوده است و سپس به مسائل علمی روی آورده است.
در ادامه پویا عمادی دبیر تشکل انجمن اسلامی، علی اصغر ولی دبیر تشکل جامعه اسلامی، محمدرضا حیدری مسئول بسیج دانشجویی، بیانیه‌های خود را درخصوص روز دانشجو قرائت کردند. همچنین علی شاه واروقی نایب دبیر شورای صنفی و رفاهی دانشگاه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط این شورا را اعلام کرد.
این مراسم با پرسش سوالات دانشجویان از هیات رئیسه دانشگاه به پایان رسید.

















 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود