امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری هشتمین دوره معرفت افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و ششم تیر 1398 ساعت 11:22 ب ظ
برگزاری هشتمین دوره معرفت افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هشتمین دوره معرفت افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم با حضور خانواده های ایشان به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در مجتمع فرهنگی فردوس وسف برگزار شد.
در این دوره دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک دهه ولایت و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهت برگزاری این دوره، گفت: بی شک طبق فرموده امام خمینی (ره) دانشگاه کارخانه انسان سازی است و این وظیفه قشر دانشگاهی را بسیار خطیر کرده است.
وی افزود: یکی از وظایف مهم دانشگاه ها هویت سازی با محوریت تمدن اسلامی،اخلاق اسلامی، معرفت شناسی دینی و اندیشه های امام خمینی می باشد. اگر این هویت سازی به درستی انجام شود فرار مغزها نیز کمتر می شود و با عرق ملی ،اتحاد و همدلی بیشتر مشکلات کشور درون خود کشور حل می شود.
دکتر رضایی نور با اشاره به حضور کارکنان و اساتید جوان در دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه پتانسیل این را دارد که تا سال 1402 در زمره 10 دانشگاه صنعتی برتر و 20 دانشگاه مطرح کشور قرار گیرد. به عنوان مثال بهره برداری از میز خدمت الکترونیکی و باشگاه توانمند سازی استارت آپ ها (بتا) از جمله اقدامات متمایز و خاص این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها است.
وی افزود: با توجه به بهبود فرآیندها و تسهیل امور در دانشگاه، بستر جهت فعالیت هر چه بیشتر اساتید مهیا شده است. احیای کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه طبق خواسته استاندارقم باید یکی از اولویت های کاری اساتید دانشگاه صنعتی قم باشد. بی شک ما می توانیم با ارتباط موثر صنعت و دانشگاه رونق تولید را به ارمغان آوریم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ایران اسلامی ، برای دستیابی به قله های پیشرفت و افتخار،نیازمند دانشمندان و نخبگانی است که عاشق کشور، هویت و سرنوشت ملتشان باشند. طبق فرموده رهبر انقلاب بیگانه ستیزی در مباحث علمی مردود است و ما برای دستیابی به علم باید شاگردی کنیم اما نباید شاگرد بمانیم.
تدریس دکتر محمد محمدرضایی پژوهشگر و استاد فلسفه دین دانشگاه تهران با محوریت معرفت شناسی اسلامی ،کوهنوردی و برگزاری جلسات صمیمانه کاری از جمله دیگر بخش های هشتمین دوره معرفت افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم بوده است.

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود