امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

کارگاه ضیافت انتظار در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

چهارشنبه نهم مرداد 1398 ساعت 12:40 ق ظ
کارگاه ضیافت انتظار در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه ضیافت انتظار با حضور کارکنان به همت مدیریت فرهنگی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
در  ابتدای این کارگاه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دنیاطلبی را آفت دین دانست و افزود:  به برکت وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران، زندگی در شهر مقدس قم آداب خاصی دارد که باید مورد توجه زائرین و مجاورین این شهر قرار گیرد.
وی گفت: دانشگاه صنعتی قم با استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید و تعامل گسترده تر با حوزه های علمیه  می تواند به عنوان الگوی دانشگاه های کشورتبدیل شود. برای تحقق این مهم همت و تلاش کارکنان،اساتید و دانشجویان بسیار مهم و ضروری است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با استناد به آیات و روایات به برکات کسب روزی حلال پرداخت. وی افزود: در زمان غیبت ما با عنایات امام زمان (عج) زنده هستیم .
وی درخصوص ولایت تکوینی گفت: ولایت تکوینی یعنی مسلط شدن بر جهان هستی و سرپرستی موجودات  جهان. این ولایت مخصوص  خداوند متعال است. او هر گونه تصرف و تدبیر در هر موجودی و هر رقمی برایش فراهم و ممکن است. در مرتبه بعد، خداوند به هر فردی که بخواهد ولایتش را  می بخشد. البته ولایت تکوینی اشخاص، در طول ولایت تکوینی خداوند است و به اذن خداوند در عالم هستی تصرف دارند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم افزود: انسان می‌تواند بر اثر بندگی خالصانه خداوند به بالاترین مقام درجه  اخلاص و یقین برسد که با اجازه پرودگار عالم بتواند در عالم هستی و دلهای مردم تصرفاتی داشته باشد. هر چه میزان معرفت و عمل انسان بالاتر باشد، ولایت او بیشتر و کسانی که تحت سیطره او هستند بیشتر خواهند بود.
این برنامه با اقامه نماز جماعت و ناهار تبرکی مسجد مقدس جمکران پایان یافت.





 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود