امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری دومین کارگاه دانش افزایی کارکنان دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و ششم تیر 1398 ساعت 11:29 ب ظ
 برگزاری دومین کارگاه دانش افزایی کارکنان دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دومین کارگاه دانش افزایی کارکنان دانشگاه صنعتی قم با حضور خانواده های ایشان به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در مجتمع فرهنگی فردوس وسف برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهت برگزاری این کارگاه، با اشاره به تحریم های خصمانه دشمن خودباوری را مهم ترین عامل رشد کشور دانست و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور و وجود معادن و منابع طبیعی ،ایران اسلامی می تواند بسیار مستقل و بی نیاز از حمایت و کمک سایر کشورها باشد. فقط می بایست تک تک افراد جامعه به نقش مهم و اساسی خود در کشور واقف باشند. در این برهه از زمان ملت شریف ایران می توانند مشکلات کشور را با وحدت و خودباوری در داخل کشور رفع نمایند.
وی با اشاره به اینکه تمام ادیان بر پایه اخلاق بنا نهاده شده اند، افزود: اگر هر کدام از ما ایرانیان در جایی که قرار گرفته ایم با امید و عشق کار و وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، مسیر پیشرفت همه جانبه کشور را هموار کرده ایم. بی شک رشد و شکوفایی دانشگاه صنعتی قم نیز با این روش محقق می گردد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: دین مبین اسلام انسان ها را به زندگی پاک فرا می خواند. زندگی ما باید براساس حیاة طیبه باشد. در حیاة طیبه مومنین به فکر یکدیگر هستند.
وی عوامل مثبت و منفی مؤثر بر نیازهای انسانی از دیدگاه قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد و گفت: معنویت در محیط کار از مفاهیم جدیدي است که در سالیان اخیر در ادبیات مدیریت و کار در غرب ظهور کرده است و حتی از آن به عنوان پارادایمی جدید نیز یاد میشود. ورود مفاهیمی همچون اخلاق، حقیقت، باور به خدا یا نیرویی برتر، درستکاري، وجدان، رادمردي،گذشت، اعتماد، بخشش، مهربانی، احساسات، ملاحظه، معناجویی در کار، همبستگی با همکاران،تشویق همکاران، احساس صلح، هماهنگی، نوع دوستی، و... حکایت از ظهور پارادایم جدیدي داردکه به پارادایم معنویت، موسوم است که باید در زندگی کاری و اجتماعی ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کوهنوردی و برگزاری جلسات صمیمانه کاری از جمله دیگر بخش های دومین کارگاه دانش افزایی کارکنان دانشگاه صنعتی قم بوده است.

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود