امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری :افزایش تعداد دانش آموخته در جامعه نشانگر رشد علمی مطلوب نیست

شنبه پانزدهم تیر 1398 ساعت 11:57 ق ظ
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری :افزایش تعداد دانش آموخته در جامعه نشانگر رشد علمی مطلوب نیست
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پنجمین جشن دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری، جمعی از مسئولین استانی و ۱۱۰ نفر از دانش آموختگان این دانشگاه به همراه خانواده هایشان، به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن افتتاح حوزه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، درمراسم پنجمین جشن دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم گفت: این روز یکی از خاطره انگیز ترین روزهای زندگی هر فرد تحصیل کرده ای است.
وی افزود: افزایش تعداد دانش آموخته در جامعه نشانگر رشد علمی مطلوب نیست. در کشورآمار فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی بسیار بالا است اما پیشرفت های علمی کشور تا حد استاندارد و مطلوب فاصله زیادی دارد.این نشانگر این مهم است که جمعیت دانشگاهی برای پیشرفت کشور لازم هست ولی کافی نیست.
دکتر غفاری گفت: اگر دانشگاه هاعلاوه بر تربیت علمی، در مقوله هایی چون بینش ، تعهد و آگاهی دانشجویان سرمایه گذاری کنند، بستر را جهت ارتقای همه جانبه رشد علمی فراهم کرده اند.
در ادامه رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های مطرح جهان، دانشگاه صنعتی قم به یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی کشور تبدیل می شود.
دکتررضایی نور در پنجمین آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم افزود: برای تبدیل‌شدن دانشگاه صنعتی قم به یک دانشگاه بین‌المللی تیم ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از زیرساخت‌ها و تجهیزات این دانشگاه بازدید به عمل خواهند آورد.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم باید به دانشگاهی پیشتاز و مرجع در مباحث مربوط به صنعت و علم در سطح کشور تبدیل شود و ظرفیت‌های لازم برای این منظور در این مرکز علمی فراهم است.
دکتر رضایی نور ادامه داد: برای تبدیل شدن این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های مرجع و مورد استناد در سطح ملی و بین‌المللی، تعاملات و مذاکرات مثبت فراوانی با دانشگاه‌های معتبر دنیا و ملی در دست پیگیری و انجام است.
وی بیان کرد: با تبدیل‌شدن این دانشگاه به دانشگاهی بین‌المللی به‌ زودی جذب دانشجویان خارجی توسط این دانشگاه آغاز خواهد شد.
وی در خصوص معرفی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود، ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: عبور از مرز ۳ هزار دانشجو تا سال ۱۴۰۰ و افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به ۱۲۰نفرتا سال ۱۴۰۲ از هدف‌گذاری‌های مهم دانشگاه صنعتی قم است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم همچنین اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز توانمندسازی استارتاپ ها و شتاب‌دهنده‌های تقاضامحور از اقدام‌های موفق این دانشگاه در یک سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم پذیرای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان است، ایده‌های نوآورانه با حمایت‌های دانشگاه صنعتی قم می‌تواند به ارزش‌افزوده و تولید منجر شود.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان رتبه های برتر رشته های مختلف تقدیر و تشکر به عمل آمد.
شایان ذکر است استندآپ کمدی و برگزاری مسابقه های طنز از دیگر بخش های این مراسم خاطره انگیز بوده است.




















 
 
 
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود